خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

بیداری اسلامی، محصول حرکت انقلابی ملت ما است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۴۹

در جوامعی که نابهنجاری، تبعیض و آنچه که خلاف عدالت است وجود دارد، به خاطر نبود همین جنبه انسانی در آن جوامع است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس آینه تمام عیاری است که می‌تواند تمامی هنر ملت و جامعه اسلامی ما و امت ما را به نمایش بگذارد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در آیین سومین دوره جایزه شهید دکتر رهنمون اظهار کرد: اگر به آن دوران برگردیم ملتی را می‌بینیم که با همه ابعاد و هویت خود، در ترسیم آن نقاشی و انعکاس این آیینه توانسته خود را عرضه کند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور همه ملت‌مان بودیم. در آن دوران، ملت از همه اقشار حضور داشتند. به هر شهرستانی که برویم این انعکاس را می‌بینیم و این گونه نیست که تنها بخشی از جامعه در آن حضور داشته باشند. بلکه همه ملت با تمامیت خود وارد این عرصه شد. تاریخ دفاع مقدس و آن دوران را می‌توان آیینه تمام نمای حضور همه ملت در دفاع از ارزشها و بنیانهای ارزشی بیان کرد.

دهقان عنوان کرد: آن روز هیچ چیز نمی‌توانست مرزی برای جدا کردن افراد باشد. هیچ کس دنبال نام و نشان نبود بلکه همگان در تلاش بودند تا در این راه، گوی سبقت را از یکدیگر بگیرند. آن روز همه چیز برای رضای خدا و دفاع از سرزمین بود.

وزیر دفاع تصریح کرد: وحدت و حضور منسجم در آن دوران، عامل قدرت دفاع ما بود. به رغم این که همه قدرتهای جهانی از رژیم صدام حمایت می کردند، نتیجه این شد که همه قدرتهای جهان در مقابل ملت ما سر تعظیم فرود آوردند و تسلیم شدند.

وی گفت: طبق تعبیر امام خمینی و رهبر معظم، جامعه ما در دوران انقلاب و در مبارزه پس از آن دو ویژگی تمام عیار را از خودش به نمایش گذاشت که این دو ویژگی موجب جهانی شدن انقلاب ما شد. اولین ویژگی احساس رسالت انسانی است. یعنی هیچ کس خودش را در دایره شخصی محبوس نمی‌کرد. جامعه ما و مردم ما برای خودشان رسالت انسانی قائل هستند و حضور خود را به دامنه انسانیت توسعه می‌دهند.

دهقان ادامه داد: کمک به همنوع به عنوان یک شاخصه انسانی در جامعه پزشکی و در سوگندنامه آنها بسیار پررنگ است و آنچه که مسلم است این است که انسان، نیازمند کسی است که دردهایش را کاهش دهد. در جوامعی که نابهنجاری، تبعیض و آنچه که خلاف عدالت است وجود دارد، به خاطر نبود همین جنبه انسانی در آن جوامع است.

وی اظهار کرد: ویژگی دومی که می توان به آن اشاره کرد، کار برای رضای خدا است، یعنی داشتن نیت خالصانه برای انجام عمل صالح که اجر اخروی را برای انسان و حیات طیبه را برای زندگی به ارمغان می آورد. عامه جامعه ما این دو ویژگی را دارد، به ویژه در جوامع فرهنگی و متخصص ما این ویژگی بسیار بیشتر است.

وزیر دفاع گفت: بحثبیداری اسلامی علیه ظلم، فساد و تبعیض، محصول حرکت انقلابی ملت ما تا به امروز است. وحدت و یکپارچگی ایجاد نمی شود مگر آن که هر آن چه که منجر به وحدت می شود در کنار هم قرار گیرد.

وی با بیان این که هنوز فصلی از دفاع مقدس باز است، تصریح کرد: دفاع مقدس منجر به تغییر و تحولات پزشکی شده اما باید توجه کرد که این تحولات چه هستند و جامعه پزشکی چه بهره ای از آن تجارب گرفته است و این تولید علم اگر اوجی ایجاد کرده است، چگونه می توان آن را توسعه داد.

دهقان در پایان یاد و خاطره شهدای پزشکی هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

در آیین پایانی سومین جایزه شهید دکتر رهنمون، به ترتیب از خانواده های شهید ابراهیم طلان، شهید اسماعیل عیسی نژاد، شهید فوزیه شیردل، شهید احمدرضا احدی، شهید حسن خوراکیان، شهید مهدی سیدعلی کرباسی، شهید علی احمدی، شهید حمید رخشانی، شهید علی اکبر حکیمی پور، شهید سیدمحمدابراهیم فقیهی، شهید دکتر مهدی شقاقی، تقدیر شد.

همچنین از ایثارگران دکتر محمدعلی ابوترابی، دکتر سیدعباس پاک نژاد و دکتر عباس فروتن، تجلیل و هدیه ویژه این آیین به خانواده شهید محمدعلی رهنمون اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز