خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی کل ارتش:

نیروی دریایی ارتش کمک شایانی به کشتی‌های ایرانی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۶۸

در مراقبت پرواز هدف در سه بعد ایمنی، تسریع و کنترل هوایی که امروز نیروهای مسلح ما با ۶۰ پرواز در روز با کنترلی که پدافند هوایی و مراقبت پرواز انجام می‌دهد ما از ایمنی بسیار بالایی برخورداریم.

معاون اجرایی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته است در دریاها در مبارزه با سوانح دریای از جمله دزدان دریایی کمک شایانی به کشتی‌های ایرانی و کشتی‌های در حال عبور از منطقه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح گفت: در هر کاری خطرهایی وجود دارد ولی این خطر بین سازمان‌های نظامی به علت انواع تجهیزات و سایر ماموریت‌ها بیشتر است از این رو ما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته و بهتر عمل کنیم.

وی ادامه داد: هر محیط کاری از انسان، مواد، تجهیزات و محیط تشکیل شده که برای ایمنی لازم است به هر یک از این وارد توجه شود. اما لازم است که عامل انسانی ما توجه ویژه‌ای داشته باشیم چون با وجود همه پیشرفت‌ها هنوز عامل انسانی یکی از عوامل مهم حادثه‌ساز است.

معاون اجرایی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این راه ما باید معطوف به مسئولیت‌پذیری، بازرسی، کنترل، در مشاغل فرهنگ ایمنی، مدیریت ایمنی و رفتار انسانی توجه کنیم و برای اجرای این کار ما باید آموزش‌های لازم و نگرش‌های لازم را داشته باشیم.

امیر محمودی درباره هدف از مراقبت پرواز نیز اظهار داشت: در مراقبت پرواز هدف در سه بعد ایمنی، تسریع و کنترل هوایی که امروز نیروهای مسلح ما با ۶۰ پرواز در روز با کنترلی که پدافند هوایی و مراقبت پرواز انجام می‌دهد ما از ایمنی بسیار بالایی برخورداریم.

وی در ادامه به بحثپاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره اشاره کرد و یادآور شد: از پایان جنگ تحمیلی تا به امروز ما توانسته‌ایم بیش از دو هزار کیلومتر مناطق آلوده را پاکسازی و بیش از ۵ میلیون مین و ۶ میلیون انواع مواد منفجره عمل نکرده را پاکسازی کنیم که دستاورد این برنامه‌ها در ۶ جلد تدوین شده است.

معاون اجرایی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه در این عملیات پاکسازی تا به امروز ۷۵۰ مجروح ۱۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی گردیده است، تصریح کرد: در دو سال اخیر به دلیل توجه به موارد ایمنی تلفاتی نداشته‌ایم.

امیر محمودی درباره بخش ایمنی در دریاها خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته است در دریاها در مبارزه با سوانح دریای از جمله دزدان دریایی کمک شایانی به کشتی‌های ایرانی و کشتی‌های در حال عبور از منطقه انجام دهد.

وی درباره این همایش هم ابراز داشت: این همایش با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح و میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است تا بتوانیم کارگروه‌هایی را تشکیل و دستاوردهایی را مورد تعامل قرار دهیم که در این راستا ارتقا توان دفاعی کشور و محیطی امن هدف ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز