خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی قوه قضاییه خبر داد:

ابلاغ کار برای کار آموزان قضایی در شواری حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۴۹

۱۸۴ نفر در سال ۹۰،۶۴۸ نفر در سال ۹۱،۹۳۰ نفر در سال ۹۲ و ۸۰۸ نفر در سال ۹۳ مراحل گزینش استخدام خود را انجام دادند وجذب دستگاه قضایی شدند. ما سه دروه تحلیف را گذارنده ایم و در این دوره هم ۳۱۵نفر از جذب کنندگان در این مراسم حضور دارند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه تاکید کرد: برای اولین بار در این دوره ما برای کارآموزان ابلاغ کار در شورای حل اختلاف را صادر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت شما عزیزان در این مراسم هستم ما باید بدانیم که قضاوت یک امانت است و آن را به خوبی پاس بداریم.

وی ادامه داد: من در این جلسه می‌خواهم اشاره‌ای به جذب قضات داشته باشم، در برنامه پنجم که در سال ۸۹ و ۹۰ تصویب شد قرار شد برای اساس این برنامه ۴ هزار نیروی قضایی وارد دستگاه قضا شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با یادآوری اینکه ۱۸۴ نفر در سال ۹۰،۶۴۸ نفر در سال ۹۱،۹۳۰ نفر در سال ۹۲ و ۸۰۸ نفر در سال ۹۳ مراحل گزینش استخدام خود را انجام دادند و جذب دستگاه قضایی شدند، تصریح کرد: ما سه دروه تحلیف را گذارنده‌ایم و در این دوره هم ۳۱۵ نفر از جذب‌کنندگان در این مراسم حضور دارند. همانطور که گفتم جذب ۴ هزار نفر در دستگاه قضا کار بسیار دشواری بود که بدون برنامه‌ریزی امکانپذیر نبود که ما برای این مسئله برنامه‌ریز یهایی انجام دادیم و در ده نقطه کشور مراکز آموزشی را برای کارآموزی با همکاری جامعه علمی در نظر گرفتیم.

امینی افزود: قرار است این ظرفیت در سال آینده نیز در چارچوب قانون تکمیل شود. یکی از مسائلی که در این مسیر مورد تاکید ما بود، این موضوع بود که جذب این تعداد باعثکاهش افت کیفیت نشود که نسبت به آن هم مطالعاتی انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باعثمی‌شد ما نتوانیم نیروهای کیفی را جذب کنیم مسئله کاری قضات جذب شده بود، یادآور شد: در این راستا قرار شد با توجه به ظرفیت‌ها اولویت‌های افراد جذب‌شده حتی‌المقدور برای مکان شغلی در نظر گرفته شود. در برنامه جذب قضات ما مشاهده می‌کنیم که ۶۰۰ نفر از جذب‌شدگان دارای کارشناسی ارشد، ۹۰ نفر دارای دکتری که در سال ۹۰ این تعداد دکتری در کل دستگاه قضا وجود نداشت. ۲۰۰ نفر از کسانی که در آزمون شرکت کرده‌اند و علاقه‌مند بود که انداز سه دانشگاه برتر کشور یعنی تهران، علامه، بهشتی بودند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه درباره دوره‌های کارآموزی قضات نیز ابراز داشت: یک سوم این دوره‌ها دروس نظری و پایه‌اند یک سوم دورس کارگاهی و قسمت اول آن را کارآموزی و کاروزی در دادگاه‌ها و دادسراها تشکیل می‌دهند که این قسمت باید بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد زیرا بیشتر آموخته‌های کارآموزان در این دوره به دست می‌آید و قضات با سابقه باید در این مسیر همکاری‌هایی را داشته باشند.

امینی در پایان تاکید کرد: برای اولین بار در این دوره ما برای کارآموزان ابلاغ کار در شورای حل اختلاف را صادر کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز