خبرگزاری کار ایران

جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی اصلاح‌طلبان؛

جبهه واحدی از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شود / حمایت از استانی شدن انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۸۱

شورای جبهه اصلاح‌طبیان با عنایت به اینکه بودجه سال آینده در حال بررسی است از دولت و نمایندگان مجلس خواست تا خط اعتباری یارانه احزاب را فعال و تقویت کنند تا ضمن رفع مشکلات مالی احزاب٬‌ تشکل‌های سیاسی در جامعه فعال‌تر شوند.

دبیرکل حزب آزادی گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان مجددا تاکید کرد تا جبهه واحدی از احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب خصوصا احزاب سراسری تشکیل شود تا بتوان با انسجام و هماهنگی بیشتری فعالیت سیاسی کرد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جزئیات جلسه عصر روز گذشته شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: این جلسه با اکثریت اعضا تشکیل و پس از بحثو بررسی پیرامون انتخابات مجلس دهم در ۷ اسفند سال ۹۴‌ مطالبی را به تصویب رساند.

دبیرکل حزب آزادی با بیان اینکه در این جلسه از استانی شدن انتخابات مجلس حمایت شد٬‌ اظهار کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس٬ دیگر نمایندگان به دور از طایفه‌گری و بخشی‌نگری به ایفای نقش استانی - ملی خواهند پرداخت که موجبات پیشرفت و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در جلسه شب گذشته شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان راهبرد این جبهه در پنج بند راهبرد سیاسی٬ اقتصادی٬ فرهنگی٬ اجتماعی و علمی و فناوری به تصویب رسید٬‌ ادامه داد: کلیات راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان به تصویب رسید و قرار شد در جلسات بعدی در مورد جزئیات نیز بحث‌های لازم صورت گیرد.

سخنگوی شورای جبهه اصلاح‌طلبان از تصویب و تهیه بسته حقوق ملت در جلسه شب گذشته خبر داد و گفت: قرار شد در این بسته ۲۳ اصل قانون اساسی که در ذیل فصل سوم قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت گنجانده شده به شکلی تدوین شود تا بتوان حقوق ملت را استیفاء کرد.

وی به تهیه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت روحانی اشاره کرد و افزود: باید به طور جامع و دقیقی حقوق ملت مورد توجه قرار گیرد. ما در صدد هستیم به زودی بسته حق ملت را تهیه و آن را به قوای مجریه٬ مقننه و قضاییه ارسال کنیم.

محتشمی با اشاره به روز هفتم شهریور سال ۱۳۶۰ که مصادف با تصویب قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها است٬‌ اظهار کرد: پیش از این شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان در پیشنهادی از دولت خواست تا روز هفت شهریور را به عنوان روز احزاب نام‌گذاری کند. در جلسه روز گذشته بر پیگیری این مسئله تاکید شد تا رییس جمهور که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم برعهده دارد، با این نام‌گذاری موافقت کند تا در هفتم شهریور سال ۹۴ شاهد این مسئله باشیم.

دبیرکل حزب آزادی از دیگر موارد بررسی شده در جلسه روز گذشته شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان را پیگیری تشکیل جبهه واحد اصلاح‌طلبی عنوان کرد و گفت: مجددا شورا تاکید کرد تا جبهه واحدی از احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب خصوصا احزاب سراسری تشکیل شود تا بتوان با انسجام و هماهنگی بیشتری فعالیت سیاسی کرد.

وی از حمایت شورای جبهه اصلاح‌طلبان از نامزدی و کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان خبر داد و گفت: از ایشان درخواست داریم تا حتما در انتخابات ریاست خبرگان حضور پیدا کنند و ان‌شا‌الله ایشان مجدد به عنوان رییس مجلس خبرگان انتخاب شوند.

سخنگوی شورای جبهه اصلاح‌طلبان افزود: با توجه به اینکه فعالیت هیات رییسه فعلی شورای اصلاح طلبان در اسفندماه پایان می‌یابد٬‌ مقرر شد در جلسه آینده٬ هیات رییسه شش ماه اول سال ۹۴ شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان متشکل از یک رییس٬‌ دو نایب رییس و سخنگو انتخاب شوند.

محتشمی ابراز کرد: در این جلسه همچنین قرار شد به شورای نگهبان پیشنهاد دهیم در برگه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس دهم عبارتی تحت عنوان " باور به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران " جنبه‌های تشکیکی این شورا تحت نظارت استصوابی را به کفایت از التزام عملی به اسلام و قانون اساسی لحاظ کند تا از ایجاد چالش کاسته شود.

وی در پایان با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۴ عنوان کرد: شورای جبهه اصلاح‌طبیان با عنایت به اینکه بودجه سال آینده در حال بررسی است از دولت و نمایندگان مجلس خواست تا خط اعتباری یارانه احزاب را فعال و تقویت کنند تا ضمن رفع مشکلات مالی احزاب٬‌ تشکل‌های سیاسی در جامعه فعال‌تر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز