خبرگزاری کار ایران

فیاض زاهد در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان فضای امنیتی احتمالی در آستانه انتخابات را مدیریت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۳۳

اصلاح‌طلبان باید در انتخابات خبرگان از ظرفیت‌هایی در این حوزه همچون سید حسن خمینی، آیت‌الله صانعی، بیات، گرامی و آیت‌الله جوادی آملی در جهت تاثیرگذاری بیشتر استفاده کند.

یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی تاکید کرد: موضوعی که باید امروز به آن توجه کرد و همه به نحوی آن را تایید می‌کنند این است که حضور هر یک از این جریان‌ها برای فضای سیاسی کشور لازم و حذف هیچ کدام امکان‌پذیر نیست.

فیاض زاهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره شرایط امروز جریان اصلاح‌طلبی و فضای سیاسی کشور گفت: بدیهی است جامعه امروز ایران از دو جریان مهم اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود در شرایط خاصی توانسته‌اند اداره کشور را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: موضوعی که امروز به آن باید توجه کرد و همه به نحوی آن را تایید می‌کنند، ‌این است که حضور هر یک از این جریان‌ها برای فضای سیاسی کشور لازم و حذف هیچ کدام امکان‌پذیر نیست.

این فعال سیاسی افزود: هر چند بعد از انتخابات سال ۸۸ فضایی به وجود آمد که عرصه فعالیت سیاسی برای گروه‌های اصلاح‌طلب کمی متفاوت شد اما مشاهده کردیم که در انتخابات سال ۹۲ با مدیریت آقای خاتمی پیروزی برای اصلاح‌طلبان رقم خورد.

زاهد تصریح کرد: تجربه تاریخی در جمهوری اسلامی نشان داده است با روی کار آمدن هر دولتی، بعد از آن نیز مجلسی همسو و هماهنگ با آن دولت بر سر کار بوده است. بنابراین طبیعی است اصلاح‌طلبان امروز در حال برنامه‌ریزی برای مجلس شورای اسلامی هستند.

این نویسنده و روزنامه‌نگار بیان کرد: دولت روحانی حتما دارای خاستگاه اصلاح‌طلبی است بنابراین در این مسیر اصلاح‌طلبان فعالیت‌های مهمی را برای همسو کردن مجلس با دولت آقای روحانی دارند.

وی تاکید کرد: اگر اتفاقات خارج از حوزه سیاست که بسیار خطرآفرین و آسیب‌زا هستند رخ ندهد حتما اصلاح‌طلبان در دستیابی به اکثریت مجلس شورای اسلامی آینده بسیار موفق عمل خواهند کرد.

این فعال سیاسی بیان کرد: حتما مشکلاتی در راه اصلاح‌طلبان در این مسیر وجود دارد که یکی از این مشکلات امنیتی کردن فضای سیاسی کشور است که اصلاح‌طلبان باید بتوانند فضا را به نحوی مدیریت کنند تا به آن سمت حرکت نکنند.

وی افزود: جریان‌های افراطی ممکن است برای ایجاد مانع در مسیر فعالیت‌های اصلاح‌طلبان سعی کنند از ابزارهای قانونی خود برای بر هم زدن بازی استفاده کنند که جا دارد در این مسیر شورای نگهبان بسیار دقت کند که به نفع هیچ کدام از جریان‌های سیاسی وارد این نوع بازی‌ها نشود زیرا این موضوعات باعثتنزل جایگاه شورای محترم نگهبان می‌شود.

زاهد تاکید کرد: علاوه بر این‌ها اصلاح‌طلبان باید مواظب باشند که لطمه‌ای به انسجام داخلی آن‌ها وارد نشود و همانند انتخابات سال ۹۲ که رئیس بنیاد باران نقش رهبری بسیار خوبی را با همکاری جناب عارف ایجاد کردند بتوانند این نقش تاریخی را یک بار دیگر ایفا و از همه ظرفیت‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلبی استفاده کنند.

وی یادآور شد: اصلاح‌طلبان علاوه بر نگاه به انتخابات مجلس باید نگاه ویژه‌ای نیز به انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشته باشند زیرا این انتخابات نیز در جایگاه بسیار پراهمیت است و اصلاح‌طلبان باید از ظرفیت‌هایی در این حوزه همچون سید حسن خمینی، آیت‌الله صانعی، بیات، گرامی و آیت‌الله جوادی آملی در جهت تاثیرگذاری بیشتر استفاده کند و یک نگاه دوسویه نسبت به انتخابات را دنبال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز