خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز؛

صادق طباطبایی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۱۹

سید صادق طباطبایی فرزند آیت‌الله محمد باقر سلطانی بروجردی٬ به دلیل سرطان ریه در شهر دوسلدورف آلمان درگذشت.

سید صادق طباطبایی برادر همسر سیّد احمد خمینی و خواهر‌زاده امام موسی صدر دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سید صادق طباطبایی فرزند آیت‌الله محمد باقر سلطانی بروجردی٬ به دلیل سرطان ریه در شهر دوسلدورف آلمان درگذشت.

صادق طباطبایی در اوایل انقلاب معاونت سیاسی و اجتماعی وزارت کشور را بر عهده داشت که برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شد.

وی همچنین معاونت سیاسی نخست وزیر و سخنگویی دولت موقت را عهدا دار بود.

صادق طباطبایی همچنین در انتخابات دهم ریاست جمهوری٬ عضو شورای برنامه‌ریزی راهبردی و مشاور و نماینده‌ محسن رضایی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور بود.

وی در سال ۱۳۴۴ با دختر خاله خود فاطمه صدرعاملی(فارغ التحصیل روان‌شناسی و نیز جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت) ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر و پسر بنام‌های غزاله(پزشک و متخصص مغز و اعصاب، متولد ۱۳۵۲) و عدنان(دانشجوی حقوق و اقتصاد سیاسی، متولد ۱۳۵۷) است.

کتابهای نگاشته ترجمه شده طباطبایی عبارتند از: ۱) طلوع ماهواره و افول فرهنگ ۲) تکنوپولی ۳) زندگی در عیش مردن در خوشی ۴) زوال دوران کودکی.

مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی طباطبایی در پنج جلد نیز از دیگر آثار اوست که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز