خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان با چهره‌های جدید به صحنه بیایند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۸۰

اصلاح‌طلبان بر روی پتانسیل‌های موجود مانور داده و اصراری برای بکارگیری پتانسیل‌هایی که ممکن است بر روی آنها محدودیتی اعمال شود، نداشته باشد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در حال حاضر بین جریان‌های اصلاح‌طلبی در سراسر کشور پتانسیل‌هایی همچون جوان‌های متخصص وجود دارد که این باید باعثشود اصلاح‌طلبان با یک آرایش و چهره جدید به صحنه بیایند چرا که حتماً اینطور نیست که اگر ما با چهره‌های شناخته‌شده وارد عرصه سیاسی شویم٬ پیروز هستیم.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فضای فعلی کشور برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: فکر می‌کنم فضای امروز کشورمان بیشتر شبیه آسمان اهواز است که با یک نسیم گرد و خاک می‌گیرد و با یک نسیم پاک می‌شود.

وی ادامه داد: در این فضا باید این را بدانیم جریان اقتدارگرا همیشه سعی می‌کند این موضوع را با تمام امکاناتی که در دست دارد به جامعه و فعالان سیاسی القا کند که به همه این فضا مسلط است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان با القای این مطلب می‌خواهند به جامعه این پیام را برسانند که مجلس آینده با اراده آنها تشکیل و هرچیزی که اراده کنند٬ همان خواهد شد.

شیرزاد با بیان اینکه تجربه‌های تاریخی از جمله انتخابات سال‌های ۷۶ و ۹۲ به ما نشان داده همیشه آن چیزی که آنها با تمام امکانات خود قصد به وجود آوردن آن را دارند٬ محقق نمی‌شود٬ تصریح کرد: دیدیم که چگونه برخلاف بسیاری اراده‌ها٬ در سال ۷۶ آقای خاتمی توسط مردم انتخاب شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: اما در مقابل این موضوع نیز قابل ذکر است که آنها هم به خوبی موضوع اراده مردم را فهمیده‌اند٬ بنابراین زمانی اگر قرار باشد فضای انتخاب توسط مردم برای آنها تنگ شود٬ حتماً سعی خواهند کرد از امکانات خود برای تاثیرگذاری استفاده کنند.

وی افزود: اما حتما مردم هستند که با فعالیت‌های سیاسی درست خود می‌توانند فعل و انفعالات فضای انتخابات را رقم بزنند و تمام‌کننده انتخاب کشور باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در این راستا لازم است اصلاح‌طلبان بتوانند انگیزه کافی را برای همه مردم در جهت حضور در یک انتخابات پرشور مهیا کنند٬ که حتماً در چنین فضای پرشوری وضعیت به نفع اصلاح‌طلبان است زیرا همیشه اصولگرایان در پی یک انتخابات محدود و کم‌شور هستند که تنها بتواند قدرت آنها را تضمین کنند.

شیرزاد اضافه کرد: اصولگرایان برای رسیدن به هدف خود و یک انتخابات محدود همیشه سعی می‌کنند نوعی فضای یاس را در کشور ایجاد کنند اما اصلاح‌طلبان باید به اینگونه مسائل حساس بوده و احساس وظیفه کنند و خودشان را در ارتباط با مردم فعال کنند.

وی درباره راهبردهای اصلاح‌طلبان نیز گفت: فکر می‌کنم در فضای کنونی کشور اصلاح‌طلبان باید سعی کنند از موضوعاتی که بهانه‌ای به دست گروه‌های افراطی می‌دهد٬ دوری کنند و در مقابل٬ انسجام و ارتباط خود را در سطح کشور حفظ کنند و از همه مهم‌تر بر روی پتانسیل‌های موجود مانور داده و اصراری برای بکارگیری پتانسیل‌هایی که ممکن است بر روی آنها محدودیتی اعمال شود، نداشته باشد.

شیرزاد افزود: در حال حاضر بین جریان‌های اصلاح‌طلبی در سراسر کشور پتانسیل‌هایی همچون جوان‌های متخصص وجود دارد که این باید باعثشود اصلاح‌طلبان با یک آرایش و چهره جدید به صحنه بیایند چرا که حتماً اینطور نیست که اگر ما با چهره‌های شناخته‌شده وارد عرصه سیاسی شویم٬ پیروز هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: امروز شرایط بسیار خوبی از نظر روحی، روانی در فضای اصلاح‌طلبی حاکم است که حتماً با این نوع شرایط وحدت بسیار امکان‌پذیر است٬ چهره‌هایی مانند روسای دولت اصلاحات و سازندگی در این مسیر بسیار مفید خواهند بود.

این نماینده مجلس ششم شواری اسلامی افزود: لزوماً تاثیرگذاری شخصیتی همانند رئیس دولت اصلاحات در راستای وحدت اصلاح‌طلبی٬ منوط به حضور صرفا رسانه‌ای نیست زیرا وجود ایشان به هر نحوی برای جریان اصلاح‌طلبی بسیار مفید خواهد بود.

شیرزاد در پایان گفت: تصور می‌کنم امروز برعکس جریان اصولگرایی٬ که یک نوع وضعیت مشوش در بین آنها حاکم است؛ جریان اصلاح‌طلبی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است که حتماً می‌تواند به وحدت در انتخابات دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز