خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به روحانی مطرح شد؛

انتقاد دانشگاهیان از نامشخص بودن وضعیت دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۰۰

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشورهمچنان در وضعیت نامشخص مدیریتی قرار دارد و قریب یکسال است که به وسیله سرپرست اداره می‌شود.

نعدادی از استادان و دانشجوبان دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده از رئیس جمهور به علت نامشخص‌بودن وضعیت مدیریتی دانشگاه تهران انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا؛ متن این نامه که در اختیار ایلنا قرار داده شده٬ به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام

اینک که نمود تحقق ملت ایران را در فضای دولت تدبیر و امید و بازگشت اعتدال و شادابی به فضای جامعه و بالاخص دانشگاه را انتظار و نظاره گر هستیم. ولیکن دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشورهمچنان در وضعیت نامشخص مدیریتی قرار دارد و قریب یکسال است که به وسیله سرپرست اداره می‌شود.

چنین وضعیتی را در شرایطی شاهد می‌باشیم که بر اساس سیاست‌های وزارت محترم علوم و با تشکیل شورای مشورتی از اعضای هیات علمی جهت انتخاب رئیس این دانشگاه، جناب آقای دکتر محمود نیلی احمد آبادی به عنوان گزینه نهایی این شورا معرفی گردیدند و مدتی است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز معرفی شده‌اند.

ولی متاسفانه علیرغم گذشت چندین ماه از این امر همچنان شاهد تعلل و تاخیر در بررسی وضعیت ریاست این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

از اینرو با توجه به تأکید جنابعالی مبنی بر اینکه «دانشگاه تهران به عنوان مرکزی که نه‌تن‌ها تولید علم کرد، بلکه احساس مسئولیت سیاسی و اجتماعی را نیز در جامعه نشر داده و خواهد داد،» ضروری است این امر مورد توجه جدی جنابعالی و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد و ضمن توجه به اهمیت و نقش سرنوشت‌ساز دانشگاه در توسعه و شکوفایی کشور با تسریع در فرایند انتخاب رئیس این دانشگاه مانع تداوم مشکلات ایجاد شده گذشته گردیم.

رئیس و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ اعضای هیات علمی دانشگاه تهران با عنایت به بررسی‌های فراوان و شناخت گسترده از سوابق گزینه‌های ریاست این دانشگاه و برنامه‌های آنان با توجه به ویژگی‌هایی نظیر عقلانیت، تخصص، تعهد، تدبر، اعتدال و دارا بودن سوابق اجرایی متعدد در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و… و روحیه کارجمعی و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مختلف بر مبنای تخصص و تعهد و توجه و استفاده از همه ظرفیت‌های تشکل‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ایجاد نشاط علمی، سیاسی و اجتماعی آقای دکتر نیلی را به عنوان رئیس پیشنهادی خود معرفی کردند.

نتیجه آنکه در دوره چند ماهه سرپرستی ایشان شاهد بوده و هستیم که دانشگاه از حالت باشگاه سیاسی خارج شده و به دور از هیاهوهای سیاسی و در فضایی آرام روند پرشتاب علمی و پژوهشی خود را می‌پیماید.

بدین جهت اکثریت اعضای هیأت علمی دانشگاه ضمن حمایت جدی و همه جانبه خود از ایشان به عنوان گزینه پیشنهادی ریاست دانشگاه امیدوارند اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی نیز با انتخاب ایشان نماد آموزش عالی کشور را از بلاتکلیفی به در آورند، تا بدین ترتیب اساتید و دانشگاهیان در فضایی برآمده از امید، اعتماد و همدلی در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب و توسعه کشور عزیزمان بهتر از گذشته حرکت نمایند.

ومن الله التوفیق
اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران

اسامی امضا کنندگان این نامه در اختیار خبرگزاری ایلنا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز