خبرگزاری کار ایران

رضایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد:

نظارت مجمع تشخیص مصلحت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام / همه تحریم‌ها باید در یک مرحله برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۴۱

نمی‌شود هر کسی رای آورد، برنامه خودش را اجرا کند. البته منظورم به شخص یا گروه خاصی نیست٬ بلکه کلی می‌گویم و تاکید می‌کنم همه مسئولان باید در مسیر مشخص شده گام بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرف رهبری مامور نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محسن رضایی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران٬ در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سخنرانی می‌کرد٬ با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرف رهبری مامور نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام شده است٬ افزود: برای تحقق مطالبات رهبری٬ مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اجرای سیاست‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری نظارت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نظارت بر این سیاست‌ها بدین گونه است که گزارش آن به مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

رضایی افزود: انقلاب اسلامی ایران٬ جوان برومندی است که روز به روز در حال بزرگ شدن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برومندی انقلاب اسلامی در کل منطقه محسوس است چراکه ایران امروز کشوری باثبات در خاورمیانه است٬ به طوری که کشورهای دیگر می توانند به ایران تکیه کنند. این موضوع باعثشده ایران رستم منطقه باشد.

رضایی افزود: دلارهای نفتی و بودجه سنگین دولت مسائلی هستند که موجب مشکلات اقتصادی شده‌اند.

وی ادامه داد: فشارهای سیاسی نباید بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارد، عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال آینده انجام می‌شود، دولت و مجلس هم باید تلاش کنند در راستای این سیاست‌ها گام بردارند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه تحریم‌ها در یک مرحله باید برداشته شود چراکه ما به کمتر از آن رضایت نخواهیم داد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب ۱۵ سال قبل فرمودند؛ چابهار به آسیای مرکزی متصل شود اما این اتفاق نیفتاده است، اگر آن اتفاق افتاده بود٬ میلیاردها دلار درآمد از آن طریق می‌توانستیم به دست آوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه مسئولان باید بدانند پول و بودجه این کشور باید سر جای خودش خرج شود مگر بودجه کشور چقدر است که هرکس هرطور که بخواهد آن را هزینه کند؟

رضایی تصریح کرد: اولین خواسته مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی٬ تامین شرایط و فعال‌سازی همه منابع و امکانات برای کارآفرینی و مشارکت همه افراد در فعالیت‌های اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: یک بسیج ملی برای توسعه اقتصادی کشور نیاز داریم تا همه مردم وارد تولید شوند. پیاده‌سازی و اجرای اقتصاد دانش‌بنیان برای پیشتازی آن٬ مورد تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه هماکنون در هر یک هکتار زمین دو تن گندم برداشت می‌شود٬ یادآوری کرد: حداقل در یک هکتار زمین باید بین ۹ تن تا ۱۰ تن گندم برداشت شود.

رضایی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد امنیتی، ‌ دفاعی، سیاست داخلی و سیاست خارجی پیشرفت‌های شگفت انگیزی داشته است اما اکنون نوبت اقتصاد است و سند اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز توسعه نقشه راه را مقابل مسئولان گشوده است.

وی ادامه داد: باید سراسر کشور به کارگاه اقتصاد مقاومتی تبدیل شود. اکنون فرمانداران، مدیران کل و استانداران در قالب همایش‌هایی این سند را آموزش دیده‌اند اما باید از همایش‌ها و ابلاغ‌ها عبور کنیم به نحوی که در سال ۹۴ شاهد اجرایی شدن مفاد اقتصاد مقاومتی باشیم و مردم ثمرات آن را ببینند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای همین مشکلات به طور جدی باید از اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنیم.

رضایی با بیان اینکه دبیرخانه مجمع ناظر فعالیت‌های مسئولان در راستای اجرای سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است٬ بر نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص بر نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال آینده اشاره کرد و افزود: به طور جدی نظارت خواهیم کرد چراکه سال آینده سال عملیاتی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی است، شبکه‌های مجازی و اینترنتی مالزی را ایرانی‌ها طراحی کردند، ناسای آمریکا را ایرانی‌ها اداره می‌کنند لذا از همه نخبگان کشور تقاضا می‌کنیم به ما کمک کنند تا دولت و مجلس مجری این سیاست‌ها، بتواند به راحتی اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنند.

وی اظهار داشت: نمی‌شود هر کسی رای آورد، برنامه خودش را اجرا کند.

رضایی تصریح کرد: منظورم به شخص یا گروه خاصی نیست٬ بلکه کلی می‌گویم و تاکید می‌کنم همه مسئولان باید در مسیر مشخص شده گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز