خبرگزاری کار ایران

در بوشهر صورت گرفت؛

دومین اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۲۹

دومین اردوی سراسری تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد

دومین اردوی سراسری تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا٬ دومین اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و با حضور استاندار بوشهر، معاون سیاسی استاندار، رییس شورای اسلامی شهر بوشهر، مدیر کل تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد و تعداد دیگری از مسئولان دولتی و دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور دانشگاه آزاد برگزار شد.
این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام آل بویه، معاون هماهنگی هیات امنای استان بوشهر آغاز شد که وی با ذکر خاطره‌ای از اوایل انقلاب به نقش تاثیرگذار دانشجویان در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مسیر تسهیل فعالیت تشکل‌های دانشجویی هموار‌تر شده است

در این مراسم رییس دانشگاه آزاد بوشهر «ضمن تبریک سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی و خیرمقدم به مدعوین اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید به سمت فضایی آکادمیک پیش می‌رود. خوشبختانه با توسعه تحصیلات تکمیلی، این دانشگاه به سمت کارآفرین شدن پیش می‌رود.

یوسف قیصری در ادامه با اشاره به تصویب بخشنامه حمایتی دانشگاه آزاد از تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشگاه در توسعه همه جانبه کشور نقشی اساسی دارد. امسال نیز با تصویب بخشنامهٔ حمایتی دکتر میرزاده، مسیر تسهیل شرایط جهت فعالیت تشکل‌های دانشجویی هموار‌تر شده است.

وی با ذکر اهداف تشکل‌های دانشجویی گفت: ایجاد نشاط و پویایی میان تشکل‌ها، انتقال تجربیات و خلق ایده‌های نو از جمله اهداف تشکل‌ها محسوب می‌شود که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که بر ضرورت فعالیت تشکل‌های دانشجویی تاکید کرده‌اند. این انجمن‌ها اساسی‌ترین تشکل‌هایی هستند که می‌توانند اسلام را به دانشگاه بیاورند.

دانشجو باید آرمانخواه و مطالبه گر باشد

در ادامه مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد نیز ضمن تبریک یوم الله ۲۲بهمن تاکید کرد: ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باور داریم که این دانشگاه بزرگ‌ترین دستاورد علمی و آموزشی انقلاب اسلامی است و می‌شود چنین گفت که این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا نیز به حساب می‌آید.

علی قدمیاری در ادامه افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشجو باید آرمانخواه و مطالبه گر و از لحاظ علمی نیز دارای نگاهی منطقی باشد.

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوهای سراسری تشکل‌ها گفت: در این چند روز که اعضای تشکل‌های دانشجویی در کارگاه‌های آموزشی و مراسمات مختلف حضور می‌یابند می‌توانند با همدلی بیشتر، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و مشکلات خود را با ما مطرح کنند.

قدمیاری بیان داشت: با ایجاد گفتمان اعتدال در جامعه، ما از همه ظرفیت‌های موجود در تشکل‌های دانشجویی و اساتید در راستای ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در فضای دانشگاه استقبال می‌کنیم.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه چراغ راه ما در تشکل‌ها منویات مقام معظم رهبری و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: هر تشکلی با سلایق مختلف سیاسی که در چارچوب این اصول و قوانین رفتار کند، حمایت خواهیم کرد.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بودجه خاصی از خود ندارد، بلکه تمام منابع آن از شهریه و پول دانشجویان تامین می‌شود. لذا ما موظفیم در حفظ این امانت ‌‌نهایت تلاش خود را بکنیم

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد همچنین در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید با توجه به فرموده‌های رهبر انقلاب خدمت می‌کند و باید گفت که همه سلایق سیاسی در مقابل تصمیمات مهم نظام و روند مذاکرات هسته‌ای اشتراک نظر دارند.

وی با تقدیر از استاندار، معاون هماهنگی استان و ریاست واحد بوشهر گفت: امیدوارم فضایی ایجاد شود که استانداری محترم بتواند در قالب مشورت‌های دانشجویی از فعالین تشکل‌های این استان بهره ببرد.

قدمیاری در پایان به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای و بی‌مهری‌ها، اتفاق خیلی خوبی در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد افتاد و آن توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بنابر ظرفیت‌های موجود بود.

وی نگاه و سبک مدیریتی دکتر میرزاده را مدیریتی دانش محور دانست که دانشجویان در آن نقشی مهم‌تر از گذشته ایفا می‌کنند.

جوانان تنها در هنگام انتخابات عزیز نیستند

سپس استاندار بوشهر ضمن خوشامد به تمامی مدعوین اظهار کرد: جوانان، فرصت و ثروت و سرمایه جامعه هستند و باید گفت که حرمت گذاشتن به شما، حرمت گذاشتن به جامعه است. حضور شما باعثنشاط و پویایی است که امیدواریم بتوانید این پویایی و بالندگی را به جامعه نیز منتقل کنید و سبب پیشرفت آن شوید. جامعه امروز، جامعه پیچیده‌ای است و تنها با علم و معرفت است که می‌توان در آن پویایی ایجاد کرد. این امر نیز نیازمند حضور و مشارکت جوانان در اداره مسوولیت‌های کشورست. جوانان تنها در هنگام انتخابات عزیز نیستند و نظرشان باید در سازوکار‌های معین نیز وصول شود.

مصطفی سالاری در ادامه به تبیین کلمه جمهوریت و اسلامیت نظام پرداخت و بیان کرد: اسلامیت و جمهوریت دو اصل جدایی ناپذیر و مکمل همدیگر هستند و در نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامیت مدافع و محافظ جمهوریت است و تبلور و مصادیق آن را در جاهای مختلفی می‌توان مشاهده نمود.

وی گفت: اسلام ما با اسلام داعش و طالبان و القاعده و بوکوحرام تفاوت اساسی دارد و برداشت‌های انحرافی و خشونت گرایانه به اسلام خدشه وارد می‌کند.

استاندار بوشهر با اشاره به ویژگی‌های فعالین دانشجویی گفت: آرمانخواهی یک حسن است و عیب نیست. آرمان‌ها‌‌ همان آرزوهایی هستند که شاید نتوانیم به همه آن‌ها برسیم. در جامعه پیچیده امروز، تنوع نظرات یک فرصت است و در جمع شما نیز قطعا تشکل‌هایی با دید مختلف حضور دارند. ما شما دانشجویان را نبض جامعه می‌بینیم. باید گفت وقتی دانشگاه‌ها رکود داشته باشند جامعه نیز دچا رکود می‌شود و این اصلا مناسب نیست.

سالاری به خشونت‌های تروریست‌ها در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: اسلام دین رحمانت و عطوفت است و دارای اعتدال است. در جامعه مسلمان ما همیشه با خشونت گرایی مخالفت شده است. باید گفت که اسلامی که عطوفت و مهربانی دارد قطعا می‌تواند جامعه را به مسیر خوب بکشاند و رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی به غرب از آنان خواسته که درباره دین اسلام تحقیق کنند.

وی گفت: کسانی که با نام اسلام حقوق ملت را ضایع می‌کنند، خشونت را ترویج می‌کنند و برای ثروت اندوزی، فرد دیگری را هدف قرار می‌دهند به هیچ وجه مورد تایید هیچ ایرانی نیست.

سالاری همچنین تاکید کرد: کم حوصلگی مسئولین در مقابل دانشجویان و وادار کردن آن‌ها به اینکه‌‌ همان بگویید که ما می‌گوییم و ییا‌‌ همان بگویید که ما می‌خواهیم، این قطعا باعثرکود جامعه خواهد شد.

مصطفی سالاری درباره حمایت‌های مجموعه استانداری از دانشجویان بوشهر اظهار داشت: از همه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان بوشهر در چارچوب قوانین ‌‌نهایت حمایت و همکاری را می‌کنیم و نیز از فعالیت‌های شما برای تبدیل دانش و علم به کسب و کار در قالب کارآفرینی برنامه ریزی می‌کنیم و در این مورد دکتر قیصری برنامه‌هایی داشته و دارند و صحبت‌هایی نیز با وی شده است که امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی صورت بدهیم.

سالاری افزود: جوان‌ترین بخشدار، جوان‌ترین معاون سیاسی فرماندار، جوان‌ترین مدیر عامل آب و فاضلاب کشور و بسیاری از جوانترین‌های دیگر از افتخارات استان بوشهر است و همچنین حضور بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و سیاسی و فرهنگی از برنامه‌های اصلی استانداری بوشهر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز