خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

حذف نیروهای اصیل موجب رشد جریان‌های بی‌شناسنامه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۳۷

در هشت سال گذشته تفکری حاکم شد که تلاش می‌کرد از هر اهرمی برای حذف رقیبانش استفاده کنند که امروز این رفتارها توسط جریان اصیل اصولگرایی هم پذیرفته نمی‌شود.

یک نماینده مجلس ششم تاکید کرد: حذف رقبای سیاسی و جریان‌های اصیل انقلاب٬ به هر وسیله و با هر بهانه‌ای٬ تنها زمینه رشد قارچ‌گونه جریان‌های بی‌شناسنامه و مجهول‌الهویه را فراهم می‌کند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: به نظرم مهم‌ترین آفتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، افراطی‌گری است که خود را پشت شعارهای به ظاهر انقلابی پوشانده است.

وی ادامه داد: ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و باید کشور به آرمان‌های اصیل انقلاب دست یافته باشد٬ اما متاسفانه برخی گروه‌ها به بهانه استقلال سعی می‌کنند آزادی را محدود کنند که این خلاف اصول مسلم قانون اساسی و روح انقلاب است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تلاش گروه‌های تندرو که منجر به ایجاد اختلاف در میان جامعه می‌شود، یادآور شد: اقداماتی که تندروها می‌کنند موجب می‌شود همبستگی مردم رنگ ببازد و وحدت جای خود را به اختلاف بدهد. در طول این سال‌ها دیده‌ایم که جناح‌ها سعی می‌کنند بخشی از گروه‌های دیگر را حذف کنند که این رفتار نیز با روح انقلاب در تضاد است چرا که در هنگامه پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم گروه‌های مختلف مردمی با همبستگی و وحدت در کنار یکدیگر بودند.

تاجرنیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از آزمایش‌هایی مانند هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های بیگانگان سرافراز بیرون آمده٬ اما با خطر تندروی روبه‌رو است، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای قلیل با پایگاه اجتماعی اندک تلاش می‌کنند نگرش خود را به عنوان نگرش اصیل انقلاب جا بزنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم در پاسخ به این سوال که امروز انقلاب به چه چیزی نیازمند است؟ خاطرنشان کرد: امروز انقلاب به اهداف و آرمان‌های اولیه خود همچون حق مردم در تعیین سرنوشت خویش و حضور همه گرایش‌ها نیاز دارد. این مسئله نیازمند آن است در میان مجموعه مسئولان و گروه‌ها یک همگرایی در جهت پذیرش این اصول ایجاد شود.

وی درباره اینکه آیا امکان بازگشت تندروها در راس قدرت وجود دارد٬ ابراز داشت: در هشت سال گذشته تفکری در راس قدرت حاکم شد که تلاش می‌کرد از هر اهرمی برای حذف رقیبان خویش استفاده کنند و حتی امروز هم این رفتارها توسط جریان اصیل اصولگرایی پذیرفته نمی‌شود. برای بازگشت این جریان نیاز است کسانی که آن را حمایت می‌کردند٬ از مسیر قبلی بازگردند و همه جریان‌های دلسوز درون نظام را به رسمیت بشناسند و دست از انگ‌زنی و از صحنه به در کردن رقبای خویش بردارند.

تاجرنیا در پایان بیان کرد: حذف رقبای سیاسی و جریان‌های اصیل انقلاب به هر وسیله و با هر بهانه‌ای٬ تنها زمینه رشد قارچ گونه جریان‌های بی‌شناسنامه و مجهول‌الهویه را فراهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز