خبرگزاری کار ایران

خرازی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

گذر کشور از شرایط پیش رو در چهارچوب اهداف اصلاح‌طلبی میسر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۲۶۰

ما هم قدرت تاثیر‌گذاری داریم و هم قدرت انعطاف، و این مسئله نشان می‌دهد که در قدرت انعطاف خود توانسته‌ایم گام‌هایی را برداریم.

رییس موقت شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه ما٬ هم قدرت تاثیر‌گذاری داریم و هم قدرت انعطاف، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که در قدرت انعطاف خود توانسته‌ایم گام‌هایی را برداریم.

محمدصادق خرازی در حاشیه راهپیمایی ۲۲بهمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص آخرین وضعیت اصلاح‌طلبی و احزاب گفت: احزاب اصلاح‌طلب بعد از ۱۰ سال مجددا به دوران طلایی خود بازمی‌گردند و با آغاز فعالیت‌های جدی خود به بازسازی فضای حزبی کشور نیز می‌پردازند.

وی افزود: این احزاب دریافتند تنها راه دقیق ادامه حیات و تحرک در صحنه سیاسی کشور این است که به نظام، حاکمیت و قانون اساسی احترام بگذارند و با این دید، رو به جلو حرکت کنند.

خرازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما به هجمه برخی از جریان‌های اصولگرایی نسبت به بیانیه ۲۲ بهمن حزب ندای ایرانیان، که عنوان کرده‌اند این بیانیه باعثاختلاف و تفرقه افکنی در فضای سیاسی کشور است، چیست؟ گفت: این مسئله از برداشت‌های شخصی افراد ناشی می‌شود، زیرا ما در حزب ندای ایرانیان، مهم‌ترین مولفه خود را بر اتحاد و وحدت قرار داده‌ و به اصول اصلاح‌طلبی خود پایبندیم.

وی در ادامه افزود: معتقدیم کشور، تنها در چهارچوب اهداف اصلاح‌طلبی است که می‌تواند از شرایط پیش‌رو عبور کرده و موقعیت و جایگاه بهتری را هم در صحنه داخلی و هم در صحنه بین‌المللی به دست آورد.

خرازی در تشریح مهم‌ترین چالش پیش‌روی دهه چهارم انقلاب، گفت: به عقیده بنده مهم‌ترین چالش پیش‌روی دهه چهارم انقلاب، «بحران اخلاق» است. باید کاری کنیم که اخلاق، وحدت ملی، هویت ملی و مشکلاتی که طی هشت سال گذشته به وقوع پیوسته، حل و فصل شود.

رییس موقت شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که همدلی و اتفاق بین اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و هرکسی که در کانون قافله و خیمه انقلاب قرار دارد، ایجاد شود. مهمترین‌ مشکل ما در آینده٬ بحران اخلاق است لذا باید کاری کنیم اخلاق در جامعه حاکم شود تا بتوانیم ظرفیت‌های بالایی را در انقلاب احیا کنیم.

وی در ادامه افزود: در انقلاب و کشور ما ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که احیای این ظرفیت‌ها مسئله بسیار مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خرازی در خصوص هجمه‌های اخیر وارد شده به مذاکرات هسته‌ای از جانب منتقدان دولت، عنوان کرد: در مجموع معتقدم که منتقدین باید سخن و نظر خود را عنوان کنند، اما این مسئله را نیز باید در نظر داشت که فصل‌الخطاب همه استراتژی‌های نظام، حضرت آقای خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب هستند. با این وجود انتقاد بد نیست، در کشور باید انتقاد شود تا بفهمند که افرادی هستند و نظرات متعددی وجود دارد، تا این کار به گسترش تکثر آرا در کشور کمک کند.

وی در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای گفت: به مذاکرات خوشبین هستم و کاری که دوستان فعلی و همکاران سابق ما در وزارت خارجه انجام دادند، کار بسیار بزرگ و بی‌نظیری بود. این افراد توانسته‌اند سرمایه‌گذاری زیادی را انجام دهند و موقعیت‌های ویژه‌ای را پدید آورند، که این مذاکرات جزء همان موقعیت‌های ویژه است.

خرازی تصریح کرد: طبیعی است در مذاکرات چیزی را می‌دهند تا چیزی به دست آورند، در مجموع تصور بنده بر این است که دوستان ما گام‌های مثبتی را برداشته‌اند، اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود وفادار باشد، این مذاکرات نتیجه مثبتی دارد.

وی ادامه داد: اگر به توافق نرسیم، نشان می‌دهد بار دیگر ثابت کرده‌ایم در چه جایگاهی هستیم و چگونه می‌توانیم فعالیت کنیم.

رییس موقت شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: ما هم٬ قدرت تاثیر‌گذاری داریم و همف قدرت انعطاف، و این مسئله نشان می‌دهد در قدرت انعطاف خود توانسته‌ایم گام‌هایی را برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز