خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

امام بعد از انقلاب دست رد به سینه هیچ فرد یا گروهی نزد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۱۴

۲۲ بهمن روز گروه خاصی نیست / حق نداریم فرد یا گروهی را از قطار انقلاب پیاده کنیم / در زمان حیات حضرت امام کسی به خود حق نداد که انقلاب را به نام خود مصادره کند و یا آن را در اختیار خود و همفکرانش قرار دهد / ما نباید صرف اینکه عقاید فردی مطابق ما نیست او را ضدانقلاب بخوانیم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: سالروز ۲۲ بهمن روز حزب یا گروه خاصی نیست بلکه روز جشن ملی است و هر کسی که بخواهد از این روز استفاده سیاسی کند و انقلاب را به انحصار خود درآورد به ملت خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک نهضت همگانی و مردمی بود و هنر حضرت امام این بود که توانست ظرف حدود ۱۴ سال آحاد مردم را به شکل یکدل پشت انقلاب قرار دهد.

وی افزود: اگرچه افرادی جزو پیشتازان انقلاب اسلامی هستند اما نباید فراموش کرد که این انقلاب متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست. در سال‌های آخر منتهی به انقلاب اسلامی هر گروهی بر اساس توان خود به وقوع انقلاب اسلامی کمک کرد در این میان حتی گروه‌های غیرمذهبی نیز در حد خود در انقلاب اسلامی نقش داشتند. ما نمی‌توانیم واقعیت تاریخ را که ثبت شده است، انکار کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: حضرت امام بعد از انقلاب دست رد به سینه هیچ فرد یا گروهی نزد. به گونه‌ای که بعد از انقلاب دولت را از اعضای نهضت آزادی تشکیل دادند. حتی این امام نبودند که مجاهدین خلق را طرد کردند بلکه این گروه‌ها با کارشکنی خودشان خطشان را از انقلاب جدا کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب مرهون حضور یکپارچه همه ملت ایران بود، گفت: امروز هم بعد از سی و شش سال در صورتی می‌توانیم انقلاب را حفظ کنیم که همه در کنار یکدیگر باشیم.

منتجب نیا با تاکید بر اینکه ما حق نداریم فرد یا گروهی را از قطار انقلاب پیاده کنیم، گفت: اگر خیلی همت داشته باشیم می‌توانیم تنها در کنار مردم در کاروان انقلاب حرکت کنیم. در سال‌های اولیه انقلاب و در زمان حیات حضرت امام کسی به خود حق نداد که انقلاب را به نام خود مصادره کند و یا آن را در اختیار خود و همفکرانش قرار دهد.

وی افزود: سوال من از افرادی که امروز مدعی هستند که انقلاب برای آنهاست این است که مگر شما هم قبل و بعد از انقلاب اشتباه نداشتید؟ مگر شما نبودید که در دوره‌ای به حضرت امام و انقلاب دهان کجی کردید؟ اما ما‌‌ همان زمان هم به خود اجازه ندادیم که بگوییم این افراد ضد انقلاب هستند البته گله مندی‌هایی وجود داشت ولی امام(ره) با کرامت و بزرگواری برخورد کردند و همه نیرو‌ها را در صحنه حفظ کردند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: یکی از هنرهای بی‌بدیل حضرت امام این بود که می‌گفتند سلیقه‌های مختلف باید در کنار هم قرار گیرند و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادند که گروهی دیگری را حذف کند.

وی با اشاره به اینکه ما نباید صرف اینکه عقاید فردی مطابق ما نیست او را ضدانقلاب بخوانیم، گفت: سالروز ۲۲ بهمن روز حزب یا گروه خاصی نیست بلکه روز جشن ملی است و هر کسی که بخواهد از این روز استفاده سیاسی کند و انقلاب را به انحصار خود درآورد به ملت خیانت کرده است.

منتجب نیا گفت: انقلاب ما از ابتدا روی سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاکید داشت. که این شعار‌ها باید در همه ابعاد زندگی مردم به معنای واقعی کلمه محقق شود. به این معنا که هیچ فردی نمی‌تواند در سرنوشت دیگران دخالت کند.

وی تاکید کرد: تا جمهوریت نظام نباشد قطعا اسلامیت محقق نخواهد شد چراکه اگر مردم نباشند احکام اسلام هم اجرا نمی‌شود نباید فراموش کرد که همین مردم بودند که با حرکت از مساجد و تکایا و با شعارهای خود توانستند اسلامیت نظام را تضمین کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: منظور از جمهوریت نظام به رسمیت شناختن حق مردم در تعیین سرنوشتشان است. معنای اسلامیت هم این است که هیچ قانون و برنامه‌ای در کشور نباید با قوانین اسلامی مغایرت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز