خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

فساد در راس رژیم پهلوی یک قاعده بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۵۶

چطور دلتان می آید بین مواردی از فساد که به خاطر بی‌کفایتی مدیریت ها در نظارت و ضعف مدیریت پیش آمده با مفاسد بزرگ گذشته مقایسه کنید. چرا به خاطر دعواهای جناحی و تسویه حسابهای حزبی حرف هایی می زنید که کل انقلاب را زیر سوال می برد، رقابت‌های جناحی ارزش این جفاها را ندارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گاهی یک فرد فساد می‌کند که نظام با جدیت پیگیری و برخورد می‌کند اما برخی آن را بهانه قرار داده و همراه با رسانه‌های استکباری و صهیونیستی به آن دامن می‌زنند و برخی در این زمینه رژیم پهلوی که فساد افراد در راس آن یک قاعده بود و همه فاسد بودند را با نظامی که مبنایش بر پاک دستی و صداقت است مقایسه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی اصفهان و حومه که در سالن اجتماعات فرهنگسرای درچه برگزار شد گفت: ملت ایران مدیون شهداست و ما امانتدار میراثشهدا هستیم که با فداکاری آنها استبداد، ظلم و خفقان دوران طاغوت از بین رفته و این انقلاب ارزشمند به دست آمد.

سردار نقدی به برخی خفقان ها در دوران گذشته اشاره نموده و اظهار داشت: در آن دوران کوچکترین انتقاد و اعتراض به کارمند ساده ی یک اداره، جرم محسوب می شد یا داشتن یک نهج البلاغه و قرآن ترجمه دار برای یک دانشجو جرم بود و کندن یک پوستر کنترل جمعیت باعثزندانی شدن فرد می شد، با این وضعیت در آن دوران اما غیورمردان و شیرزنانی بودند که بدون هیچ ترس و واهمه ای وارد میدان مبارزه شده و برای آرمان های خود جنگیدند.

وی با بیان اینکه امروز برخی بدون توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و به بهانه‌های واهی، چند پرونده فساد در این نظام را با نظام قبل مقایسه می‌کنند، افزود: اینها به بهانه دعواهای سیاسی و ملاحظات حزبی یک پرونده را بعنوان بزرگترین فساد قرن به کل انقلاب و نظام تسری می‌دهند، درحالیکه یک متخلف با تقلب، زد و بند و همراهی برخی منفعت طلبان در بانک یا دستگاه‌های دیگر، مبلغ بزرگی را اختلاس کرده که این از ضعف نظارت و مدیریت دستگاه‌های مرتبط اتفاق افتاده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین این‌گونه موضع گیری‌ها و حرف زدن‌ها در رقابت‌ها و درگیری‌های حزبی را نادرست خوانده و تصریح کرد: اینها یادشان رفته که چه چیزی را با چه چیزی مقایسه می‌کند، رژیم پهلوی که فساد افراد در راس آن یک قاعده بود و همه فاسد بودند مگر اینکه خلافش ثابت می‌شد را با نظامی که مبنایش بر پاک دستی و صداقت است مقایسه می کنند.
وی در همین زمینه بیان کرد: گاهی یک فرد دغلکار و متقلب فساد می کند که نظام آن را با جدیت پیگیری و برخورد می کند اما برخی در کشور آن را بهانه قرار داده و اعلام می کنند و رسانه های استکباری و صهیونیستی نیز به آن دامن می زنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در خصوص فساد شاه و خانواده اش ابراز داشت: ارزش املاک شخصی شاه ملعون صرف نظر از اموال غیرمنقول و کاخ های متعدد ۲۲ میلیارد دلار بود که به قیمت امروز می‌شود بیش از یکصد میلیارد دلار یعنی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، این فقط یک فقره از دزدی‌های آن خاندان است. خواهر شاه که یکی از بزرگترین قاچاقچیان هروئین جهان بوده و دیگر اعضای خانواده هر کدام مفاسد چندین میلیارد دلاری داشتند.

وی افزود: فساد یک مسئله همه گیر بود، در خاطرات ارتشبد فردوست بخوانید که می گوید در مهمانی های شاه از قاشق و چنگال های طلا استفاده می شد، وزرا و سران ارتش که به این مهمانی ها می آمدند این قاشق و چنگال ها را می دزدیدند و آنقدر تکرار کردند که دیگر قاشق و چنگال طلا را حذف کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: چطور دلتان می آید بین مواردی از فساد که به خاطر بی‌کفایتی مدیریت ها در نظارت و ضعف مدیریت پیش آمده با مفاسد بزرگ گذشته مقایسه کنید. چرا به خاطر دعواهای جناحی و تسویه حسابهای حزبی حرف هایی می زنید که کل انقلاب را زیر سوال می برد، رقابت‌های جناحی ارزش این جفاها را ندارد.

وی بسیجیان را به خواندن خاطرات فردوست ترغیب کرده و ادامه داد: فردوست دانش آموزی باهوش و بااستعداد بود که رضا شاه ملعون او را برای پوشش ضعف های محمدرضا همراه کرد، او ابتدا در دوران مدرسه و سپس با محمدرضا به سوییس رفت و دانشکده افسری را با وی گذراند و در نهایت بعنوان بازرس ویژه محمدرضا در کاخ شاه مشغول شد و از تمام اسرار دربار مطلع بود، خاطرات او ماهیت این خاندان منحوس را به خوبی نشان می دهد.

سردار نقدی دانش آموزان را به مطالعه تاریخ معاصر توصیه نموده و خاطرنشان کرد: مطالعه دقیق تاریخ معاصر سبب می شود تا قدر عزت و دستاوردهای انقلاب را بهتر بدانیم چراکه اگر این شناخت به درستی حاصل نشود، دشمنان این میراثبزرگ و سرمایه عظیم را از ما به سرقت خواهند برد.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: کشورهایی که امروز خواستار رفع حصر سران فتنه می باشند همان کشورهایی هستند که از رژیم طاغوت و شاه حمایت کردند، از کشتار این رژیم در هفده شهریور دفاع کردند، ساواک را راه انداخته و آموزش شکنجه گران آن را بر عهده گرفتند، صدام را حمایت و پشتیبانی کردند، رژیم بعثرا به سلاح شیمیایی مسلح کردند، همان هایی که امروز داعش را ایجاد و مسلح کردند تا به قتل عام مسلمانان بپردازد؛ همین کشورها خواستار رفع سران فتنه هستند و این نشان از ماهیت فتنه و سران آن دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید این تاریخ را به خوبی مطالعه کرد و قدر این نعمت را به درستی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز