خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری:

پاسخگوی مسائل رحیمی نیستم / اصلاح‌طلبان رقیب جدی انتخاباتی ما هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۹۴

در مورد پرونده رحیمی دخالت نمی‌کنیم / اگر پول گرفتیم و خرج کردیم٬ می‌دانیم منشا آن چه بوده و مقابل قوه قضائیه پاسخگو هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۸ اختیارات ریاست قوه قضاییه خبر از درخواست محمدرضا رحیمی معاون اول پیشین رئیس جمهور سابق و محکوم پرونده قضایی اخیر داده و گفت: شنیده‌ام آقای رحیمی دادخواست اعاده دادرسی در زمینه محکومیت قضایی خود داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری عصر امروز خود به خبرنگاران گفت: اینکه برای آقای رحیمی حکم صادر شده و وی طی فرایند قضایی مربوطه محکوم شده است و باید بر این اساس دوران محکومیت خود را طی کند جزو روند دادرسی است و ما در مورد آن نه حرفی می‌زنیم و نه دخالتی داریم.

منشا پولی که خرج کردیم را می‌دانیم

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه قوه قضاییه در قانون اساسی و همچنین نمود بیرونی آن قوه مستقل است اظهار کرد: انشاالله رسیدگی به این پرونده ادامه داشته باشد و در ادامه رسیدگی عادلانه حکم عادلانه‌ای نیز صادر شود.

باهنر درباره اظهارات رحیمی مبنی بر اینکه پولی را برای انتخابات مجلس خرج کرده‌، گفت: اینها محتوای پرونده است و از آن خبر ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم قاعدتاً رییس دادگاه تشخیص غیرعلنی بودن آن را داده لذا خودشان باید افشا کنند و به همه اطلاع بدهند. قاعدتا از نظر قوانین موضوعه کشور نیز زمان لازم است تا قاضی دادگاه این موضوع را به اطلاع عموم برساند.

مقابل قوه قضائیه پاسخگوییم

وی افزود: به عنوان کسی که در انتخابات فعال هستیم مقابل قوه قضائیه نیز پاسخگوییم٬ که اگر پول گرفته و خرج کردیم٬ می‌دانیم منشا آن چه بوده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: این پرونده از پرونده‌های مهم قضایی بوده و مسیری را طی کرده است و تقریباً به نقاط آخر رسیده است و آنگونه که خبر گرفتم آقای رحیمی درخواست اعاده دادرسی دادند که این هم به مقامات قوه قضایی برمی‌گردد. در هرصورت ما منتظر صدور و اجرای حکم نهایی هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهایی که برای انتخابات نامزد می‌شوند٬ به مخارجی نیاز دارند چرا که انتخابات خرج دارد، نامزدها خرج را یا خودشان می‌دهند یا ستادهای آنها از مردم کمک می‌گیرند یا برخی اوقات هم علاقمندان به کاندیداها هزینه‌هایی می‌کنند که این هزینه‌ها از گرفتن پوستر و بنر و… تا اجاره کردن محلی برای ستاد انتخابات همواره وجود داشته است. البته کاندیداهایی که کمک جلب می‌کنند باید دقت کنند تا پولی که به سمت فعالیت‌های انتخاباتی می‌آید منشا آنها٬ منشا کثیفی نباشد و این پول‌ها دارای منشا پاک باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش محوری خودش در انتخابات‌های گذشته، افزود: در دوره‌های چهارم و پنجم و مجلس، فقط با جامعه روحانیت کار و فعالیت می‌کردیم؛ البته با کاندیداهای مورد نظر خودمان٬ نیز کار می‌کردیم و می‌کنیم و باید پاسخگو نیز باشیم. البته همواره باید این دقت را داشته باشیم که پولی را که کسب می‌کنیم، منشأ آن باید کاملا روشن، شفاف و پاک باشد. اگر در آن پول مشتبه و خدای ناکرده کثیفی پیدا شود، همه ما باید پاسخگو باشیم. هم بنده و هم بزرگتر و هم کوچکتر از بنده باید پاسخگو باشد.

به هیچ‌کس رسید نداده‌ام

باهنر در پاسخ به اینکه آیا شما رسیدی به آقای رحیمی بابت دریافت پول داده‌اید، گفت: خیر، بنده به هیچ‌کس رسید نداده‌ام.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا شما لیست ۱۷۰ نفره نمایندگان مجلس را که گفته می‌شود از آقای رحیمی پول دریافت کرده‌اند، دیده‌اید؟ گفت: بنده پاسخگوی مسائل مربوط به آقای رحیمی نیستم، البته می‌گویم که ما در طول هر دوره انتخابات، کم و زیاد، همواره بیش از ۲۰۰ کاندیدا را حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای ۲۹۰ نماینده مجلس ممکن است در ۲۰ حوزه انتخابیه به نتیجه نرسیم، اما بالای ۲۵۰ حوزه انتخابیه کاندیدا داریم و از آنان حمایت می‌کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت‌هایی که از نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد افزود: ما برای ۲۹۰ نماینده مجلس ممکن است در این حوزه انتخابیه کاندیدا داشته باشیم و از آنها حمایت کنیم که این حمایت‌ها به وسیله اطلاعیه سخنرانی و تلکس یا پلات ممکن است انجام شود. اینکه به ۱۷۰ نماینده پول داده شده و در مقابل٬ نمایندگان رسید داده‌اند یا بنده رسید داده‌ام٬ خیر این طور نبوده است. اما در جریان انتخابات همواره این کار‌ها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از نماینده مجلس گفته پولی که از سوی رحیمی داده شده٬ انتخابی نبوده و به دلیل جلوگیری از استعفای آقای کردان بوده٬ گفت: این سوال را بهتر است از خودشان بپرسید و بنده در این زمینه اطلاعی ندارم.

قانون اصلاح انتخابات فعلا اشارات کلی به مسایل مالی و هزینه‌ها دارد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در مورد شفاف‌سازی اموال کاندیداهای انتخابات براساس بند شش اصلاح انتخابات گفت: مواردی که مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌کند٬ سیاست‌های کلی و بالا‌تر از قانون است و برای اینکه اجرایی شود باید به قانون تبدیل شود که این قانون هم در حال حاضر اشارات کلی به مسایل مالی و هزینه‌ها دارد.

وی افزود: قاعدتا ما باید منتظر باشیم تا سیاست‌های کلی، پس از تصویب خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شود که براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی را تصویب و ابلاغ کنند که پس از آن، یا قوانین جدیدی تصویب و یا قوانین قبلی اصلاح می‌شود.

مرحوم عسگر اولادی بخشی از کمک‌های انتخاباتی را جذب می‌کردند

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما گفته‌اید در انتخابات همواره از کاندیداهایی حمایت می‌کنیم و این حمایت‌ها شامل حمایت مادی نیز می‌شود٬ یادآور شد: اینها مساعدت‌های مجموعه‌ای بوده که ممکن است حدود ۲۵ حزب در ائتلاف با هم کاندیدای را تعیین و کمک می‌کنیم بین احزاب حمایت‌های انجام شود.

باهنر با بیان اینکه مرحوم عسکر اولادی در انتخابات فعال بودند٬ اظهارداشت: مرحوم عسگر اولادی بخشی از کمک‌های انتخاباتی را جذب می‌کردند و این یک کار دست جمعی بوده و این طور نیست که یک نفر مسئول امور مالی باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی که به اختلاف بین اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره داشت٬ گفت: فکر می‌کنیم در انتخابات آتی یک رقیب جدی به نام اصلاح طلبان را داریم و از آن دسته عزیزان اصلاح‌طلب که قصد ورود به انتخابات آینده را دارند٬ خواهش می‌کنیم چارچوب قانون اساسی و قوانین کشوری را بپذیرند و در این چارچوب عمل کنند.

این مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: فعالیت‌های سیاسی، انتخاباتی و نظایر آن و هنجارشکنی٬ با هم همسویی ندارند و اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند با بهره‌گیری از تجارب گذشته در چارچوب قانون اساسی فعال باشد.

هیچ مجلسی در ۳۵ سال گذشته پول ناپاک دریافت نکرده است

نایب رئیس دوم مجلس در ادامه با اشاره به اینکه هیچ مجلسی در طول ۳۵ سال گذشته پول ناپاکی دریافت نکرده٬ افزود: امروز بعد از ۳۵ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد٬ مشاهده می‌شود که رایحه نظام مردم‌سالار دینی در منطقه غوغایی به پا کرده و این غوغا ظرف دو سال اخیر چند نفر از مزدوران و سردمداران به استکبار را از قدرت به پایین کشیده است.

وی ادامه داد: داستان بیداری اسلامی هم اکنون به مشکلاتی برخورد کرده که بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌بینی بود و رهبر معظم انقلاب در روزهای آغازین بیداری اسلامی به صورت مبسوط فرصت‌ها و تهدیدات بیداری اسلامی را برشمردند و بسیاری از پیش‌بینی‌های ایشان در این زمینه اکنون واقعیت پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم انقلاببون کشورهای منطقه علیرغم همه گرفتاری‌ها٬ بتوانند راه خود را ادامه داده و به نتیجه نهایی که استقرار نظام مردم‌سالار واقعی است٬ برسند.

باهنر درباره مساله انتخابات افزود: در کشور اهدافی هستند که فعالند و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیز اسامی متفاوتی را برای خود انتخاب کردند از قبل انقلاب و بعد از جریان لیبرال‌ها و بنی صدر و منافقین تا سال ۶۰ که خسارت‌های اصلی را به نظام وارد کردند، اختلافات درون خانواده انقلاب و حق امام از بحث‌های اقتصادی آغاز شد و در همان دوران نیز گروه‌ها به چپ و راست معروف شدند.

باهنر در ادامه تصریح کرد: چپ و راستی که آن زمان مطرح می‌شد بیشتر چپ و راست اقتصادی بود. یعنی راست‌ها معتقد بودند کار اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد اما چپ‌ها معتقد بودند کار باید در دست دولت باشد٬ البته قصد ارزش‌گذاری ندارم و به هر حال این نقطه آغازین شروع به کار چپ و راست است که بعدها به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تقسیم شد.

احساس می‌کنیم در این دوره باید با جبهه پایداری به ائتلاف برسیم

وی یادآور شد: با توجه به فعال بودن اصلاح‌طلبان٬ اصولگرایان باید تلاش کنند به یکدیگر نزدیک شوند و معتقدم در دوره کنونی٬ اصولگرایان به دلیل داشتن رقیب جدی به یکدیگر نزدیک شوند و در انتخابات شرکت کنند.

باهنر افزود: به عنوان مثال در دوره گذشته ما با جبهه پایداری رقیب بودیم. در این دوره هر دو احساس می‌کنیم باید با هم ائتلاف برسیم و در این راستا در حال تلاش هستیم که این هدف صددرصدی مااست.

در این میان ممکن است به صددرصد خواسته‌مان نرسیم اما تلاش می‌کنیم ۷۵ یا ۸۵ درصد به ائتلاف برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز