خبرگزاری کار ایران

نامه شورای هماهنگی اصلاحات اصفهان به روحانی:

لایحه جرم سیاسی و قانون احزاب پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۶۳

همپای وظایفی که برعهده شماست٬ برای خود تکالیفی قائلیم و آماده‌ایم دوشادوش شما به نظام، میهن و مردم خویش خدمت کنیم.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان پیش از ورود روحانی به اصفهان٬ اقدام به صدور نامه‌ای به رییس‌جمهور کرد که در آن دغدغه‌های آنها در دو وجه بومی و ملی عنوان شد.

به گزارش ایلنا٬ متن نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان به روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنىّ‏ِ جَزَیْتُهُمُ الْیَوْمَ بِمَا صَبرَواْ أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائزُون / مومنون – ۱۱۱

رستگارانند امروز آن گروه کز شما بودند در رنج و ستوه

بدهم ایشان را جزا امروز من
صبر کردند آن‌چه ایشان در مِحَن

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ جناب دکتر حسن روحانی
مقدم جناب‌عالی و هیات محترم دولتِ «تدبیر وامید» را به انعکاس آسمانیِ بهشتِ آسمان بر زمین گ‍رامی می‌داریم.

«اصفهان» برساختهٔ تلاش مردمانی ست که همّشان، بنای «مینو نشان» بر روی زمین بوده است. «فردوسی» از رنگ و کاشی و باغ‌های تودرتو با معماری مجرد و مقرنس‌ها و اسلیمیهایی که هزاران نقش و راز، در دل دارند. شهری که از دیرباز گهوارهٔ اندیشه‌ها و باورهای متفاوت بوده است. «بهشت ثانی» با گنبدهای نیلی.

حال که در یادمانِ شکوهمندو پر افتخار انقلاب «امام» و «ملت»، این دو یار همیشه با هم، فرصتی دست داده است تا غم و شادی‌مان را چهره به چهره بگوییم شایسته است به رسم میزبانی ابتدا مراتب قدردانی و تشکر خود را بابت عملی‌کردن وعده‌های انتخاباتی در زمینهٔ «سیاست خارجی»، به رغم تمام کارشکنی‌ها و دشواری‌های داخلی و خارجی ابراز نماییم.

تلاش‌های وزات امور خارجه دولت یازدهم در مذاکرات هسته‌ای و ترمیم رابطه با دیگر کشور‌ها و گسترش سیاست تنش‌زدایی نشان داد که سه اصل «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» را به درستی به کار بسته‌اید. عبور از بحران اقتصادی فاجعه‌آمیری که بر اثر نابخردی و فساد حاکم بر دولت قبل، دامن‌گیر کشور شده بود، یکی از اولین نتایج خیر این نوع سیاست‌ورزی بین‌المللی بود. باشد که قطار بهبود شرایط اقتصادی کشور با عبور از چالش‌های پیش روی با سرعت و قدرت به پیش رود.

ضمنا اقدامات و خدمات تحسین برانگیز «وزارت بهداشت‌ و درمان‌ و آموزش‌ پزشکی» در رابطه با بیمهٔ سلامت همگانی، حکایت از آن دارد که سیاست‌های اجرا شده در حوزه خدمات درمانی انعکاس‌دهندهٔ دغدغه‌های به حق مردم ایران است، به یاد بیاوریم همین مردم که در دولت قبل و به دلیل نداشتن توانایی مالی و یا نداشتن بیمهٔ تامین‌اجتماعی با حالتی توهین‌آمیز، ضد انسانی و ضد آموزه‌های دینیِ ما، در بیابان‌های اطراف تهران‌‌ رها شدند، حال با اجرایی‌شدن چنین طرحی امید‌هایشان دوچندان شده است. به راستی که چنین تلاش‌هایی قابل ستایش و تقدیر است.

«شورای‌ هماهنگی‌ جبهه‌ اصلاحات‌ استان‌ اصفهان»، هم‌چنان مراتب قدردانی خود را از آن مقام محترم به جهت برداشته‌شدن گام‌های عملی برای تبیین «منشورِ حقوقِ‌ شهروندی» و «منشورِحقوقِ‌دانشجویی» ابراز می‌دارد و مشتاقانه آمادگی خود را جهت پیشبرد بیشتر این برنامهٔ میمون اعلام می‌دارد و ضمن همدلی و پشتیبانی خواهان پایمردیِ دولت محترم جهت برداشتن گام اصلی و ماندگار در این عرصه می‌باشد. همچنین برای پایایی و پویایی احزاب و سازمان‌های سیاسی استدعا دارد تا تهیه، تدوین و ارائهٔ لایحهٔ «جرم سیاسی» و «قانون احزاب» با شتاب بیش و ابرام بیشتری پیگیری‌گردد.

احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اصفهان در قالب «شورای‌هماهنگی‌جبهه‌ی‌اصلاحات‌استان‌اصفهان» مایل هستند دغدغه‌های خود را در دو قابِ بومی و ملی عرضه دارند.

از نگاه بومی کلیت چشمِ نگرانِ این مجموعه به اصفهان دوخته شده است و آرزوی آبادی آن را دارد. از «شاهزادهٔ افسون‌شدهٔ اصفهان» افسانه‌ای نسل به نسل به ما رسیده است٫و این دغدغه‌ دیروز و امروز و فردای ماست که چگونه آن‌را به نسل بعد تحویل خواهیم داد؟ از رودی که نه تنها «زنده»، بل «زاینده» بود چه مانده است؟ سوءمدیریتِ سالیان، و بی‌تدبیری‌های گذشته مزید بر علت شده است و همراه خشک‌سالی و آلودگی هوا چهرهٔ شهر را چون دخترانِ قربانیِ اسیدپاشیِ شهرمان رنجور و غم‌زده کرده است؛ و رفتار ما در قبالش جز بهت‌زدگی و ناراحتی و در عین حال بی‌عملی چه بوده است؟ اگرچه ما هم، چونان شما معتقدیم که مهم‌تر از خشکی زنده‌رود «خشکیِ رودخانه‌های امید و نشاطِ جامعه» است، اما زنده‌رود، «رگ حیات» مردمان این دیار است.

بر جناب‌عالی و دولت‌مردان شایستهٔ دولت اعتدال پوشیده نیست که وضعیت بحرانی و به شدت خطرناک خشکی زاینده‌رود که تشنگی مردم و کشت‌زارهای پهناور این استان را در پی‌داشته و غبار فقر و فلاکت و بی‌کاری را بر چهرهٔ این مردمان نشانده؛ و از آن خسارتبار‌تر، تمدن مرکزی دیرپای فلات ایران را که همواره از این رودِ زنده و خروشان، سیراب و شاداب بوده است، در معرض فاجعه - ای انسانی و خطرِ جدیِ نابودی قرار داده، نیازمند تدابیر فوری و اجماع‌سازی در سطح ملی است که امیدواریم با شناخت دقیق و درایت ژرف شما این مشکل بزرگ و خانمان‌برانداز به شکلی منطقی و اصولی حل شده و زندگی و زایندگی به این رودِ تشنه، و شادابی و امیدواری به این مردمِ ستمدیده بازگردد و دوباره لبخند بر چهره کودکان این دیار بنشیند.

آلودگی‌های زیست‌محیطی، کویرزایی و بیماری‌های خطرناک ناشی از آن نیز از دیگر معضلاتی است که سالیان درازی است گریبان‌گیر استان شده است و رفع آن نیازمند برنامه‌ریزی سنجیده و مدیریتی کار‌شناسانه است، در کنار این موارد توجه مهرآمیز به میراثفرهنگی و معنوی و صنایع دستی و هنر چشم‌نواز این خطهٔ هنرپرور که متاسفانه در اثر بی‌توجهی و باندبازی‌ها، آسیب زیادی دیده است، ضروری می‌نماید.

عوامل را کم و بیش می‌شناسیم ولی در جهت رفع‌اش چه کرده‌ایم؟ چشم امیدِ جوانان متخصص این خطه به «تدبیرِ» وعده‌های داده شده است، مع الاسف اما هنوز غالبا بدنهٔ مدیریتی «شهرِ میراثتاریخی ایران» در ید گذشتگانی ست که سرمنشاء سوءمدیریت‌ها بوده‌اند. امید داریم که مشابه تدبیر جناب‌عالی چونان پس از درخواستِ «جوانان‌ اصلاح‌طلب‌ استان‌ اصفهان» برای اختصاص نماینده‌ای عالی‌رتبه جهت پیگیری ماجرای تاسف‌بار اسیدپاشی و از بین رفتن فضای مسموم و بی‌دلیل امنیتی پیرامون آن موضوع، بار دیگر شاهد واکنشی مثبت از سوی آن رییس محترم به منظورِ کاهشِ حداکثری سومدیریت شهری باشیم.

ورشکستگی بسیاری از صنایع در این قطب صنعتی کشور و بیکاری گستردهٔ کارگران خدوم و زحمتکش اصفهان و سیل مهاجرت از حاشیه به متن و توزیع نامناسب و غیرعادلانهٔ امکانات در محدودهٔ استان که پیامدهای اجتماعی منفی فراوانی به دنبال داشته، از دیگر مسائلی است که دل کار‌شناسان و آگاهان را به درد آورده و می‌طلبد برای حل آن، تدبیر و برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد.

آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری

در حیطهٔ ملی منظرِ نظرمان ایران است و سربلندی‌اش و توسعهٔ پایدارش را می‌خواهیم، که الزاماتش را شما بهتر از ما می‌دانید. پس از اشاره‌ای نیک و هوشمندانه که چندی پیش به نقش رییس‌جمهور در قانون‌اساسی با استناد به مواد یکصدوسیزده و یکصدوبیستوسه به عنوان «مسوول اجرای قانون‌اساسی» فرمودید خواهان اجرای بی‌تنازل بندبند این میثاق گرانبهای ملی هستیم. بزرگداشتِ دههٔ فجر از آن جهت است که یادمان نرود که خون‌های پاکِ ریخته‌شده از انقلاب ۵۷ تا جنگ تحمیلی و پس از آن برای پاسداری از آزادی‌ها و حقوق مصرح در قانون اساسی بوده است و خوب می‌دانیم نگهبانی از قانون‌اساسی گرامی داشتن خون شهیدان برومند وطن است.

مولی موحدین؛ علی(ع) در فرازی از نامه‌اش به مالک اش‌تر می‌فرمایند: «در برابر پیمانی که بسته‌ای و امانی که داده‌ای خود را سپر ساز، زیرا هیچ‌یک از واجباتِ خداوندی که مردم با وجود اختلاف در آرا و عقاید، در آن هم‌داستان و هم‌رای هستند، بزرگ‌تر از وفای به عهد و پیمان نیست. حتی مشرکان هم وفای به ‌عهد را در میان خود لازم می‌شمردند، زیرا عواقب ناگوار غدر و پیمان شکنی رادریافته بودند. پس در آن‌چه بر عهده گرفته‌ای، خیانت مکن و پیمانت را مشکن و خصمت را به پیمان مفریب. زیرا تنها نادانانِ شقی در برابر خدای تعالی، دلیری کنند.»

ما نیز اعلام می‌داریم خود را در برابر عهدمان سپر کرده‌ایم و بر خواسته‌هایمان پای می‌فشاریم. و یادآوری می‌کنیم که همپای وظایفی که برعهده شماست برای خود تکالیفی قایلیم و آماده‌ایم تا دوشادوش شما به نظام، میهن و مردمِ خویش خدمت کنیم. لذا برخود فرض می‌داریم که هم‌دلانه و خیرخواهانه خواستار گشایش فضا برای نیروهای جوان و متخصصِ اصلاح‌طلب و تحول‌خواه کشور هستیم. نیروهایی که بدنه اصلی آرای انتخاباتی شما بودند و حضورشان پای صندوق‌های رای آری‌ای بود به آرمان‌های شما و دراز کردن دستی بود چشم به راهِ فشرده‌شدن از سوی شما.

آقای روحانی، ریاست محترم دولت تدبیر و امید

باور داریم که قابلِ اعتنا‌ترین و استوار‌ترین تکیه‌گاه در عرصه دموکراسی آرای مردمی و بدنه اجتماعی است و در تاریخ به تکرار دیده‌ایم به محض فراموش‌شدنِ مردم از سر کبر یا غفلت فره ایزدی نیز فروغش را می‌بازد چونان که در عرصهٔ اسطورهٔ جمشید کیانی باخت. بی‌شک جناب‌عالی که سال‌هاست در عرصه سیاست در حال اندوختن تجربه‌اید چون ما به این قضیه باور دارید و از شور و شعور مردم اصفهان در انتخابات ۹۲ به ویژه پس از حضور گران‌قدرتان در ۱۴ خردادِ تاریخیِ ۹۲ در بدرقهٔ پدر معنوی اصفهان و تاثیر آن بر صندوق‌های رای باخبرید.

انتخاباتی را که با کمی تسامح می‌توان «آشتی ملی» یا زمینه‌ساز آشتی ملی نامید. جایی که «مقام‌رهبری» حتی از کسانی که به دلیلی حامی نظام اسلامی نیستند، و اما دغدغهٔ ملی دارند هم دعوت به عمل آوردند. حضور پرشور بود و نتایج مطلوب؛ بارقه‌هایی از امید با بی‌ستاره‌شدن آسمان دانشجویان ستاره دار - که مسرت بخش بود - و بعضی انتصابات جنابعالی تابیدن گرفت و نوید بازشدن فضایی امنیتی برای التیام زخم گذشته تا به امروز را می‌داد. همگی چشم به راه عملی شدن یکی از اصلیترین وعده‌ها بودند؛ رفع حصر از ثلاثه محصورین و زندانیان سیاسی. اما اقلیتی پرمدعا از جناحِ مقابل با نادیده انگاشتن مطالبات به حق مردمی که اراده‌شان در آرای داده شده تجلی یافته بود، بنا را بر تحدید و تهدید دولت و ملت گذاشت و متلسفانه در زمینه‌هایی چون دانشجویان ستاره‌دار باعثعقب‌گرد دولت محترم گردید.

از وقایع تلخ ۸۸ که سخن به میان می‌آید، خاطرمان از حجم بالای توصیه و ارشاد دلسوزان تحول‌خواه کشور لبریز می‌شود که چه بسیار از فساد، دروغ، تزویر و سومدیریت‌های حاکم بر دولت گذشته گفتند. و امروز شاهد تلخ‌ترین روزهای پس از انقلابیم. وقتی پروندهٔ مفاسد اقتصادی منتسب به عالیترین چهره‌های دولتی و نامه‌های افشاگرانه یک به یک تارک دلمان را می‌سوزاند. ‌ای کاش که تدبیر و عقلانیت قسمی همیشگی از سبک و سیاق سیاست‌ورزیمان شود.

در پایان و پس از اشاره به نکات فوق «شورای‌هماهنگی‌جبهه‌ی‌اصلاحات‌استان‌اصفهان» انذار می‌دهد و بشارت نیز که غفلت از بدنه اجتماعی مستوجب قهر است و این بار هیچ کلیدی یارای گشودن در ناامیدی را نخواهد داشت مگر کلید دروغ، که شاید چون انتخابات سال‌یان نه چندان دور شاید دری را برای بازگرداندن مردم به صندوق‌های انتخابات باز کند ولی هزاران در رحمت را خواهد بست و می‌شود آنچه سالیان گذشته با تمام وجود دیدیم و اثراتش سال‌ها باقی خواهد ماند.

«شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان» که افتخار حمایت از جناب‌عالی را در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد، ضمن خیرمقدم مجدد این سفر خجسته، آمادگی خود را برای همکاری و همراهی‌های بیشتر با دولت تدبیر و امید اعلام کرده و امیدوار است جناب‌عالی در این سفر با بهره‌گیری از توانمندی‌های فراوان و ظرفیت‌های کارشناسانِ استان اصفهان در جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیش‌برد برنامه‌های دولت در این خطه، پیروز و کامیاب باشید و با کلید تدبیر و امید بتوانید قفل فروبستهٔ مشکلات استان را بگشایید.

و من الله التوفیق.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان - بهمن ماه ۱۳۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز