خبرگزاری کار ایران

اکرمی در کنگره انجمن‌های اسلامی فرهنگیان کشور:

برخی اصولگرایان تندرو طوری عمل کردند که افراد زده شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۸۷

علی‌رغم اینکه با ما خوب رفتار نمی‌شود باید طوری کار کنیم که بتوانیم مجلس آینده را از طریق دانش‌‌آموزان و معلمانی که در پی منافع ملی هستند٬ شکل دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در دولت دوم میرحسین موسوی تاکید کرد: بنده هیچ‌گاه با هیچ گروهی دست دوستی مطلق نداده‌ام و نخواهم داد٬ چراکه منافع همه مردم را بالا‌تر از همه گروه‌ها می‌دانم چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب.

به گزارش خبرگار ایلنا، سیدکاظم اکرمی با حضور در چهارمین کنگره انجمن‌های اسلامی فرهنگیان کشور٬ گفت: ابتدا چند نکته را در مورد انجمن عرض می‌کن؛ اینکه چه کاری کنیم تا انجمن توسعه پیدا کند؛ نکته اول این است که برای رضای الهی حرکت کنیم، و چه در مرکز و چه در استان‌ها جمع شویم. بنیانگذاران این انجمن شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی انگیزه کارشان رضایت الهی بود. دنبال چیز دیگری نبودند و اگر بخواهد یک انجمن متصل به قدرت لایزال الهی باشد که تا الان هم بوده است و بیشتر توسعه پیدا کند باید همه انگیزه‌ها را بیش از پیش الهی کند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش افزود: نکته دوم خدمت به مردم است. باید فکر کنیم چه کاری انجام دهیم تا معلمین بیشتری را به سمت خود جذب کنیم. باید این کار را با اخلاق و عدالت هرچه بیشتر انجام دهیم. و در مواجهه با موافقان و مخالفانمان اخلاق را رعایت کنیم. برخی از اصولگرایان تندرو که نمی‌خواهم نام آن‌ها را ببرم طوری عمل کردند که افراد زده شدند.

نماینده اسبق مجلس خبرگان قانون اساسی در ادامه تاکید کرد: وقتی معلمی در یک مدرسه تدریس می‌کند٬ باید تمام این اخلاق را در نظر بگیرد که اگر روزی در شهرتان از معلمی دعوت کردید با اشتیاق بیشتری بیاید و مخصوصا اخلاق در برخورد با مخالفین.

اکرمی ادامه داد: البته من اصولگرایان تندرو را می‌گویم نه اصولگرایان معتدل. مجلس ما مجلس درستی است اما برخوردهایی از اصولگرایان تندرو مخصوصا مدتی پیش در مورد حرف یک مخالف دیدیم.

مشاور عالی علی اصغر فانی افزود: ما می‌گوییم قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول داریم و وقتی می‌بینیم آن‌ها این نگاه را ندارند٬ ما باید با جاذبه و اخلاق بهتر کاری کنیم که افراد بیشتری به ما بپیوندند. منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که هرچه بیشتر همگان به فکر منافع مردم باشند. مانند همین گله‌مندی که برخی از استان‌ها از نمایندگان‌شان داشتند.

وی تاکید کرد: آینده مجلس زمانی محقق می‌شود که با اخلاق حرف مخالفانمان را بپذیریم. همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری نقش اساسی داشتیم. در آینده مجلس٬ اصلاح‌طلبان باید بتوانند جمعیت بیشتری را در مجلس به خود اختصاص دهند٬ بنابراین باید جاذبه داشته و سخن مخالف‌مان را بشنویم و با او صحبت کنیم و با استدلال پاسخ دهیم. ما که اصل انقلاب رهبری و امام را قبول داریم و این شما تندرو‌ها هستید که با ما مشکل دارید. ما می‌گوییم همگان و مردم حق رای و انتخاب دارند٬ زیرا این مردم هستند که حساس هستند و پایه نظام‌اند٬ پس باید با جاذبه رفتارمان کاری کنیم که به ما اعتماد کنند.

وزیر آموزش و پرورش در دولت دوم میرحسین موسوی افزود: علی‌رغم تمام مشکلاتی که رهبری فرمودند و آقای فانی نیز آن را بیان کرد٬ معلمان در حق و حقوقشان مشکلاتی دارند اما اگر بخواهیم بگوییم چون این مشکلات وجود دارد پس باید رفتاری غیر اخلاقی نشان دهیم؛ اگر بخواهیم این جامعه در حال توسعه را به توسعه‌یافتگی برسانیم٬ علی‌رغم اینکه با ما خوب رفتار نمی‌شود باید طوری کار کنیم که بتوانیم مجلس آینده را از طریق دانش‌‌آموزان و معلمانی که در پی منافع ملی هستند٬ شکل دهیم.

اکرمی تصریح کرد: هیچ‌گاه با هیچ گروهی دست دوستی مطلق نداده‌ام و نخواهم داد چراکه منافع همه مردم را بالا‌تر از همه گروه‌ها می‌دانم چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب. به ما اصلاح‌طلبان نیز خیلی نقص‌ها وارد است٬ باید خودمان فکر کنیم که این نقص‌ها را از بین ببریم تا در آینده بیشترین حضور را در مجلس داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین تلاش ما باید بیش‌تر بر این باشد که دانش‌آموزان و مردم بیش‌تری را به خود جذب کنیم. انجمن نمی‌تواند کار اقتصادی برای مردم انجام دهد، اما حداقل می‌تواند جاذبه اخلاقی داشته باشد.

اکرمی تاکید کرد: فرمایشات رئیس جمهور گذشته ما آقای خاتمی که گفتند " زنده باد مخالف من " باید در رفتار ما هم متجلی باشد. باید حرف‌های مخالفانمان را بشنویم، قدرت را بخواهیم؛ اما نه برای قدرت بلکه برای خدمت.

وی با اشاره به مساله جمهوریت گفت: جمهوریت را همانطور که امام فرمودند قبول داریم. پس باید تلاش کنیم تا جمهوریت را به عنوان زینت در نظر نگیریم بلکه اصل آن را بپذیریم.

اکرمی خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! معلمان نقش اساسی در اینکه شما را به ریاست جمهوری برسانند، داشتند. الان هم از شما تشکر می‌کنم بالاخره فضایی باز شده است و دوباره اصلاح‌طلبان در جامعه معلمین دور هم نشستند.

وی افزود: از شما می‌خواهیم بیش‌تر از این به معلمان توجه کنید و اینکه ان‌شاالله بعد از این دوسال، چهار سال بعد هم بتوانید رئیس جمهور کشور باشید. البته آقای فانی هم تمام تلاش خود را می‌کند و حرفش را می‌زد، اما دیگران نیز باید به حرف ایشان توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش دولت موسوی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید دولت شما ادامه پیدا کند، به مردم رنج‌دیده که توقع داشتند وقتی ۳۷ سال پیش انقلاب کردند تبعیض از بین برود، بیش‌تر بها دهید. مردم می‌خواستند همیشه شایستگی، محور کار قرار گیرد. حال شما که می‌خواهید این‌ها را بیش‌تر کنید باید به فرهنگیان بیش از گذشته توجه کنید، ما حدود یک میلیون معلم و ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که نیمی از آنها دبیرستانی هستند. این‌ها همه می‌توانند در انتخابات آینده نام شما را دوباره به صندوق رای بیندازند.

وی گفت: درست است که ۱۴ درصد حقوق معلمان افزایش یافته اما به همان نسبت مالیات هم زیاد شده است. می‌شود مالیات را از معلمین کم کرد تا حداقل از این جهت بضاعت پیدا کنند. بنابراین ما از دولت توقع بسیاری داریم تا اینکه انجمن معلمان و همه معلمین کشور بتوانند این فرصت را به آقای روحانی را بدهند که دولت را اداره کند و قدم اولیه در این راه انتخابات مجلس است.

اکرمی افزود: برخی تشکیلات با حرف‌هایی که می‌زنند نشان دادند که مقابل ما هستند، باید با دقت و هوشیاری با آنها برخورد کنیم. به شرطی که منافع ملی را بر هیچ چیز ترجیح ندهیم. باید دنبال آدم‌هایی باشیم که هیچ چیز را بر منافع ملی ترجیح ندهند.

وی ادامه داد: باید کار نمایندگان اصولگرای تندرویی را که با دولت برخورد می‌کنند، نوشت و منعکس کرد تا مردم بدانند با دولت چه کارهایی کردند و حتی با آقای مطهری چگونه برخورد کردند. مگر مطهری حرف اشتباهی زده بود؟

اکرمی با تاکید بر اینکه باید با موسوی، کروبی، رهنورد و همه آنها که در زندان هستند طبق قانون برخورد شود، گفت: خود من که بیشترین دوره زندان سیاسی را در دوره شاه کشیدم و همه ما که این وضعیت را داشتیم توقع داشتیم تا با ما با عدالت برخورد شود. الان هم می‌گوییم اگر ایرادی وجود دارد قانون برای همه میزان است. قانون را در یک محکمه عادلانه اجرا کنید، ما هم قبول داریم.

وی گفت: پیش به سوی اینکه مجلسی اصلاح‌طلبانه‌تر و خردمندانه تر و ترجیح دهنده منافع ملی داشته و دولتی داشته باشیم که بیش‌تر به آموزش و پرورش توجه کند، زیرا محور توسعه از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

اکرمی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که توسعه انسانی را ایجاد می‌کند و مرزهای توسعه پرور را گسترش می‌دهد، معلمان هستند. اگر دولت می‌خواهد توسعه‌ای را که مطلوب همه ما است، با توجه به فرمایشات رهبری به تحقق برساند، باید بیش از پیش به معلمینی که توسعه‌طلب و اصلاح‌گرا هستند، توجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز