خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با اعضا حزب موتلفه:

اختلافات را دامن نزنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۱۴

وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل هاست / باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم. باید تا جایی که تکلیف داریم و می‌توانیم سعی کنیم اختلافات را حل کنیم.

هیات عالی رتبه حزب موتلفه اسلامی با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی این حزب با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حزب موتلفه اسلامی گفت: طبق بیان قرآن کریم شهدا همچنان زنده‌اند و آگاه وارد برزخ می‌شوند و از احوال همه ما باخبرند که چه کسانی راه آنان را ادامه می‌دهند و چه کسانی به بیراهه می‌روند.

وی افزود: شهدا منتظرند تا کسانی که در راه آنان قدم برداشته‌اند به آنان ملحق شوند و از خداوند می‌خواهند کسانی را که در راه آنان قدم برداشته‌اند به مقام و منزلت آنان برساند و ما هم امیدواریم دعای شهدا به ویژه شهدای اخیر سپاه و حزب الله در حادثه تروریستی اخیر و نیز شهدای حزب موتلفه اسلامی شامل حال ما بشود.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه بیان داشت: کاری که از همه بر می‌آید این است که همواره پاک و عادل باشیم و از اعمالی همچون اختلاس و دیگر گناهان قلبا بیزاری بجوییم؛ این بیزاری از گناه، بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به ناتوانی دشمنان اسلام و نظام اسلامی تاکید کرد: بزرگ‌ترین دشمن ما در درون خود ماست وگرنه ابرقدرتهایی مانند شوری به اراده خداوند مانند برف، آب می‌شوند و از آنان هیچ کاری ساخته نیست، اما نفس اماره که در پی نابودی ایمان و آبروی انسان است به راحتی ما را‌‌ رها نمی‌کند و ما تا ابد در معرض تهدید و خطر دشمن درونی هستیم و باید مراقبت دائمی داشته باشیم.

وی عمل صالح و مخلصانه مسئولین را خنثی کننده تهاجمات تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب بر علیه نظام اسلامی دانست و گفت: نکته اساسی در مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمنان، این است که بدانیم مشاهده عمل صالح افرادی مانند حضرت امام(ره) که عمری را پاک زندگی و خدمت کرده‌اند می‌تواند مردم را جذب و در صحنه نگه دارد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند. تربیت جوانان با دیدن عمل خوب و صالح از مسئولین حاصل می‌شود.

آیت اله جوادی آملی با اشاره به جریان جهانی الحاد در طول تاریخ اظهار داشت: استکبار و مستکبرین در طول تاریخ جامعه جهانی، همواره تلاش داشته‌اند که در مقابل هر اصول و حقایق ارزشی پنجگانه، بدل و انحرافی به وجود بیاورند؛ در مقابل ربوبیت، امانیسم به معنایی جایگزینی انسان به جای خداوند را مطرح کردند، در مقابل نبوت و وحی به همین صورت، در مقابل امامت سقیفه را به وجود آوردند همچنین در مقابل روحانیت راستین، روحانیت وابسته و درباری و در مقابل مومنین حقیقی همواره جریان نفاق وجود داشت است. لذا وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل هاست.

وی در پایان همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور را به تعامل و تلاش برای تعالی هر چه بیشتر کشور دعوت کرد و گفت: دستور دین این است که می‌فرماید گفتار و نوشتار شما در مقابل هم شیرین باشد، لذا باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم. باید تا جایی که تکلیف داریم و می‌توانیم سعی کنیم اختلافات را حل کنیم و در غیر این صورت وظیفه داریم لااقل اختلافات را دامن نزنیم.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ماهیت حزب موتلفه اسلامی یک ماهیت مشخص و تعریف شده ایدئولوژیک است و ما به توصیه مقام معظم رهبری که در تعریف حزب مکررا فرمودند که حزب تشکیلاتی است که کار اصلیش تولید فکر و کانال کشی این مرکز فکری با آحاد مردم است بر آن بوده و هستیم که چنین باشیم.

وی افزود: در بیش از نیم قرن پیش در جلسات اولیه پایه گذاران حزب موتلفه اسلامی به صراحت گفته و پذیرفته شده که ما یک تشکیلات براساس فقه شیعه اثنی اشعری مطیع امر مرجعیت و به دنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی هستیم.

حبیبی تصریح کرد: از‌‌ همان ابتدای اسلام مقابله فکری با مبانی اسلامی شروع شده اما در حاضر صورت مسئله ضدیت با دین خدا با اشکال جدیدی ظاهر شده است و اتاق‌های خلق ایسم‌ها و تولید فکر همه دشمنان اسلام با یکه کردن ظرفیت‌های شیطانی خود در مقابل ما صف آرایی کردند قسمت مهمی از بازار نظریه‌پردازی، جولانگاه آن‌ها شده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: دشمنان امروز با استفاده از جدید‌ترین ابزار ارتباطی فرهنگی به دنبال تولید و توزیع محصولات جدید فکری ضد اسلامی و ایجاد تقابل مستقیم و انحراف در مفاهیم اصیل فکر اسلامی هستند.

وی افزود: اسلام آمریکایی، تکفیری، داعشی، تشییع انگلیسی و در یک جمله اسلام تجدیدنظر شده همه از محصولات‌‌ همان اتاق‌های فکردشمنان اسلام است.

حبیبی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه دینی اسلامی و دانشگاه‌های ما علاوه بر مقابله کامل با اهداف ضد اسلامی دشمن که در واقع عمل تدافعی و انفعالی به حساب می‌آید و البته کار لازمی هم هست چاره‌ای جز حضور فعال مولد مبدع اثرگذار در این فضا را ندارند و ابداع اصطلاحاتی چون حزب مستضعفین عالم، مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، شبیه خون، تهاجم، قتل عام و ناتوی فرهنگی که با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) صورت پذیرفته از مصادیق بارز فکری در دایره ابداع و تولید فکری است.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی نیز به حمدالله در حد بضاعت خود به ایفای این وظیفه از‌‌ همان ابتدا هم در حرف و هم در عمل پرداخته است و حتی چشم انداز ۱۵ ساله حزب را تدوین و تصویب کرده که واجد سه محور ارتقای توانمندی فکری و فرهنگی و ایدئولوژیک، ارتقای توانمندی داشتن برنامه اداره کشور در شئون مختلف به خصوص در قوه مجریه و شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی و تربیت مدیران متدین و کارآمد برای مدیریت داخل حزب و رشته‌های گوناگون اداره کشور است.

حبیبی بیان داشت: حزب موتلفه اسلامی از چند سال پیش به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در امور فرهنگی اقتصادی و اجتماعی پرداخته و در مواقع و مواردی محصولات این کارگروه‌ها را در اختیار دولت‌های وقت قرار داده‌ایم.

همچنین در این دیدار هیات عالی رتبه حزب موتلفه اسلامی ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به اتفاق وی از بخش‌های مختلف این بنیاد بین المللی دیدن و در جریان فعالیت‌های فرهنگی بنیادبین المللی اسراء قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و برخی از اعضای شورای مرکزی و کمیته‌های حزب موتلفه روز پنجشنبه با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز