خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کنگره مجمع نیروهای خط امام(ره) مطرح شد:

مبارزه با مفاسد پیش‌نیاز بازگشت به آرمان‌های انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۲۳

اعتماد به مردم و تلاش در جهت مشارکت مردم در ساختار تصمیم‌سازی کشور یگانه راه مصونیت انقلاب از بدخواهان و بهره‌مندی از توانمندی همه علاقمندان به تلاش در چهار چوب قانون اساسی خواهد بود.

در پایان نشست و کنگره سراسری مجمع نیروهای خط امام(ره) با حضور دبیر کل و اعضای شورای مرکزی، دبیران استان ها و اعضای سازمان جوانان استان ها، جمع بندی کلی و آخرین مواضع حاضرین در خصوص تحولات و موضوعات کشور و منطقه بیان شد که در همین رابطه بیانیه ای صادر گردید.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه را در ادامه می خوانید:

مجمع نیرو های خط امام(ره) در شرایطی بیست سومین سال تاسیس خود را پشت سر می گذارد که فراز و فرود این سالها نه تنها از عزم و اراده این نهاد سیاسی در تحقق آرمان های امام و انقلاب نکاسته که پیگیری و تلاش در این مسیر را بیش از هر زمان دیگر لازم، ضروری و نتیجه بخش می داند.

انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از فراگیر ترین تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه و جهان را رقم زده که پیامد این تحول ساختاری، استقرار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی برآمده از آن است، سالهاست در ادبیات سیاسی ترجیع بند نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی، تعابیری چون میراثامام و انقلاب، خون بهای شهیدان و جملاتی از این دست قرار گرفته، اما به رغم همه این شعارها و الفاظی که گاه و بی گاه بر زبانها و نوشته ها جاری است، بازخوانی اهداف و تحلیل راهی که پیموده ایم میزان تحقق و وفاداری به این دست آوردها را ممکن و پاسداری از اصالت انقلاب اسلامی، شعارهای آن و حقانیت تحقق آن را میسر خواهد نمود.

مجمع نیرو های خط امام در راستای سیاست گذاری های کلی حزب و متناسب با شرایط و موضوعات جاری کشور و در چهار چوب اهداف، خلاصه ای از مهمترین دغدغه های اعضای خود را در کنگره یازدهم به استحضار مردم شریف میرساند.

١ - کمتر کسی را می توان یافت، این کلام حضرت امام که “مجلس عصاره فضائل ملت است ” را نشنیده باشد، اما متاسفانه در این سالها و بخصوص در این روز ها آنچه از مجلس به سمع و نظر ملت ایران میرسد هیچ نسبتی با این خواست امام(ره) نداشته و حتی در تضاد آشکار با آن است. رفتارهای مجلس نهم در مواجهه با دولت یازدهم در مقاطع گوناگون از جمله انتخاب وزیران پیشنهادی دولت نشان از عمق رفتارهای سلیقه ای و سیطره ترجیحات سیاسی و جناحی بر تصمیمات کارشناسانه و مغایر با منافع کلی کشور بود.

آنچه در روزهای اخیر در برخورد برخی از نمایندگان مجلس با یکی از همکاران خود صورت گرفت از منظرهای گوناگون قابل بررسی و ارزیابی است، تلاش و تاکید دکتر علی مطهری بر اتخاذ رفتارهایی قانونی و اخلاقی در چهارچوب معیارهای اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین کروبی، مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم دکتر زهرارهنورد به عنوان وکیل مردم و به نمایندگی از موکلان خود، بر خلاف تمایلات شخصی، گروهی و جناحی، سند ماندگاری از عمل به وظیفه نمایندگی در چهار چوب قانون است.

مخالفان و منتقدان علی مطهری بهتر است با مراجعه به آثار استاد شهید مرتضی مطهری بخصوص بخشهایی که در زمان حیات پربار ایشان پس از انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است، ضمن آشنایی با معیارهای رفتاری، استدلالی و انسانی مورد نظر معلم انقلاب، ریشه های عملکرد فرزند خلف ایشان را بشناسند، شاید سرّ تاکید کم نظیر امام خمینی(ره) در تایید آثار شهید مطهری را دریابند.

٢ - مجمع نیروهای خط امام معتقد است اعمال نظارت های سختگیرانه و محدود نمودن دامنه انتخاب مردم در گزینش نمایندگان واقعی خود آثار مخرب بسیاری به همراه خواهد داشت که بخشی از آن را امروز شاهد هستیم به همین دلیل انتظار میرود شورای محترم نگهبان حافظ حق انتخاب مردم باشد.

بر هیچ منصفی پوشیده نیست که اعتماد به مردم و تلاش در جهت مشارکت مردم در ساختار تصمیم سازی کشور یگانه راه مصونیت انقلاب از بدخواهان و بهره مندی از توانمندی همه علاقمندان به تلاش در چهار چوب قانون اساسی خواهد بود.

٣ - مهم ترین رویداد سیاسی پس از استقرار دولت یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، امید است دولت برآمده از خواست و رای ملت تمام لوازم و امکانات خود را درجهت مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم به کار بندد.

فارغ از نتیجه هر انتخاباتی آنچه اهمیت دارد، پاسداری از حس اعتماد مردم به ساختار مشارکت سیاسی و میزان واقعی تاثیر گذاری شهروندان جامعه در عرصه های تصمیم سازی است.

همه احزاب، مجموعه های سیاسی و اشخاص تاثیرگذار باید تلاش نمایند مجلس آینده برآیند واقعی از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد کشور باشد.

۴ - دولت یازدهم بدلیل آشنایی رئیس جمهور محترم با مسائل بین المللی و به کارگیری وزیر خارجه ای توانمند توانسته است عملکرد موفقی در دفاع از حقوق هسته ای کشور در عرصه بین المللی داشته باشد.

توطئه اخیر که در میزان تولید و عرضه نفت شکل گرفته است می تواند از نشانه های ایستادگی و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در دفاع از حقوق ملت ارزیابی شود.

۵ – مجمع نیروهای خط امام تلاش دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمینه های وقوع آن را امری حیاتی و از پیش نیازهای های اصلی بازگشت به آرمان های انقلاب میداند.

دولت تنها با صراحت، صداقت و صلابت می تواند با مفاسد اقتصادی مبارزه و آن را مهار نماید.

معتقدیم کیان و آبروی جمهوری اسلامی و آینده انقلاب اسلامی با ریشه کنی مفاسد اقتصادی و پاک نمودن همه عرصه های خصوصی و دولتی از مافیای ثروت و قدرت گره خورده و رعایت هیچ سمت و نسبتی را بر نمی تابد.

۶ - دولت در جهت سامان دادن به وضعیت اقتصادی به دلیل وجود مشکلات به جا مانده از دولت گذشته، شکل گیری فشارهای جدید اقتصادی و نارسایی های عمده ای که اقتصاد وابسته به نفت با آن روبرو است کاری سخت و پیچیده را پیش رو دارد که همراهی همه بخش های جامعه را می طلبد.

افزایش مشوقهای بخش تولید و صنعت، اتخاذ سیاست های حمایتی از تولید و صنایع کوچک، تنظیم معافیت های مالیاتی و نظارت جدی بر حسن اجرای برنامه های حمایتی در کنار ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی کمک خواهد کرد تا شرایط کسب کار در کشور ضرب آهنگی امیدوارانه تر به خود گرفته و در جهت جذب سرمایه در بخش تولید منشا اثر باشد.

٧ - دفاع از آرمان فلسطین راهبرد همیشگی جمهوری اسلامی و بخشی از هویت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است.

بیش از چهار دهه از هشدار امام خمینی نسبت به خطر صهیونیسم و اشغال سرزمین فلسطین می گذرد، ایشان از آغاز نهضت تا پایان حیات خود ذره ای در دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف کوتاه نیامده وآن را اولویت اول جهان اسلام می دانستند.

امروز خاورمیانه در آتش تکفیر و جهلی می سوزد که قطعا ریشه های آن به نژاد پرستان صهیونیست بازمیگردد و شاهدیم که اشغالگران اسرائیلی بیشترین بهره برداری را از شرایط بحرانی منطقه کرده و در جهت افروختن آتش جنگ از هیچ تلاش و توطئه ای فروگذار نمی کنند.

ما براین باوریم توطئه هایی که هر روز در نقطه ای از جهان و امروز در فرانسه بر علیه اسلام در جریان است ادامه طرح صهیونیستی تکفیری است که تمام توان خود را برای ارائه چهره ای جنگ طلب و خشن از اسلام به کار بسته و خاورمیانه را با اشغال فلسطین و حمایت از تروریست های تکفیری به منطقه ای همیشه ملتهب و نا آرام تبدیل کرده و تهدیدی برای هر کشوری است که با سیاست های نژاد پرستانه آنان مخالفت نماید.

راهکار مقابله با طرح پیچیده و همه جانبه ای که بر علیه منافع همه اقوام و مذاهب از شیعه و سنی گرفته تا عرب، عجم، کرد و ترک در منطقه ترتیب داده شده است تنها در توجه دوباره به موضوع فلسطین و بازگرداندن آن به دغدغه اصلی جهان اسلام است. هدف اصلی بخش هدایت شده و هدفمند شبکه های تروریستی درخاورمیانه که مناطق قابل توجهی را مورد غارت و تخریب و نسل کشی قرار داده است ایجاد غفلت جهانی از موضوع اشغال سرزمین های فلسطین و ادامه روند سال های اخیر در شهرک سازی، تجاوز و تخریب های گوناگون تا اشغال کامل و یک پارچه سرزمین فلسطین است.

اسرائیل در سایه حضور جنایت بار تروریست های تکفیری تهاجمی فجیع را بر علیه کودکان بی دفاع و غیر نظامیان در غزه ترتیب داد و در لوای توحش داعش، مقابل چشم جهانیان نسل کشی تمام عیاری را رقم زد و امروز رفتارهای افراطی همان تکفیری ها زمینه حضور نتانیاهو را در خیابان های پاریس بر ضد تروریسم! فراهم می کند.

مجمع نیرو های خط امام تاکید می کند، انسجام داخلی و جلوگیری از رفتارهای متناقض با روح حاکم بر منطق حق طلبانه انقلاب اسلامی چه در موضوعات داخلی و چه در ابعاد بین المللی می تواند جمهوری اسلامی را در بسیج افکار عمومی دنیا بر علیه طرح های پیچیده و خانمان برانداز صهیونیستی تکفیری پیروز نماید.

اعضای مجمع نیروهای خط امام ضمن تاکید بر ایستادگی بر خط امام امت که خط استقلال طلبی، آزادگی و دفاع از جمهوری اسلامی است، تاسف خود را از عدم حضور یکی از اعضای برجسته این مجموعه، برادر ارجمندمان سید سراج الدین میردامادی، رزمنده جانباز و از بازماندگان شریف و صادق سالهای ایثار و شهادت را در این نشست ابراز داشته همه مسئولان را بر تلاش در جهت رفع مشکلات بجا مانده از سالهای گذشته دعوت می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز