خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در همایش ستادهای دهه فجر:

رفع حصر برخلاف نیاز و خواست مردم است / هر جا مردم به صحنه نیامدند، فراخوان درست نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۱۵

شاید کسانی باشند که گیر و گورهایی داشته باشند، یا قلم‌هایی داشته باشند و حرف‌هایی بزنند، اما آنها مردم نیستند. مردم اصلی مردم ۹دی و ۲۲ بهمن هستند.

دبیر شورای نگهبان گفت: شاید کسانی باشند که گیر و گورهایی داشته باشند، یا قلم‌هایی داشته باشند و حرف‌هایی بزنند، اما آنها مردم نیستند. مردم اصلی مردم ۹دی و ۲۲ بهمن هستند، در هر جایی هم که به صحنه نیامده‌اند فراخوان درست نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر گفت: مساله‌ای که جا دارد آن را بیان کنم، مسئولیت سنگینی است که شورای هماهنگی تبلیغات در مراسم نهم دی ماه و ۲۲ بهمن دارد.

وی گفت: هدف اصلی این حرکت به صحنه آوردن مردم و نشان دادن پایداری و وفاداری آنها نسبت به ارکان انقلاب، ‌اسلام، امام و رهبری است.

دبیر شورای نگهبان افزود: این مردم پشتبان اصلی اسلام و نظام هستند و دشمن تلاش می‌کند تا نشان دهد این مردم از نظام جدا شده و فاصله گرفته‌اند و روحیه وفاداری و شهادت‌طلبی خود را از دست داده و ناامید و مایوس شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد نشان بدهد این مردم به دلایل گوناگون دیگر وفادار به نظام و پاسدار آن نیستند و آنها را فاصله‌دار با انقلاب نشان دهند بنابراین هدف ما باید به صحنه آوردن این مردم باشد.

جنتی افزود: آنها صحبت‌های فراوانی می‌کنند تا نشان دهند این مردم با انقلاب نیستند، ولی هیچکدام از این صحبت‌ها صحت ندارد و آنها اشتباه می‌کنند؛ چراکه مردم پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و غرامت‌ها و هزینه آن را پرداخت کرده‌اند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: این مردم همان‌طور که در جنگ نظامی ایستادند، امروز در جنگ‌های روانی و اقتصادی نیز ایستاده‌اند و ما باید حضور آنها را نشان دهیم که هیچ نهادی در انقلاب اسلامی این چنین نقشی را ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ما باید این حرف‌ها را باور کنیم، اما کسانی هستند که این مسائل را انکار می‌کنند، آنها مردم را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که این مردم ایستاده‌اند به عبارت دیگر این دشمنان داخلی مردم را باور ندارند و برای حل مشکلات سراغ دشمن می‌روند و فکر می‌کنند با کنار آمدن با دشمن تحریم‌ها و فشارها کمتر می‌شود. آنها نمی‌دانند باید اقتصاد فعال شود تا مشکلات گوناگون حل شود.

جنتی اضافه کرد: ما امروز این نوع تفکر را در افراد موثر نظام می‌بینیم که این تفکر بسیار خطرناک است؛ این افراد نمی‌توانند مقاومت مردم را باور کنند و مقاومت آنها را نفی می‌کنند و می‌گویند مردم تحمل ندارند؛ بنابراین باید تسلیم شویم.

جنتی گفت: دشمن نیز دقیقا همین را می‌خواهد اما ما باید در راهپیمایی به آنها نشان دهیم که این حرف‌ها صحیح نیست. این شورای هماهنگی باید در اتاق‌های فکر خود شوراهایی را انتخاب و به دشمنان داخلی و خارجی بفهمانند ما ایستاده‌ایم و مقاوم هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: ایشان همیشه مطالبی را که مانند خورشید روشن است، بیان می‌کنند، ولی عده‌ای نمی‌فهمند و آنها را باور نمی‌کنند، ایشان می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی می‌تواند همه مشکلات را حل کند و با آن می‌توانیم دشمن را شکست دهیم ولی عده‌ای این موضوع را درک نمی‌کنند.

جنتی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی است که اقتصاد را فعال، تولید را افزایش و مشکل اشتغال را حل می‌کند.

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمن فکر می‌کند با تحریم‌ها می‌تواند مردم را به زانو درآورد تا آنها شکست بخورند و تسلیم شوند؛ در داخل هم گاهی افرادی به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند که انشااله خداوند شرشان را از سر این مردم دفع کند، ما باید بدانیم این مردم پای آرمان‌های خود و خون شهدا ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه ما فقط باید این مردم را بشناسیم، گفت: شاید کسانی باشند که گیر و گورهایی داشته باشند، یا قلم‌هایی داشته باشند و حرف‌هایی بزنند، اما آنها مردم نیستند. مردم اصلی مردم ۹دی و ۲۲ بهمن هستند، در هر جایی هم که به صحنه نیامده‌اند فراخوان درست نبوده است. ما باید بتوانیم آنها را به صحنه بکشانیم. مردم ما این آمادگی را دارند و معتقد به اسلام، انقلاب و ولایت هستند و این مسئله در عمق وجودشان ریشه دارد.

جنتی اضافه کرد: وظیفه ما این است که بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم و رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که مردم را به صحنه بیاورد و شعارهایی که در عمق وجود آنها است، بر سر زبان‌ها بیاورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ما باید چیزی که می‌فهمیم را به همه مردم بفهمانیم اما در مقابل کسانی هستند که متاسفانه این مسائل را نمی‌فهمند.

وی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی گفت: من از این مسئله بسیار تاسف خوردم، همه مسلمانان ناراحت شدند؛ ولی ما بیشتر ناراحت شدیم. آنها به کسی که واقعا فوق تصور است، توهین کردند؛ شخصی که آنقدر رئوف است که وقتی در جنگ مجروح می‌شود دشمن خود را نفرین نمی‌کند و می‌گوید من اهل نفرین نیستم.

وی افزود: حرکتی که فرانسوی‌ها آغاز کرده‌اند در ۲۵ کشور دیگر به ۱۵ الی ۱۶ زبان دیگر ترجمه شده است که این واقعا فاجعه‌ای برای بشریت است. بنابراین این رسالت ما است که این مسئله را نشان دهیم و این رسالت انقلاب اسلامی است که نسبت به آن حساس باشد.

جنتی افزود: اگر سران کشورهای اسلامی سرسوزنی غیرت داشتند، این موضوع را سرکوب می‌کردند و حداقل آن این بود که فرانسه را تحریم کنند و این اقدام بسیار ساده‌ای است تا درس عبرتی برای همه توهین‌کنندگان شود.

دبیر شورای نگهبان درباره مقام معظم رهبری گفت: ما رهبری داریم که هر چه درباره آن بگوییم کم گفتیم؛ باید همیشه شکرگزار باشیم؛ کسانی امروز می‌خواهند فتنه‌گری کنند؛ چراکه فتنه برای براندازی نظام بود بنابراین ما باید ۲۲ بهمن به دهان این افراد بکوبیم، این‌ها همان افکار انحرافی هستند اما باید بدانند پیام مردم مخالفت با آنها است.

وی افزود: مردم از این موضوعات خوشحال‌اند و به حرف‌های این منافقین گوش نمی‌کنند. شاید کسانی حرف‌هایی بزنند که حرف‌های آنها مخالف با سیاست‌های کلی نظام است؛ حرف‌هایی مبنی بر اینکه حصر باید برداشته شود، اما این حرف‌ها برخلاف نیاز و خواست مردم است.

جنتی ادامه داد: تا جایی که ما توان داریم و شورای هماهنگی توان دارد، این مطالب را به صورت عریان نشان می‌دهد، توهین به پیامبر اسلام(ص) فقط در فرانسه نبوده، بلکه در سراسر غرب است. شما باید بدانید آنها کلیت اسلام و پیامبر شما را هدف قرار گرفته‌اند، این‌ها را باید به همه مردم بفهمانید.

وی اضافه کرد: در ۲۲ بهمن پیام بدهید، چراکه آمریکا و اسرائیل به دنبال نابودی دین شما هستند، شما باید در این مسیر از ارزش‌های انقلاب اسلامی حمایت کنید و مردم ما به پای این ارزش‌ها ایستاده‌اند و غرامت‌های آن را پرداخت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز