خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های اصفهان علیه توهین به مقدسات:

افراط‌ به نام دین و توهین به مقدسات به اسم آزادی، دو روی یک سکه‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۶۷

با برافراشتن شعار گفتگوی تمدن‌ها و ائتلاف برای صلح٬ نشان داده‌ایم با اتکا به فرهنگ ملی و مذهبی‌مان می‌توانیم پرچمدار «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» باشیم.

چهار تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای استان اصفهان در بیانیه ای نسبت به توهین به مقدسات و افراط گری در جهان واکنش نشانن دادند.

به گزارش ایلنا، این تشکل های دانشجویی دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و کاشان در بخشی از این بیانیه نوشته اند: «ما ایرانیان با برافراشتن شعار «گفتگوی تمدن ها» به جای «جنگ تمدن ها» و «ائتلاف برای صلح» به جای «جنگ علیه تروریسم»، نشان داده ایم با اتکا به فرهنگ ملی و مذهبی مان می توانیم پرچمدار «جهان علیه خشونت و افراطی گری» باشیم»

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

«دریغا بر این بندگان! هیچ رسولی بر آنان نیامد مگر آنکه او را ریشخند مى کردند.»(یس ۳۰)

افراط گرایی به نام دین و توهین به مقدسات به اسم آزادی، دو روی یک سکه اند، که با ستیزی نابخردانه روز به روز به بسط و تعمیق یکدیگر کمک می نمایند. نمی توان بنیادگرایی را محکوم نمود ولی توهین به مقدسات را توجیه کرد، و نباید بدون ضدیت با سلفی گری به نقد آزادی بی حد و حصر اجتماعی پرداخت.

ما ضمن محکوم نمودن کلیه ی وقایع اخیر، آن را ادامه ی تضادهای حل نشده ی گذشته میان دین و آزادی می شماریم و پیشگیری از تکرار این اتفاقات تلخ را در گرو ایجاد راهی بدیل برای تکریم مقدسات در عین تضمین آزادی ها می دانیم.

ملت ایران اما می تواند شاهدی عینی برای این موضوع باشد. بیش از یک قرن پیش، فقهای این مرز و بوم تضاد میان مشروطه و مشروعه را با تکیه بر منابع چهارگانه ی فقه شیعه کمرنگ نموده و انقلاب سال ۱۳۵۷ نیز با برگزیدن مردمسالاری در عین دینداری و جمهوریت در عین اسلام، ثابت نمود که دین و آزادی نه تنها ناقض یکدیگر نیستند، بلکه ملازم متقابلی هستند که سعادت مادی و معنوی بشر را میسر می سازند. گرچه تحقق کامل این مدعا نیازمند تلاش و جدیتی بیشتر در آستانه ی سی و ششمین سالگرد پیروزی این انقلاب است.

همچنین ما ایرانیان با برافراشتن شعار «گفتگوی تمدن ها» به جای «جنگ تمدن ها» و «ائتلاف برای صلح» به جای «جنگ علیه تروریسم»، نشان داده ایم با اتکا به فرهنگ ملی و مذهبی مان می توانیم پرچمدار «جهان علیه خشونت و افراطی گری» باشیم. و در همین مجال از دولت محترم تقاضا داریم با به کارگیری شخصیت های برجسته ی کشوری، موجبات گسترش ندای صلح طلبی ملت فهیم ایران و شکست پروژه ی نخ نمای اسلام هراسی در منطقه و جهان را فراهم آورد.

در پایان ضمن تأکید بر عملگرایی، از تمامی دانشجویان دعوت می کنیم راهکارهای خود برای ایجاد فضای گفتگو و مدارا در دانشگاه را اعلام و عملی نموده، از تجارب سیاه همسایگان ایران عبرت گرفته، هوشیار باشند که در اندک زمانی کینه های قلبی، به مخاصمات کلامی و برخوردهای فیزیکی منتهی می گردد، و از این آب و خاک این عذاب دور باد.

سخنمان را با قرآن آغاز نمودیم، و نیکوست اگر آن را با قرآن به پایان بریم.

«و آنهایى را که جز خدا را مى خوانند دشنام مدهید، که آنان از روى دشمنى و به نادانى، خدا را دشنام خواهند داد.»(انعام ۱۰۸)

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز