خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش ملی دهه‌ فجر:

زمان نشان داد مواضع بین‌المللی ایران درست بود / هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۸۶

آنها امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و حوزه دین در غرب آنقدر محدود و بی‌معنا شده است و مقوله‌ای‌ زمینی پیدا کرده که به خود جرات می‌دهند به پیشوای یک دین توهین کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش‌های اجتماعی رخ داده در منطقه بیان کرد: ما امروز باید بدانیم انقلاب ما از بسیاری از این جهش‌ها متفاوت است٬ زیرا جوهره اصلی آن اسلامی است که این اسلام فقط یک اسم و لفظ نیست بلکه در آن یک تئوری نهفته است که این تئوری به سعادت انسان‌ها و همه عرصه‌های زندگی آن‌ها را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور گفت: امسال از جهات مختلف سال پر اهمیتی است؛ شرایطی در صحنه بین‌المللی وجود دارد و کسانی دندان‌های تیزی را نشان می‌دهند و آشفتگی‌های دست‌سازی ایجاد شده است که با سمت و سوی جوهره نظر امام راحل در ستیز است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی آن چیزی که پراهمیت است این است که ما از شرایط خودمان و وضعیت انقلاب اسلامی‌ شناختی داشته باشیم و متناسب با آن حرکت خودمان را تنظیم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت زنده است که از ۳۷ سال پیش تا به امروز طراوت خود را حفظ کرده و نباید به آن به صورت یک رویداد تاریخی نگاه کنیم.

لاریجانی گفت: حرکت انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور پدیده‌های بسیار مهمی را متاثر از خود کرده است که جا دارد در این مسیر٬ انقلاب و شعارهای آن را درست بشناسیم و از آنها به خوبی بهره‌برداری کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما٬ دینی و اسلامی بودن آن است. این اسلامی بودن جوهره آن است که این حرکت را از دیگر حرکات و انقلاب‌ها در سطح جهان متمایز و جدا می‌سازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش‌های اجتماعی رخ داده در منطقه٬ بیان کرد: امروز باید بدانیم انقلاب ما از بسیاری از این جهش‌ها متفاوت است زیرا جوهره اصلی آن اسلامی است که این اسلام فقط یک اسم و لفظ نیست بلکه در آن یک تئوری نهفته است که این تئوری به سعادت انسان‌ها و همه عرصه‌های زندگی آنها را در بر می‌گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی ما دین، معیار و حنیف است که همه عرصه‌های اجتماعی و غیر اجتماعی از آن متاثر می‌باشد.

وی با اشاره به بحثدین در غرب گفت: غربی‌ها بر خلاف انقلاب و نظام ما از دو قرن پیش تا به امروز سعی آن‌ها در محدود و نحیف‌کردن دین اسلام بوده است و به این مسئله افتخار می‌کنند.

لاریجانی اضافه کرد: آنها امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و حوزه دین در غرب آنقدر محدود و بی‌معنا شده است و مقوله‌ای‌ زمینی پیدا کرده که به خود جرات می‌دهند به پیشوای یک دین توهین کنند و این مسئله را با آزادی بیان گره بزنند و باید آن را تحمل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی بیان باید در جهت تعالی فکر باشد گفت: ما باید بدانیم توهین؛ آزادی فکر نیست بلکه این مسیر انحطاط فکر است و اگر توهین، آزادی فکر باشد بنابراین افراد شرور باید متفکرین هر جامعه باشند.

لاریجاین اضافه کرد: با افراد شرور به عنوان مجرم برخورد می‌شود٬ بنابراین توهین کردن نوعی سوء‌استفاده از فکر و عملی مجرمانه است که باید با آن برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غرب در مسیر نحیف کردن دین گام برمی‌دارد اما انقلاب اسلامی دین را کامل و جامع و حنیف می‌داند بنابراین آنها در حال سقوط در این مسیر و انقلاب اسلامی در حال تعالی و حرکت می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما٬ انقلابی اجتماعی بود که امروز نیز برای همه افراد مساله دین و اسلامیت نوعی دغدغه است که حتی این دغدغه گاهی حوزه اقتصادی و بانکداری را در بر می‌گیرد و در مقابل سکولاریسم و لائیسم مخالف این مساله و دین و دنیا و دولت را جدا از هم می‌داند بنابراین بین ما و آنها و تفکر ما و آنها تفاوت جدی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیام انقلاب اسلامی در این مسیر بسیار روشن و شفاف است زیرا دین و دنیا و دولت را با هم در نظر می‌گیرد و آنها را جدا از هم نمی‌داند که مساله زنده بودن ما نیز به موضوع دین‌داری و اسلامیت برمی‌گردد که می‌خواهد درهمه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

لاریجانی بیان داشت: افتخار نیست که فقط دین را جامع بدانیم بلکه باید افتخار ما این باشد که در سمت تئوریزه کردن آن در تمام عرصه‌ها گام برمی درایم.

وی ادامه داد: مردمی بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب ماست که در مسیر انقلاب ما تمامی قشر‌ها و طبقات درگیر حضور داشتند که این خود یک دستاورد بزرگ است که انقلاب ما همه طبقات را در برمی‌گیرد هر چند مستضعفین موتور اصلی آن هستند.

وی با اشاره به سال‌های انقلاب گفت: با نگاهی به ‌آن سال‌ها می‌بینیم در شور و شوق انقلابی در سال ۵۷ همه مذاهب اقوام اشخاص و طبقات حضور داشتند و نسبت به این مسئله دل‌مشغولی وجود داشته که آن‌ها را درگیر کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما ویژگی مهم آن مردمی بودن است تصریح کرد: این مساله را می‌توانیم از صدر تا ذیل مسئولان نظام مشاهده کنیم که رهبر این انقلاب، ‌رئیس جمهور و نمایندگان مجلس نیز به نحوی توسط مردم انتخاب می‌شود و این نشان می‌دهد که ارکان حکومت ما مردمی است و مردمی بودن ویژگی مهمی است که نظام ما توانسته آن را محقق کند.

لاریجانی با اشاره به بعضی از رفتار و حرکات غربی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی گفت: شاید آنها کینه‌ورزانه حرف‌هایی را نسبت به مساله مردمی بودن انقلاب و حقوق بشر بزنند و این مساله نیز نشان می‌دهد که انقلاب ما بسیار قدرتمند و بسیار پایدار می‌باشد که باعثاضطراب آن‌ها شده است.

وی گفت: امروز در منطقه نیز بسیاری از کشور‌ها وضعیت آشفته‌ای دارند اما جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه بسیار الهام‌بخش است٬ دارای ثبات و پایداری اجتماعی سیاسی و… می‌باشد که این مسئله نیز به مردمی‌بودن ما و حاکم بودن مردم به سرنوشت خودشان برمی‌گردد.

لاریجانی افزود: در این مسیر دشمنان باید بدانند که حرکات کینه ورزانه ‌آن‌ها تاثیر زیادی در ویژگی مردمی بودن و حرکت انقلاب ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دموکراسی خواهی یک امر تفننی در انقلاب اسلامی نیست و دموکراسی خواهی یکی از ویژگی‌ها و ابعاد مهم انقلاب اسلامی است که به بحثمردمی بودن ما برمی‌گردد.

علی لاریجانی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی انقلاب اسلامی ما مساله استکبار ستیزی است که شعار نه شرقی٬ نه غربی تابلوی اصلی آن است و محتوای عظیمی دارد که مردم ما به هیچ وجه زیر بار حرف زور نمی‌روند و انقلاب قصد دارد از تصمیم کشور‌ها و دولت‌ها به دو طیف غربی و شرقی جلوگیری کند٬ به خصوص امت اسلامی که باید نشان دهد ملت و امت دست چندمی نیست.

لاریجانی گفت: انقلاب اسلامی ما تا به امروز در این مسیر‌ها موفق بوده و توانسته این ابعاد از انقلاب اسلامی را محقق کند هر چند در حوزه اقتصادی با مشکلاتی رو به رو هستیم.

لاریجانی اضافه کرد: شعار انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور برای همه توده‌ها شیرین بود و فضای جدیدی را به وجود آورد ما امروز باید بدانیم موضع ضداستکباری فقط موضع تفننی نیست بلکه موضع جوهری است.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای نیز گفت: این مسئله نیز نشانه‌ای از زورگویی غرب نسبت به ایران است آن‌ها در این مسیر راه‌های گوناگونی را امتحان کرده‌اند و موفق نشدند و امروز می‌خواهند با مساله هسته‌ای و جفت و جور کردن تحریم‌ها ما را وادار به تسلیم کنند. رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کند ایران به خاطر تحریم‌ها پای میز مذاکره آمده است اما باید بدانند ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده بود بلکه آنها فکر می‌کردند که با مساله تحریم‌ها موفق خواهند شد و میز مذاکره را ترک کرده بودند و امروز فهمیدند که نتیجه‌ای ندارد دوباره به مذاکره روی آوردند.

لاریجانی با اشاره به بحثکنگره و فشارهای ‌آن به دولت آمریکا گفت: ایران انواع انعکاس‌ها را تا به امروز داشته است و مسئله داخلی آنها به ما مربوط نمی‌شود و خود اوباما باید آن موضوع را حل کند و اگر اتفاقی پیش آید مسئول بر هم زدن مذاکرات آن‌ها هستند.

وی گفت: نسبت به مساله هسته‌ای تعارف نداریم و مطرح کردن موضوع کنگره حرف‌های بسیار سبک سیاسی است که باید خودشان آن را حل کنند.

لاریجانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: یکی دیگر از پیام‌های انقلاب اسلامی حمایت و کمک به مستضعفین در همه عرصه‌هاست و از‌‌ همان روز اول نیز جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین را یک وظیفه و یک افتخار بزرگ می‌دانست.

وی اضافه کرد: زنده بودن انقلاب اسلامی نیز به این مسائل برمی‌گردد زیرا اگر در لاک خودش و جغرافیای خودش محدود بود این مساله زنده بودن نیز دیگر مطرح نبود.

وی گفت: ایران همیشه مساله مقاومت را برای حل مساله فلسطین مطرح کرده است این موضوع نیز به خوبی امروز اثبات شده است زیرا هیچ کدام از طرح‌های صلح نتوانستند حقوتق ملت فلسطین را استیفا کنند. امروز ما می‌بینیم شهرک نشین‌ها ساختمان‌های خود را می‌سازند و تعداد آن‌ها ۲۰ برابر شده است و بیت‌المقدس که قرار بود پایتخت فلسطین باشد٬ شکل دیگری این مساله پیدا کرده است که ما می‌بینیم حتی در دعوا‌ها بین فلسطینی‌ها پلیس اسرائیل باید به این موضوع دخالت کند؛ این‌ها نشان می‌دهد که حرف انقلاب ایران و موضوع مقاومت چقدر مهم و حل کننده مساله فلسطین می‌توانست باشد.

وی با اشاره به مساله عراق نیز گفت: از روز اول اشغال عراق، ایران در کنار مردم عراق قرار گرفت و در کنار آنها ایستادگی کرد و دوباره روشن شد که چقدر حرف ایران درست بود.

لاریجانی گفت: در جریان اخیر در سوریه هم خیلی از موضوعات مشخص شد که اگر در گذشته خیلی‌ها مطرح می‌کردند که آمریکا و مخالفین به دنبال دموکراسی خواهی هستند دیگر هیچ کسی امروز این حرف را قبول ندارد در حادثه‌ای که رخ داد همه دیدند که چگونه دست تروریسم و صهیونیست در دست‌های هم قرار دارد.

وی با اشاره به ائتلاف علیه داعش نیز گفت: با هیاهوی بسیار مطرح کردند ائتلافی با ۴۰ کشور ایجاد شده است که فقط یک شعار بود که ما از آن هیچ چیز ندیدیم و فقط ایران بود که به کمک مردم عراق رفت و توانست آن شر را دفع کند.

وی تصریح کرد: پیام ما در حمایت از مستضعفین یک پیام روشن و زنده کننده است علاوه بر آن موضوع عدالت و استقلال نیز موضوع بسیار مهمی است که در این جهت کارهای خوبی در چند سال خیر صورت گرفته و امکانات بین همه مناطق ایران سعی شده تقسیم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما ما در حوزه اقتصاد نقص‌هایی داریم که همه افراد باید برای حل این موضوع تلاش کنند که راه حل آن نیز اقتصاد مقاومتی است که ما باید بتوانیم اقتصاد خودمان را مردمی کنیم اما متاسفانه همه دولت فکر می‌کنند اگر همه چیز در دست دولت باشد٬ موضوع اقتصاد حل می‌شود.

وی گفت: مردمی‌شدن تنها ضامن حل این مشکل است که با وعده‌های انقلاب اسلامی نیز همخوانی دارد و ما باید بتوانیم در حوزه اقتصادی آن را محقق کنیم و نقص اقتصادیمان را رفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صحنه انقلاب اسلامی دو مساله مطرح است اول شعارهایی که عامل حرکت انقلاب اسلامی بوده‌اند و دوم ما باید دارای یک رویکرد و نگاه دلسوزانه به مسائل باشیم و همبستگی را برای حل مشکلات اقتصادی تجربه کنیم و از این دعواهای حیدری نعمتی دور باشیم و نسبت به بسیاری از مسائل گذشت داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز ما مشکلات بسیاری در حوزه جوانان و بیکاری داریم؛ نمی‌توانیم شعار انقلابی بودن و اسلامی بودن داشته باشیم اما جوان‌های بیکار بسیاری نیز وجود داشته باشند.

وی گفت: دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش خود را انجام می‌دهد٬ هر چند امروز در مساله بودجه ما مشکلی در حوزه نفت داریم و دشمنان شیطنتی کرده‌اند ولی بدانند این موضوع حتما باعثتعالی ما می‌شود و ما در این فشار می‌توانیم خود را از وابسته بودن به نفت خلاص کنیم و این خود یک راه حل بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: انشاالله با کمک صاحب‌نظران از این مرحله به خوبی گذر می‌کنیم آن‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران فریب این شگردهای آن‌ها را نمی‌خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز