خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله گرامی در دیدار عارف:

مجلس آینده آبروی رفته آن هشت سال را برگرداند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۹۹

اگر مردم به گفتمان اعتدال عقلانیت و اصلاحات علاقه دارند به دلیل این است که امید به تعقل را توسط این جریان پررنگ‌تر می‌بینند و امیدوارم طیف شما در جهت خواسته مردم حرکت کند.

یک مرجع تقلید گفت: ‌مجلس آینده باید به گونه‌ای باشد تا آبرویی که در آن هشت سال از مملکت رفته را برگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله محمدعلی گرامی عصر امروز در دیدار محمدرضا عارف اظهارکرد: مردم جامعه ما کمبودها را می‌فهمند و ممکن است به دلیل شرایط موجود کمبودها را تحمل کنند اما از تبعیض رنج می‌برند.

وی افزود: اگر مردم به گفتمان اعتدال عقلانیت و اصلاحات علاقه دارند به دلیل این است که امید به تعقل را توسط این جریان پررنگ‌تر می‌بینند و امیدوارم طیف شما در جهت خواسته مردم حرکت کند.

این مرجع تقلید گفت: مجلس آینده باید به گونه‌ای باشد تا آبرویی که در آن هشت سال از مملکت رفته را برگرداند؛ آبرویی که نه فقط در عرصه سیاسی بلکه حتی در عرصه مذهبی نیز دچار خدشه شد و حتی امروز برخی از خانواده‌های مذهبی از مسائل پیش‌آمده رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی در داخل حوزه‌ها دیده می‌شود که برخی افراد مقابل اساتید بزرگ می‌ایستند و احترام آنها را نگه نمی‌دارند. در حالی که بسیاری از بزرگان حوزه از جمله مرحوم آیت‌الله العظمی آملی لاریجانی سفارش‌های مکرری در خصوص احترام به مراجع تقلید و بزرگان حوزه داشتند؛ متاسفانه گاهی یک طلبه جوان بر اساس برداشت شخصی‌اش پای درس استاد بزرگی داد می‌زند مرگ بر ضد ولایت فقیه و آن ممکن است دل بزرگانی که زحمت کشیده‌اند، برنجد.

آیت‌الله گرامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسل جوان امروز جامعه ما با تمام دلخوری‌هایی که ممکن است داشته باشد به جان مذهب نمی‌افتد اما با کارهایی مثل شرکت معنادار در تشییع جنازه خواننده ای به نام پاشایی پیام‌های خود را می‌رسانند.

این مرجع تقلید خطاب به محمدرضا عارف گفت: امیدواریم با درایتی که دارید و با همراهی جریان خود کاری کنید آب رفته به جوی باز گردد؛ باید شرایط به گونه ای باشد که مردم خوشحال و راضی باشند در حالی که متاسفانه امروز مردم گرچه لباس سیاه نمی پوشند اما عزاداری از چهره بسیاری از آنان آشکار است.

آیت الله گرامی در پایان سخنان خود با اشاره به دوران بستری خود در یکی از بیمارستان های تهران و عیادت سید محمد خاتمی از وی گفت: در جریان عیادت جناب آقای خاتمی از خود در بیمارستان به این نکته پی بردم که آقای خاتمی اگرچه از یک جهت مظلوم است اما از جهتی دیگر محبوب دل مردم است چرا که افراد بسیاری به استقبال ایشان رفته و تقاضای گرفتن عکس یادگاری با ایشان را داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز