خبرگزاری کار ایران

رهامی در همایش سراسری اصلاح‌طلبان:

غربالگری‌ را باید به مردم سپرد / تلاش کنیم حداکثر مردم پای صندوق بیایند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۰۳

صندوق‌های رای را از کفن‌ها بیرون بیاوریم. در همه دنیا از صندوق‌های شفاف استفاده می‌شود و رای‌دهی الکترونیک به کار می‌رود لذا باید سعی کنیم به سمت اینها حرکت کنیم.

مسئول کمیته هماهنگی انتخابات اصلاح‌طلبان با اشاره به اهمیت مجلس آینده٬ گفت: اهمیت مجلس آینده بسیار بالاست و تاثیر فراوانی بر توانایی و نوع عملکرد دولت دارد.

حجت‌الاسلام رهامی با حضور در همایش سراسری اصلاح طلبان و تشکل‌های اصلاح‌طلب٬ با یادآوری غائبین مراسم گفت: همایش امروز غائبینی دارد که امیدواریم با تدبیر مسئولان نظام در سمینارهای آینده حضور داشته باشند.

نماینده مجلس ششم در ادامه افزود: پیشنهادی را همواره مطرح کرده‌ام که بسیار اهمیت دارد و مجددا تکرار می‌کنم؛ صندوق‌های رای را از کفن‌ها بیرون بیاوریم. در همه دنیا از صندوق‌های شفاف شیشه‌ای استفاده می‌شود که همگی به داخل آن اشراف دارند٬ مضاف بر اینکه رای‌دهی الکترونیک به کار می‌رود لذا باید سعی کنیم به سمت اینها حرکت کنیم.

رهامی در خصوص وظایف دستگاه‌های نظارتی گفت: امیدوارم شورای نگهبان مدافع حقوق مردم در برابر دولت و مرجعی برای شکایت باشد.

وی افزود: امیدوارم وقت اینگونه نهادها به غربالگری نگذرد٬ چراکه غربالگری کار مردم است و غربالگری را به باید به مردم سپرد نه آنکه ته‌مانده‌ غربال‌ها را به مردم معرفی کند چراکه باید دانست حق انتخاب مردم٬ حق‌الناس است.

مسئول کمیته هماهنگی انتخابات اصلاح‌طلبان اظهار داشت: محدودیت‌هایی در برگزاری همایش وجود داشت که امیدواریم در آینده این محدودیت‌های از میان برداشته شود چرا که در این همایش غیبت چند نفر کاملا مشهود است و صندلی‌هایشان در اینجا خالی است که امیدواریم حصر تمام شود و آن عزیزان هم به میان ما بازگردند.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور اظهار داشت: مجلسی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده اختیارات زیادی در بوجود آوردن ساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور دارد و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر مجلس اصلاح شود کشور هم اصلاح می‌شود و باید دانست هیچ مقامی حق بهم زدن مجلس و احوال آن را ندارد.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بیان داشت: آنچه که در کشور ما در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی بر سر ملت ما آمد٬ بسیار تعجب‌برانگیز است که باید به بلوکه‌شدن سرمایه‌قانونی کشور ما در کشورهای دیگر اشاره کرد همچنین فسادهایی که در این دوران به وجود آمده به ضعف مجلس برمی‌گردد که کم‌سابقه بود؛ چند روز پیش هم با رفتار ساختارشکنانه‌ای در مجلس برخورد کردیم و نمایندگان مردم نتوانستند نظرات خود را آزادانه بازگو کنند.

رهامی تصریح کرد: اگر کسی خطا می‌کند باید شهامت عذرخواهی داشته باشد که متاسفانه این موضوع در بین بعضی‌ها وجود ندارد و اگر بخواهیم کشور اصلاح شود و دولت موفق شود و ثمره تلاش مردم در سال ۹۲ را ببینیم٬ باید به مجلس برگردیم؛ همه ما گلایه‌هایی درخصوص مجلس داریم و باید تلاشی به مانند تلاش سال ۹۲ صورت گیرد٬ چرا که رقیب برای رقیب فرش قرمز پهن نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بیان اینکه چه مجلسی مدنظر مردم است٬ بیان کرد: اینکه ما چه مجلسی می‌خواهیم مهم است و ما مجلسی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران خواهانیم به گونه‌ای که اگر شخص بیگانه‌ای در آن سوی دنیا این مجلس را دید یا حرف‌هایش را شنید٬ به روح امام و تشکیل‌دهنده آن صلوات بفرستد و مجلسی می‌خواهیم که ادب و نزاکت داشته باشد٬ فرقی نمی‌کند که چه اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا اما باید ادب، عقل و نزاکت در آن حاکم باشد.

وی تصریح کرد: ما ابزاری به جز رای مردم در دست نداریم و مانند دیگران نیستیم که از ابزار نظامی و قضایی استفاده کنیم و زمانی که تدبیر درست داشته باشیم٬ سال ۹۲ می‌شود٬ به طوری که مردم در سال ۹۲ به تدبیر اصلاحات رای دادند و در اینجا می‌گویم که ما دست رقیبان‌مان را می‌فشاریم.

این نماینده اسبق مجلس ابراز داشت: نباید امید مردم در صندوق‌ها را تبدیل به یاس کنیم و باید تلاش کنیم چراکه مردم چشمانشان به صندوق رای است و اگر غیر از این باشد مباحثی مانند سوریه و یمن پیش خواهد آمد که این بی‌تدبیری مسئولان را نشان خواهد داد به گونه‌ای که با زور نمی‌توان مردم را راضی نگه داشت و رای جمع کرد.

رهامی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: لازمه حضور حداکثری مردم احزاب هستند و باید دانست که معدل خطای خردجمعی کمتر از معدل خطای بزرگان بوده است٬ لذا نقش تشکل حزبی بسیار حائز اهمیت است به طوری که درسال ۹۲ هم شاید به قواعد ائتلاف اعتنایی نشد اما باز هم وحدت حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: آنچه که در جمع‌بندی جلسات بدان رسیدیم این است که تلاش کنیم حداکثر مردم به پای صندوق بیایند تا بتوانیم درصد بیشتری از آراء را در سبد آراء‌ کسب کنیم و این درصد را افزایش دهیم و موضوع بعد این است که نباید در این مسیر کوتاه بیاییم و باید بررسی کنیم که کف انتخابات کجا و چیست؟ لذا تهران برای مابقی استان‌ها تصمیم گیرنده نیست چرا که چهره‌های مناسبی در این استان‌ها وجود دارند که باید به میدان بیایند و اگر هم حزبی در یک استان دفتر ندارد باید دفترش دوباره برقرار و تاسیس شود.

رهامی در پایان تاکید کرد: باید کمک کنیم تا خروجی ما در تهران و شهرستان‌ها در مجموع کسانی که در چرخه اصلاحات قرار می‌گیرند٬ خروجی مناسب و بالایی باشد و اگر می‌خواهیم که سختی مردم در هشت سال گذشته داشتیم٬ تکرار نشود٬ باید مردم به پای صندوق رای بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز