خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

اقدامات پیشگیرانه نقش بسزایی در کاهش حوادثایفا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۳۷

وقایعی که ناگهانی و خلاف انتظار انسان رخ می دهند ساختار ذهنی وی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ تروما واقعیتی فیزیکی و روانی است که هر دو اثر این پدیده باید مهار شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت موضوع تروما و حوادثدر زندگی انسان ها گفت: راهبرد قدرت‌های بزرگ تحت تأثیر حوادثقرار دارد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، در آیین افتتاحیه اولین کنگره ملی تروما که با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و پزشکان در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه جهان امروز جهان رشد حادثه‌ها است گفت: راهبرد قدرت‌های بزرگ تحت تأثیر حوادثقرار دارد و گاهی یک اتفاق کوچک، جنگ‌های بزرگ را رقم می زند.

وی با تأکید بر لزوم وجود ایمنی و امنیت گفت: صلح، آرامش، نشاط و شادمانی محصول سه حقیقت ایمنی، امنیت و سلامت است.

سلامی تصریح کرد: تروما سنترها باید در سطوح استانی و ملی تشکیل شوند و آموزش‌های لازم در حوزه‌های مرتبط با تروما به مردم داده شود.

وی با بیان اینکه خداوند نگاه متعالی و ارزشمندی به انسان دارد گفت: از دیدگاه الهی ارزش یک انسان به مفهوم حقیقی آنقدر رفیع است که اگر کسی به وی حیات ببخشد مانند این است که همه بشریت را احیا کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقایعی که ناگهانی و خلاف انتظار انسان رخ می دهند ساختار ذهنی وی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ تروما واقعیتی فیزیکی و روانی است که هر دو اثر این پدیده باید مهار شود.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نقش بسزایی را در کاهش حوادثاز جمله حوادثهوایی و جاده‌ای ایفا کند.

سلامی اظهار داشت: آموزش، فرهنگ سازی، اقدامات خود ایمنی و نظارت جاده ای می‌تواند از بروز حوادثو اتفاقات زیادی جلوگیری کند.

وی افزود: ما مجبوریم نسبت واکنش زمانی به حادثه را کوتاه کنیم به این خاطر که گاهی اوقات حتی یک لحظه هم می تواند آفرینش یک حیات باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه زمان را در لحظه‌های بحرانی نباید با پول معاوضه کرد گفت: مدیریت و کنترل تنش‌های روحی پس از تروما از نکات مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرند موجب بروز آسیب های بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ایجاد یک شبکه فرماندهی دقیق و منظم، سیستم های حمل و نقل و تیم‌های مجرب و با احساس مسئولیت که ارزش های اخلاقی را همواره مورد توجه قرار می دهند می‌توان نقش مهم و تاثیرگذاری را در کاهش آسیب‌های ناشی از تروما ایفا کرد.

سلامی در پایان خطاب به تلاشگران عرصه پزشکی و احیاءکنندگان جان انسان‌ها گفت: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی و این مرز و بوم اجازه نخواهیم داد امنیت، شکوه و آرامش مردم دچار کوچک‌ترین آسیبی شود، شما نیز این آرامش را با نجات جان انسان‌ها فراهم کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز