خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان در نشست خبری:

خاتمی شفاها قول حضور در همایش را داده است / حضور عارف و موسوی لاری قطعی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۱۳

قرار بود همایش بزرگی را برگزار کنیم که زمان آن چندبار به تعویق افتاد تا نهایتا تبدیل شد به همایشی که خواست ۶ گروه اصلاح‌طلب است. این یک همایش مقدماتی برای همایشی جامع و بزرگ پس از سال جدید خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه قرار است آقای خاتمی به عنوان سخنران اصلی همایش اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند٬ تصریح کرد: هنوز این مسئله قطعی نشده و در صورت اعلام حضور آقای خاتمی برنامه همایش اندکی تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمان قلی‌زاده دبیر ستاد برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان در نشست خبری مربوط به همایش اصلاح‌طلبان عنوان کرد: بعد از ۶ سال اولین همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است لذا ما فرصتی که در دولت تدبیر و امید برایمان ایجاد شده را به غنیمت می‌شماریم و برای حفظ انسجام و مشارکت در انتخابات پیش رو این همایش مقدماتی را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: قرار بود همایش بزرگی را برگزار کنیم که زمان آن چندبار به تعویق افتاد تا نهایتا تبدیل شد به همایشی که خواست ۲۰ گروه اصلاح‌طلب است. این یک همایش مقدماتی برای همایشی جامع و بزرگ پس از سال جدید خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان یادآور شد: برای این همایش از شخصیت‌های مختلفی دعوت رسمی شده است؛ دعوت رسمی از آقایان هاشمی، خاتمی ناطق‌نوری، عارف، جهانگیری و روحانی صورت گرفته و ما از این عزیزان خواستیم که یا خودشان در همایش شرکت کنند، یا نماینده‌ای بفرستند یا به این همایش پیام بدهند.

وی گفت: تا شب گذشته که صحبت می‌کردیم٬ حضور آقایان عارف و موسوی لاری قطعی شده است.

قلی‌زاده افزود: قرار بود آقای خاتمی به عنوان سخنران اصلی حضور داشته باشند که هنوز این مسئله قطعی نشده در صورت اعلام حضور آقای خاتمی٬ برنامه همایش اندکی تغییر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: البته ما تمایل داریم که یکی از بانوان حاضر در دولت نیز در این همایش به عنوان سخنران حضور داشته باشد بنابراین یا خانم ابتکار یا خانم مولاوردی٬ جز سه سخنران اصلی برنامه خواهند بود.

وی با بیان اینکه هفت نفر از دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب به مدت کوتاهی در این همایش صحبت می‌کنند٬ گفت: غلامحسین کرباسچی، ‌حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حسین کمالی، ‌اکرمی، ‌یدالله اسلامی، ‌حجت‌الاسلام منتجب نیا و کواکبیان سخنرانان مراسم هستند.

قلی‌زاده همچنین افزود: آقای هاشمی از جمله افرادی بود که از ابتدا اعلام کرد در همایش حاضر نمی‌شود اما قطعا پیام خواهد داد برای همین قرار است که ما روز چهارشنبه خدمت ایشان برسیم و از نحوه ارسال پیام ایشان مطلع شویم.

دبیر همایش سراسری اصلاح طلبان کشور گفت: رابط ما با جناب آقای سید محمد خاتمی اعلام کرد که ایشان شفا‌ها قول اعلام حضور در همایش را داده است و به احتمال زیاد حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا قلی‌زاده افزود: باتوجه به اینکه آقای خاتمی سخنران اصلی همایش هستند٬ در صورت هر گونه تغییر در برنامه حضور ایشان٬ فرصت به ۵ نفر دیگر از دبیران کل تشکل‌های اصلاح‌طلب داده خواهد شد.

دبیر کل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی به عمل آمده که چنانچه آقای خاتمی تمایل به ارسال پیام داشته باشند٬ این امر نیز با انجام امور لازم صورت پذیرد.

این نماینده اسبق مجلس در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون وضعیت مجوز‌های لازم برای برگزاری چنین همایشی بیان داشت: همه اقدامات لازم و هماهنگی‌ها با مسئولان و مجاری لازم در وزارت کشور، پلیس امنیت و… انجام شده است.

وی در ارتباط با این بحثکه تاخیر‌های قبلی برگزاری همایش به سبب عدم صدور یا لغو مجوز بوده، متذکر شد: تا پیش از این اصلا هیچ گونه درخواستی ارائه نشده بود است که بخواهد لغو شود٬ لذا بیان اینکه تاخیر‌های قبلی به علت لغو مجوز بوده کذب محض است.

دبیر همایش سراسری اصلاح طلبان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در زمینه تکذیبه‌ای دفتر آقای ناطق نوری پیرامون دعوت نشدن ایشان٬ گفت: ما رسما از آقای ناطق نوری دعوت کردیم و آن خبر صحت ندارد.

قلی‌زاده همچنین در پاسخ به خبرنگاری که قصد مقایسه این همایش با همایش دلواپسان را داشت٬ گفت: اصلا از همایش دلواپسان خبری ندارم٬ چنین بحثی به هیچ وجه در میان نیست و همایش سراسری اصلاح‌طلبان صرفا به منظور برقراری همفکری و هم‌اندیشی پیرامون مسائل کشور و انسجام داخلی است.

وی همچنین ضمن دعوت از فعالان احزاب اصولگرا٬ یادآور شد: ما علاوه بر شخصیت‌های شاخص اصولگرا چون حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری از فعالان حزبی همچون آقایان محمدرضا باهنر، ‌علی مطهری و… نیز برای حضور دعوت کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز