خبرگزاری کار ایران

رضایی در مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجد سیلمان:

آمریکایی‌ها آرزوی بازگشت ایران به اردوگاه غرب را به گور خواهند برد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۵۶

با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسوولان استانی و مدیران پتروشیمی کشور، مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجد سیلمان به پیمانکار خارجی برگزار شد.

با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسوولان استانی و مدیران پتروشیمی کشور، مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجد سیلمان به پیمانکار خارجی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صبح روز یکشنبه ۲۱ دیماه ۹۳ طی مراسمی، ساخت و اجرای انبارهای اوره سایت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان به شرکت ووهان از کشور چین تحویل شد.

در این مراسم داوودی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و مهندس گلستانه رئیس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و پیوندی، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، ضمن تشریح ابعاد فنی پروژه، مراحل انتخاب پیمانکار چینی را برای اجرای این طرح توضیح دادند.

به گفته یوسف داوودی، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در این پروژه و بهره برداری از این پتروشیمی، امکان اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آئین تحویل سایت پتروشیمی مسجد سلیمان به پیمانکارخارجی ضمن تبریک ایام فرخنده پیامبر اکرم(ص) و تشکر از بنیاد تعاون نیروی انتظامی، بانک صنعت و معدن و مدیریت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: ساخت پتروشیمی این شهرستان بیش از ۱۵ سال است که مطرح است و جناب آقای داوودی، پیوندی و گلستانه برای رساندن این پروژه تا به این مرحله زحمات زیادی کشیده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از دولت و مسوولین در دولت های دهم و یازدهم گفت: ۱۰۷ سال پیش دولت انگلیس با ورود به این منطقه ۸۵ درصد منافع ما را به تاراج می بردند اما حالا دولت چین برعکس انگلیس، با سرمایه گذاری در منطقه و ایجاد اشتغال به آبادی ایران کمک می کنند و لازم می دانم که از تجربه و دانش چینی ها در شرایط تحریم استفاده کنیم.

محسن رضایی با اشاره به اینکه تحریم مقداری از سال ۹۰ صادرات بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه رساند گفت: از دو ماه پیش، تحریم قیمتی نفت ایران را کلید زده اند. اگر این تحریم ۳ سال ادامه پیدا کند، به اندازه ضرر تحریم مقداری در این سه سال، آسیب می بینیم و بایستی صنعت نفت ما، بر تحریم قیمتی غلبه کند. دو ماه است غرب با همکاری برخی کشورهای منطقه، تحریم قیمتی را بر صنعت نفت ما تحمیل کرده اند.

فرمانده سپاه پاسداران در زمان دفاع مقدس گفت: ملت ایران در چنین شرایطی دست به انقلاب می زند. در زمان طاغوت ملت ایران با اوج گرفتن استبداد به انقلاب در حکومت دست زد. در زمان جنگ تحمیلی نیز، ملت ایران قیام کرد و سیستم دفاعی ایران منقلب و قدرتمند شد. حالا نیز می توانیم این فشار اقتصادی را به فرصتی برای شکوفایی تبدیل کنیم. آمریکایی ها این آرزو را به گور خواهند برد که ایران به اردوگاه غرب باز گردد. ملت ایران در اقتصاد خواهد توانست با بهره گیری از سیاست های اقتصادی مقاومتی، عزتمندانه اداره شود.

رضایی با تاکید بر کاهش میزان بیکاری جوانان تحصیلکرده استان افزود: مسجد سلیمان و مناطق اطراف آن باید تبدیل به منطقه آزاد انرژی شود. گام بعدی هم طرح کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان است که منطقه شمال استان خوزستان را متحول خواهد کرد.

مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجد سلیمان به پیمانکار خارجی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسوولان استانی و مدیران پتروشیمی کشور، در منطقه ویژه انرژی زیلایی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز