خبرگزاری کار ایران

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح:

بسیج سازندگی روند رو به رشدی را در آبادانی کشور داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۰۸

بسیج سازندگی همان کارهای جهاد سازندگی را با نگاهی عمیق تر، علمی تر، با تجربیات بیشتر و جدیدتر و با دغدغه بیشتر دنبال می کند.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: بسیج سازندگی در حقیقت آرمان انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ حسین صالحی اصل، معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیج سازندگی در حقیقت آرمان انقلاب اسلامی محسوب می شود و در واقع بسیج سازندگی در روزهای اول انقلاب اسلامی متولد شد.

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی در ابتدای انقلاب با عنوان جهاد سازندگی پا به عرصه گذاشت و دغدغه آن ساختن ایران اسلامی بود، زیرا حضرت امام خمینی(ره) فرموده بودند که «کشور ما را خراب کردند و باید سازندگی با قوت تمام آغاز شود».

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش پررنگ بسیج سازندگی در بازسازی میهن اسلامی، اظهار کرد: با فرمان امام(ره) حرکت به سمت سازندگی ایران اسلامی آغاز شد، اما مدتی بسیار اندکی از جهاد برای آبادانی و بازسازی ایران گذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و امکانات به سمت سازندگی جنگ روانه شد.

صالحی اصل با تاکید بر نقش موثر جهاد سازندگی در طول ۸ سال دفاع مقدس، تصریح کرد: متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلاء در کشور به وجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.

وی گفت: در همین راستا با عنایت مقام معظم رهبری، جهاد سازندگی به بسیج سازندگی برای خدمت به روستائیان و مناطق محروم و کم برخوردار کشور، تبدیل شد.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش بسیج سازندگی در کشور، عنوان کرد: بسیج سازندگی همان کارهای جهاد سازندگی را با نگاهی عمیق تر، علمی تر، با تجربیات بیشتر و جدیدتر و با دغدغه بیشتر دنبال می کند.

صالحی اصل بیان کرد: بسیج سازندگی در طی این چند سال کارهای بزرگی را انجام داده است و خوشبختانه روند رو به رشدی را در آبادانی و سازندگی کشور عزیزمان داشته و خبرهای بسیار خوبی در رابطه با سازندگی توسط بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی و جو جامعه تاکنون داشته ایم.

وی با تاکید بر بی ادعا بودن فعالیت بسیج سازندگی، گفت: فعالیت های بسیج سازندگی یا در مناطق محروم برای رفع محرومیت است و یا در نقاطی برای کشف گنجینه ها است، بدین معنا که ما در نقاطی از کشور بسترهای مناسب و نیروهای فعال داریم، اما سازماندهی نداریم که این جمع‌آوری نیروها و امکانات را مدیریت کند و اقتصاد کشور شکوفاتر شود تا بدین وسیله از بسیاری از مشکلات اقتصادی عبور کنیم و بسیج سازندگی این مهم را انجام می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز