خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

نشستن چند نفر دور هم٬ باعثهمگرایی اصولگرایان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۱۲

اگر ناطق نوری به انتخابات مجلس وارد شود، بارقه امیدی بین اصولگرایان بوجود خواهد آمد لذا ورود ناطق نوری به انتخابات می‌تواند نوعی انسجام بین اصولگرایان ایجاد کند.

سخنگوی جبهه ایستادگی تاکید کرد: اگر ناطق نوری در انتخابات مجلس وارد شود، بارقه امیدی بین اصولگرایان بوجود خواهد آمد. ورود ناطق نوری به انتخابات می‌تواند انسجام مناسبی بین اصولگرایان ایجاد کند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتخابات مجلس دهم و دورنمای آن عنوان کرد: الان ۵ یا ۶ گروه فعال هستند در حالیکه همچنان مدت زیادی به انتخابات مجلس دهم زمان باقی مانده است بنابراین این اقدامات زودهنگام است چراکه افکار عمومی نباید از الان درگیر بحثانتخابات شوند.

وی گفت: ضمن انتقاد به آن دسته فعالان سیاسی که از الان به عرصه انتخابات خیز برداشتند٬ توصیه می‌کنم که موضوع را به سمت برخورد و تنش بین‌حزبی و بین‌شخصیتی پیش نبرند. این ۶ گروه همچنان فعال‌اند برخی چراغ روشن آمدند ولی برخی دیگر تاحدی فعالیت دارند اما خیلی از گروه‌ها و شخصیت‌ها رسانه‌ای نمی‌کنند که بنده هم با این راهبرد موافقم چراکه در این صورت مسائل اصلی و اساسی کشور تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: معتقدم تندرو‌ها در مجلس آینده راهی نخواهند داشت و کرسی‌های نمایندگی مجلس بیشتر در اختیار چهره‌های معتدل قرار خواهد گرفت٬ البته ریاست مجلس فعلی تاکنون توانسته به خوبی آن را کنترل کند و تنش‌های بین نمایندگان به حداقل رسیده و مجلس دهم ترکیبی از عقلای جناح‌های سیاسی خواهد بود.

وی افزود: طبق تجربه چنین مجلسی قطعا می‌تواند با دولت روحانی در این دوره و دوره بعد تعامل داشته باشد. بنابراین به نظر من مجلس آینده با دولت یازدهم به نسبت مجلس فعلی تعامل بیشتری برقرار خواهد کرد.

وی با اشاره به نشست‌های وحدت اصولگرایان گفت: بحثوحدت اصولگرایان از نظر من تعلیق به محال است. وحدت در جناح‌های سیاسی معمولا اتفاق نمی‌افتد، ما هم طرفدار همگرایی بیشتر هستیم اما همگرایی نیز معلول علت‌هایی است که مهم‌ترین علت تحقق همگرایی٬ توجه به نظرات و افکار کسانی است که به نوعی مرتبط با جناح مربوطه هستند. به عبارت دیگر لازمه تحقق همگرایی در جناح اصولگرا این است که به همه نظرات در این جناح توجه کنند و از همه آن‌ها در جلسات مربوطه دعوت شود.

رئوفیان عنوان کرد: اما اگر سه یا چهار نفر با نشستن دور هم بخواهند نسخه‌ای بپیچند و آن را به بقیه‌ جریان‌های اصولگرا تجویز کنند، قطعا با این کار همگرایی حاصل نخواهد شد.

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به نشست‌های همگرایی اصولگرایان یادآور شد: برای مثال نشستی که با سخنرانی مصباح یزدی همراه بود از جمله نشست‌هایی محسوب می‌شد که چند نفر در مورد برگزاری آن به جمع‌بندی رسیدند و همایش برگزار کردند. ضمن اعتقاد به همگرایی بیشتر این روش را روشی که منتهی به نتیجه شود٬ نمی‌دانم و به آن نقد دارم.

وی در مورد ضرورت استفاده از برخی ظرفیت‌های اصولگرا مثل ناطق نوری گفت: اگر ناطق نوری به لحاظ شخصیتی و سوابق و اینکه در کسوت روحانیت است و توجه به نظرات و افکار دیگران اگر به بحثانتخابات ورود داشته باشد٬ بارقه امیدی میان اصولگرایان بوجود خواهد آمد.

رئوفیان افزود: اگر نگوییم محوریت٬ اما به نظر من آقای ناطق نوری می‌تواند مدیریت مجموعه اصولگرایان را بر عهده گیرد همانطور که در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب عهده‌دار این مسئولیت بود. لذا به عنوان فعال سیاسی از ناطق نوری درخواست ورود به بحثانتخابات مجلس دهم را دارم. در موقعیتی که ما خلا وجودی آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی را حس می‌کنیم٬ حضور ناطق نوری می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی نیز اگرچه عضو جامعه روحانیت مبارز است ولی در عین حال بنای خود را بر این گذاشته که در این موارد ورودی نداشته باشد اگرچه شخصیت او همواره محفوظه همانطور که دیدیم کسانی‌که در این سال‌ها در پی ترور شخصیتی آیت الله هاشمی برآمدند در ‌‌نهایت خودشان متضرر شدند و به تعبیر امام(ره) هاشمی همچنان زنده است تا انقلاب زنده است.

رئوفیان با بیان اینکه ورود ناطق نوری به انتخابات می‌تواند نوعی انسجام بین اصولگرایان ایجاد کند، گفت: در سوی دیگر جبهه پایداری قرار دارد که باید بگویم آنچه موجب شکاف میان پایداری‌ها و احمدی‌نژاد شد، بیشتر به مبانی عقیدتی بازمی‌گردد تا مواضع سیاسی.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: به نظر من در این مورد رجعتی صورت نخواهد گرفت یعنی نه احمدی‌نژاد به جبهه پایداری بازمی‌گردد و نه پایداری‌ها در کنار احمدی‌نژاد قرار می‌گیرند. اگر چنین اتفاقی هم بیفتد نشان می‌دهد که این روش تاکتیک آن‌ها برای در اختیار گرفتن مجلس آینده است.

رئوفیان ادامه داد: از نظر من با وجود فعال بودن پایداری‌ها و احمدی‌نژاد٬ جریان پایداری هیچ حزب یا گروه ‌پروانه‌داری در زیرمجموعه خود ندارند به همین جهت هم وزارت کشور آن را به عنوان حزب پایداری به رسمیت شناخت به ظن من احمدی‌نژاد و پایداری‌ها هر یک کار خود را خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز