خبرگزاری کار ایران

ابراهیمیان در پاسخ به ایلنا:

حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی مانع از انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۲۹

هم آیت‌الله جنتی و هم مقررات داخلی شورای نگهبان تاکید دارد که رسانه‌ها باید به مواضع رسمی از نهاد سخنگویی توجه کند. آقای جنتی به بنده این ماموریت را داده که مواضع رسمی شورای نگهبان را اعلام کنم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: که کسانی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند برای حضور در انتخابات با مانع مواجه شوند اما در مابقی موارد همانطور که اعلام شد حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی و طرفداری از یک فرد مانع انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجات‌الله ابراهمیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شما در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کردید که بی‌دلیل گروه‌های سیاسی را از شورای نگهبان نترسانید در حالی که دبیر شورای نگهبان بارها در نماز جمعه چنین مباحثی را مطرح کرده است. این تناقض را چگونه توجیه می‌کنید؟ گفت: آیت‌الله جنتی نقش‌های متفاوتی دارد. وی دبیر شورای نگهبان و خطیب جمعه است. او مبارز با سابقه‌ای است که اگر در جلسه‌ای حاضر شود شما تمام سوالات خود را از او مطرح خواهید کرد بنابراین وی تنها به عنوان عضو شورای نگهبان اظهار نظر نمی‌کند.

وی ادامه داد: هم آیت‌الله جنتی و هم مقررات داخلی شورای نگهبان تاکید دارد که رسانه‌ها باید به مواضع رسمی از نهاد سخنگویی توجه کند. آقای جنتی به بنده این ماموریت را داده که مواضع رسمی شورای نگهبان را اعلام کنم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: البته تاکیداتی که در مورد افرادی که در سال۸۸ از حدود قانونی خود پا را فراتر گذاشته و امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند، جزو تاکیداتی است که از طرف همه گروه‌های سیاسی مطرح می‌شود. بر همین اساس طبیعی است که کسانی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند برای حضور در انتخابات با مانع مواجه شوند اما در مابقی موارد همانطور که اعلام شد حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی و طرفداری از یک فرد مانع انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست.

ابراهیمیان افزود: مقامات عالی نظام نیز اعلام کرده‌اند کسانی که از نهادهای مختلف در انتخابات شرکت کرده‌اند در واقع به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداختن زود هنگام به حواشی انتخابات باعثمی‌شود نظم ما مختل شود، اظهار داشت: در همین رابطه برخی نگرانی‌ها در جامعه مطرح می‌شود بنابراین ما تلاش می‌کنیم که به موقع و به اندازه صحبت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز