خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در همایش پیامبر رحمت:

شاهد پخش علائم تفرقه از صداوسیما هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۸۱

متأسفانه تندروی، به بلا و ویروس جوامع اسلامی تبدیل شده است و همه دنیا را تهدید می‌کند. تفرقه ایجاد کردن درست ضد اسلام است.

، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش " پیامبر رحمت و مدارا "، دروغ، ظلم و زندانی بی دلیل را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح کرد: اختلاف نظر اگر در حد بحثبماند، مفید است اگر به عمل و کار فیزیکی منجر شود و از حد تجاوز کند، به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این همایش با تبریک هفته وحدت به تمام مسلمانان جهان، گفت: پیامبر اکرم(ص) آخرین فرستاده‌ی خدا و الگوی رحمت، مدارا و وحدت تمامی مسلمانان است که باید از احکام و معارفی که آن حضرت از جانب خدا در اختیار انسان‌ها قرار داده، استفاده کرد.

وی در همین ارتباط به اوضاع کشورهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که دنیای اسلام برعکس آن چه تاکنون بوده، گرفتار یک مصیبت بزرگ شده، یعنی همان تهدیدی که خداوند پیش بینی آن را کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانیدر ادامه سخنان خود با بیان اینکه زمانی غربی‌ها و مستشرقین به دنبال معرفی دین اسلام به عنوان دین شمشیر بودند از عملکرد گروه‌های تندرو به ظاهر مسلمان ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: متأسفانه اسلام هراسی که دیگران می‌خواستند به جهان تحمیل کنند و نتوانستند حال خود مسلمانان تندرو در حال نشان دادن آن هستند.

وی با ابراز تأسف از گسترش روزافزون گروه‌های تندرو و افراطی در سراسر جهان، فعالیت‌ آنان را منحصر به کشورهای افغانستان، یمن، بحرین، سوریه و عراق محدود ندانست و افزود: در دیداری که با سفیر الجزایر داشتم، ایشان از فعالیت این گروه‌ها در کشورهای الجزایر، شمال غربی آفریقا و ساحل مدیترانه ابراز نگرانی می‌کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در شرایط فعلی دارای مسئولیتی سنگین و خطیر است، خاطر نشان کرد: ما باید حقایق اسلام را بیشتر و صریح‌تر بیان و از تفرقه‌انگیزی‌ها در جامعه جلوگیری کنیم و دنیا را بیشتر با احکام اسلام و پیامبر رحمت و مدارا آن آشنا سازیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیامبر(ص) ۱۳ سال در مکه تحت فشار بودند و در نهایت مجبور به هجرت شدند، گفت: پس از اینکه به مکه باز گشتند، همه تصور می‌کردند که ایشان انتقام تمام ظلم‌ها و جفاهای وارد شده بر خویش را می‌گیرد اما پیغمبر فرمودند امروز روز رحمت است و همه را بخشیدند.

وی ادامه داد: زمانی که دو قبیله اوس و خزرج در مدینه دائماً در جنگ و نزاع بودند و افتخار و شجاعت مردم تازیدن به قبایل دیگر و بردگی افراد بود، پیامبر(ص) وارد این شهر شدند و عقد اخوت بین آنان بست و به قدری مساوات و برابری در بین مردم به وجود آمده بود که همه در کنار هم و متحد بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند پیامبر را از جنس مردم معرفی می‌کند، گفت: پیامبر اسلام از جنس مردم و با مردم است و شدت علاقه‌ی ایشان به حیات طیبه مردم بسیار است. رئوفیت پیامبر با مسلمانان و رحیم بودن ایشان با کل جهان است. اینان از جمله صفاتی است که خداوند به پیامبر داده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تیتر اول رسانه‌های بیگانه و دشمن مربوط به اخبار دروغ قتل و کشتار در کشورهای اسلامی است، گفت: متأسفانه تندروی، به بلا و ویروس جوامع اسلامی تبدیل شده است و همه دنیا را تهدید می‌کند. تفرقه ایجاد کردن درست ضد اسلام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» گفت: ملت ایران که با اتحاد و همدلی توانستند رژیم سفاک را با آن همه قدرت و پشتیبانی جهانی به زیر بکشند و مثل انقلاب‌‌های دیگر عمل نکردند که همه را بیرون کنند، چرا که انقلاب اسلامی، انقلاب رحمت و مدارا است.

وی با اظهار گلایه‌مندی از عملکرد صداوسیما گفت: متأسفانه این روزها شاهد پخش علائم تفرقه از صداوسیما هستیم که این کار خدمت به انقلاب و کشور نیست، چون ما با اتحاد انقلاب کردیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: تمام مردم اعم از مسیحی، ارامنه، اهل سنت و شیعیان در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند و شهید دادند و ما نباید شرط اتحاد را از دست بدهیم چرا که ضد اسلام و دین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قانون اساسی بعد از انقلاب اقلیت‌های غیرمسلمان مذهبی را در مجلس وارد کرد، افزود: اختلافات سلیقه و سیاسی می‌توانیم داشته باشیم اما نباید به نزاع تبدیل شوند. چون ما با اتحاد انقلاب کردیم.

وی دروغ، ظلم و زندانی بی دلیل را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح کرد: اختلاف نظر اگر در حد بحثبماند، مفید است اگر به عمل و کار فیزیکی منجر شود و از حد تجاوز کند، به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما در عین اختلاف نظر باید با یکدیگر برادرانه رفتار و نباید فقط به زبان اکتفا کنیم، افراد یا نهادهای خاصی نباید به دیگران زور بگویند و انتظار این است که انقلاب و اهداف انقلاب را به عنوان الگوی خود در نظر بگیریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دعوت مردم به وحدت در عمل و گفتار را از وظایف علما، دانشمندان، اساتید و معلمان دانست و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند مظهر وحدت، بحث‌ها و اظهارنظرهای متضاد باشند اما محل درگیری و نزاع نباشند چرا که نزاع ما را ضعیف و موجب سؤاستفاده‌های دشمنان می‌گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه معارف وحدتی در منابع اسلامی بی‌شمار است و باید از هفته وحدت درس علمی اتحاد و همدلی بگیریم، اظهار داشت: قانون باید مراعات شود و همه بر محور معارف دین متحد باشیم و به طرف همدلی پیش رویم.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همه حیات خود را به معرفی اسلام رحمت و راستین اختصاص دادند و اخلاق پیامبر(ص) را در سیاست، حکومت و زندگی خویش قبل و بعد از انقلاب نشان دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز