خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای دیوانعالی کشور و کمیسیون قضایی مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۴۸

رئیس کمیسیون قضایی مجلس٬ آمادگی اعضای کمیسیون قضایی را برای تعامل سازنده، هر چه بیشتر مجلس با دیوان عالی کشور اعلام داشت.

رئیس، معاونین و چند تن از قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور با رئیس و اعضاء کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ساختمان کاخ دادگستری تشکیل جلسه دادند.

به گزارش ایلنا؛ در جلسه اعضای دیوانعالی کشور با رئیس و اعضای کمیسیون قضایی مجلس٬ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی عنوان کرد: دیوانعالی کشور در قانون اساسی بالا‌ترین تشکیلات قضایی است و باید شأن و منزلت آن حفظ شود لذا از آنجائی که کاستی‌ها و اشکالاتی در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب مجلس شورای اسلامی(سال ۹۲) که از تاریخ ۱/۴ / ۹۴ باید اجرائی شود٬ کاملاً مشهود است. انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بخصوص رئیس و اعضای محترم کمیسیون قضایی مجلس در این بخش آن را مورد بازنگری قرار داده و اصلاحات مورد نظر بعمل آید.

کریمی در رابطه با نواقص و اشکالات موجود٬ اضافه کرد: مواردی مثل اعاده دادرسی، تشکیلات مربوط به شعب دیوانعالی کشور و صلاحیت رسیدگی و حد نصاب دیوان از حیثدرجه‌بندی مجازات‌ها و شیوه دادرسی پرونده هائی که از ناحیه رئیس قوه قضائیه به دیوانعالی کشور ارسال می‌گردد٬ از جمله اشکالاتی است که می‌بایستی مورد بازنگری قرار گیرد.

ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تایید و تاکید بر لزوم بررسی مطالب عنوان شده از سوی رئیس دیوانعالی کشور آمادگی اعضای کمیسیون قضایی مجلس را برای تعامل سازنده، هر چه بیشتر مجلس با دیوان عالی کشور اعلام داشتند و درخواست تشکیل جلسات تخصصی قضات عالی رتبه دیوانعالی کشور با اعضای کمیسیون قضایی مجلس در جهت حل مشکلات قانونی و حفظ جایگاه والای دیوان عالی کشور در متون قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را خواستار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز