خبرگزاری کار ایران

کمیل‌جانی در گفت‌وگو با ایلنا:

سال ۹۴ برای وزارت آموزش‌وپرورش سال ریاضت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۲۱

با توجه به اینکه آموزش و پرورش با هزاران مشکل گریبان‌گیر است٬ این مسایل و مشکلات در بوجود آمدن نارضایتی از طرف اولیاء، دانش‌آموزان و معلمان نقش بسیار زیادی خواهد داشت.

عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی گفت: از نمایندگان مجلس نیز می خواهیم در بررسی بودجه سال ۹۴ برای افزایش سهم آموزش و پرورش و شناسایی منابع جدید بر تبصره های بودجه سال آینده اقدام نمایند.

فرج کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: این مجمع شب گذشته بودجه سال ۹۴ به خصوص سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی و عمرانی را مورد بررسی کارشناسی قرار داد.

وی گفت: با عنایت به اینکه تنظیم بودجه سال ۹۴ کشور با مفروض قرار دادن قیمت نفت به ازای هر بشکه ۷۲ دلار و افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان حدود ۵/۱۴ درصد در دولت مورد بررسی قرار گرفته و به مجلس تقدیم شده در بررسی کارشناسی بودجه به این نتیجه می رسیم که سال ۹۴ برای وزارتخانه آموزش و پرورش سالی سخت و همراه با ریاضت اقتصادی خواهد شد.

عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی یادآور شد: سختی سال ۹۴ برای وزارت آموزش و پرورش به این دلیل است که کسری بودجه حدود۵ هزار میلیاردی سال ۹۳ به سال ۹۴ منتقل خواهد شد و اگر افزایش حقوق‌ها نیز مثل سال‌های قبل در عمل پیش از درصد پیش بینی شده دولت باشد و قیمت نفت نیز در وضعیت فعلی باشد می‌توان ادعا کرد که نه تنها افزایش بودجه ای در سهم آموزش وپرورش رخ نداده بلکه بودجه سال ۹۴ این وزارتخانه نسبت به بودجه سال ۹۳ کاهش یافته است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با هزاران مشکل گریبان‌گیر است و این مسایل و مشکلات در بوجود آمدن نارضایتی از طرف اولیاء، دانش آموزان و معلمان نقش بسیار زیادی خواهد داشت لذا برای برون رفت از وضع موجود و نزدیک شدن به وضع مطلوب از دولت مردان و نمایندگان مجلس می خواهیم که طی اقدام عملی یاری گر وزارت آموزش و پرورش باشند.

کمیجانی تاکید کرد: از دولت محترم این توقع وجود دارد که لایحه رتبه بندی معلمان را در اسرع وقت بررسی و به تصویب نهایی برساند و بر همین اساس از نمایندگان مجلس نیز می خواهیم در بررسی بودجه سال ۹۴ برای افزایش سهم آموزش و پرورش و شناسایی منابع جدید بر تبصره های بودجه سال آینده اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز