خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

بزرگترین فجایع علیه مردم کشورهای دیگر در آمریکا شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۷۱

اجتماع میلیونی در مراسم اربعین، پشتوانه عظیم اسلام در مقابل دولت‌های استکباری است / گزارش اخیر سنای آمریکا نشان داد ادعاهای حقوق بشری آمریکا که گوش فلک را پر کرده است، دروغی بیش نیست

رئیس قوه قضاییه اجتماع عظیم و میلیونی مسلمانان وشیعیان در اربعین حسینی را پیام روشنی برای دولت‌های استکباری و دشمنان اسلام دانست و گفت: اجتماع میلیونی عاشقان حسینی در مراسم اربعین پشتوانه عظیم جهان اسلام را در مقابله با ظلم و ستم دولتهای استکباری نشان داد.

به گزارش ایلنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(س) واسطه‎های فیض الهی هستند و اعمال و رفتار انسانها در محضر آنان است گفت: امیدواریم پیامبر اکرم(ص) که در واقع رحمهً للعالمین است در زندگی دنیوی و اخروی ما دستگیرمان باشد و همه مسلمین به واسطه توجه به مقام و عظمت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بتوانند در مسیر کمال الهی قرار گیرند.

وی با اشاره به آیه شریفه وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ تاکید کرد: اگر این وسایط فیض الهی نباشند و با انذارها و تبشیرها و راهنمایی‌های خود مسیر درست و حقیقی را به ما نشان ندهند چگونه می‌توان باور کرد که بعد از نزدیک به هزار و چهارصد سال از واقعه عاشورا، این واقعه هنوز زنده باشد و مردم را به سوی خود جذب ‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: بعد از درک حقیقت و باطن دعوت به حق از سوی پیامبران و ائمه و روشن شدن چشمها به این حقیقت الهی، انسان بیش از پیش به ناتوانی و ضعف خود پی می‌برد و آنجاست که نیاز به واسطه‌های نیل به فیض الهی را بیشتر احساس می کند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پیامبر بصورت تکوینی شهید بر همه عوالم و بلحاظ تشریعی واسطه وحی الهی است و نسخه‌های شفابخش پیامبر و ائمه لازمه ادامه مسیر است به آیه شریفه َ «قُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» و آیه ۷۸ صورت حج که می‌فرماید «لیکون الرّسول شهیدا علیکم و تکونوا شهداء على النّاس» تصریح کرد: همه اعمال انسان در معرض دید حق تعالی است و پیامبر(ص) و مومنان تقرب یافته به درگاه الهی اعمال انسان را بصورت واقعی و نه اخباری ‌ می بینند و بر این اساس است که خداوند می فرماید که شماپیامیران و مومنان شهدای بر مردم یعنی گواه و شاهد اعمال و رفتار مردم هستید.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: بر حسب این آیات ظاهراً تمام مردم نمی‌توانند این مقام را داشته باشند و این مقام، مخصوص اولیای الهی است که حاضر و ناظر هستند و اعمال مردم در محضر آنهاست.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) بعنوان «شاهد شاهدان» و سرآمد تمام اولیای الهی ناظر و آگاه به تمام اعمال و رفتار ماست افزود: در آیه شریفه «وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَیَکونَ الرَّسولُ عَلَیکُم شَهیدًا» منظور این عبارت که امت وسط شما را شاهد قرار دادیم؛ در واقع به تمام امت تعلق ندارد و بنا به نظر برخی از مفسران مقصود از امت در اینجا برخی از امت و در واقع همان اولیای الهی هستند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه «یقین داشتن به اینکه عالم محضر خداست و شاهدان مقر ب الهی که همان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند بر اعمال و رفتار ما اشراف دارند؛ نحوه اعمال و رفتار ما را متحول خواهد کرد» افزود: متاسفانه بسیاری از ما در جهل و ناآگاهی تمام حرکت می کنیم و در حالی که اگر بدانیم از نزدیکان ما و بزرگترهای ما مثلاً پدر یا مادرمان و یا فرد دیگری ناظر اعمال و رفتار ما است، چه بسا بسیاری از رفتارها از ما سر نمی زند؛ با این حال از حضور در محضر الهی و پیامبر وائمه غافلیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه بتوانند در محضرحق تعالی و پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) به وظایف خود عمل کنند و عامل به دستورات دینی والهی باشند؛ ارادت و توجه امت مسلمان به ویژه شیعیان به واقعه عاشورا و حضور میلیونی در مراسم اربعین را نشانه‌ای از یک پدیده عظیم اجتماعی، برگرفته از نقش و جایگاه عظیم ائمه اطهار و مقام معنوی و تأثیرگذاری آنان دانست و گفت: این اجتماع عظیم پدیده‌ای نادر در جهان است که هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند این چنین جمعیت بیست میلیونی را گردهم بیاورد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این حرکت خودجوش جز با عشق به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) میسر نمی‌شود و چیزی جز حقیقت عظیم باطن عالم و تاثیر ماندگار حرارت و معنویت انوار قدسی ذات مقدس حضرت اباعبدالله(ع) و ماندگاری عمل صالح در محضر خداوند را نشان نمی دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه بلحاظ مادی، وقایع و جنگهای بسیار بزرگتری قبل و بعد از واقعه عاشورا شکل گرفته و این جنگها کم هم نبوده‌اند اما از هیچ کدام اثر قابل توجهی بر جای نمانده است واین حادثه عاشوراست که بعد از هزار و چهارصد سال همچنان شور و شوق و حرارت جانگدازی را بر قلوب مومنان وانسانهای آزاده ایجاد می‌کند تاکید کرد: هیچ تحلیل سیاسی و مادی چنین تاثیرگذاری و ماندگاری را توجیه نمی کند؛ جز اینکه باید چشم بصیرت را باز کرد و ملاحظه کرد که چگونه اگر عملی برای خدا باشد و به نیت قرب الهی صورت گیرد این چنین ماندگار می شود و مسیر زندگی مومنان را عوض می کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا و حمایت دولتمردان از این گزارش گفت: اقدامات ضد بشری دولت بوش بر همگان روشن است و تجاوز به حقوق افراد و ملتها در سراسر جهان و حمله به عراق و افغانستان و کشتن مردم بی گناه بر کسی پوشیده نیست اما در دوران ریاست جمهوری فعلی آمریکا ادعا می شود که وقایعی مانند حمله به شهروندان آمریکایی و شکنجه و کشتن سیاه پوستان مهم نیست و انتشار آن نیز نشان از قدرت این کشور است؛ آن هم در حالی که ادعاهای حقوق بشری آمریکا گوش فلک را پر کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این پرسش که چرا از شش هزار صفحه گزارش تنها بخش کوچکی از آن منتشر شده است گفت: بزرگترین فجایع علیه مردم کشورهای دیگر و حتی مردم خود آمریکا شکل می‌گیرد و در واقع مقامات و پلیس و نیروی نظامی این کشور مردم را ابزاری برای نیل به اهداف خود کرده‌اند؛ و تبرئه پلیس مجرم بحسب پاره‌ای گزارش‌ها یکی از همین افتضاحاتی است که این موضوع را اثبات می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه آمریکاییها موضوعی مانند قصاص را ضد حقوق بشر می‌دانند اما خودشان دست به هرگونه قتل و غارت و شکنجه می زنند افزود: امیدواریم این وضعیت ضد حقوق بشری در آمریکا پایان یابد گرچه بعید است که آنان از اعمال و رفتار فجیع علیه انسانهای بی گناه در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان دست بردارند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از سفر به چین و چگونگی حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و مقابله با فساد در این کشور را ارائه داد.

در ادامه گزارشی از وضعیت بودجه دستگاه قضایی در سال آینده از سوی معاون راهبردی قوه قضاییه ارائه و در خصوص آن بحثو بررسی صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز