خبرگزاری کار ایران

سرلشکرجعفری در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا؛

دفاع نظامی آسان‌تر از جنگ در عرصه فرهنگی و سازندگی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۸۴

ظلم ستیزی و مبارزه با سلطه‌گری یکی از ابعادی است که موجب پویایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی شده است اما در عین حال نباید از سایر ابعاد نیز غافل شد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قرارگاه مایه عزت و آبروی نظام و سپاه است گفت: در عین حال ما نباید به وضعیت موجود راضی باشیم و اکتفا کنیم از ما انتظار بالاتری است.

به گزارش ایلنا، یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از صبح امروز با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری و جمعی از مدیران این قرارگاه در تهران آغاز شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش یکی از نیازهای جدی انقلاب اسلامی را الگو شدن عنوان و تصریح کرد: امروز چشم‌ها به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران دوخته شده است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف و ادعای جدیدی را مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی مطرح کرده و این آرمان به سرعت در جهان در حال گسترش است.

فرمانده کل سپاه از ظلم ستیزی به عنوان یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: ظلم ستیزی و مبارزه با سلطه گری یکی از ابعادی است که موجب پویایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی شده است اما در عین حال نباید از سایر ابعاد نیز غافل شد.

وی خاطر نشان کرد: سپاه به عنوان حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید از حالت پیش‌برندگی انقلاب محافظت کرده و در این مسیر پاسداری غیر محافظه کارانه داشته باشد.

سرلشکر جعفری با برشمردن ویژگی‌های مدیریتی جهادی گفت: سخت‌کوشی، جهاد در راه خدا، ریسک پذیری و خطر پذیری از جمله ویژگی های مهم اقدام جهادی است؛ جهاد در راه خدا تنها به مثابه جنگ با دشمن نیست بلکه کار و عمل خالصانه نیر مصداق جهاد فی سبیل الله است.

وی بی تفاوتی در قبال ارزش‌ها و ضد ارزش ها را به عنوان مشکل امروز یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حرکت تدریجی جامعه در راستای استقرار و محقق شدن ارزش های دینی است.

فرمانده کل سپاه پویایی و پیش‌روندگی را از ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برخی دیدگاه های انحرافی شعار توقف انقلاب اسلامی را مطرح می کردند که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) طی سال‌های متمادی با این تفکر مقابله کردند و چفیه‌ای که بر دوش معظم له قرار دارد مصداق بارز این مبارزه می‌باشد.

وی تصریح کرد: حرکت و تحول تدریجی به سمت ارزش‌ها معنای انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است و رسالتی که بر عهده شما پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی است رسالت خطیری است و نقشی که شما در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا می کنید بسیار مهم است.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: امروز دفاع نظامی به مراتب آسان‌تر از جنگ نرم در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی است.

وی با بیان اینکه در پاسداری از انقلاب نمی‌توان به فعالیت‌های روزمره کفایت کرد گفت: کار تخصصی با کیفیت همراه با اصول ارزشی و اعتقادی تفاوت کار ما با سایر پیمانکاران است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: جهاد سازندگی را باید از خودمان شروع کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود مجاهدت در راه خدا شاید در ابتدا سختی هایی را به همراه داشته باشد اما بنابر وعده الهی پیروزی و نصرت را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه مایه‌ی عزت و آبروی نظام و سپاه است گفت: در عین حال ما نباید به وضعیت موجود راضی باشیم و اکتفا کنیم از ما انتظار بالاتری است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه فرصت زیادی نداریم گفت: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و چشم ملت های دیگر به الگو سازی سپاه و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: فلسفه وجودی سپاه در عرصه سازندگی کار جهادی و خالصانه و الگو شدن برای سایرین است که این مهم با همت و تلاش شما محقق می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز