خبرگزاری کار ایران

کازرونی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه:

اگر فصل الخطاب نباشد آشوب و بلوا و فتنه به پا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۸۰

فصل الخطاب یک اصل عقلایی در همه جای دنیا است زیرا اگر میان افرادی مشکلی و یا مساله‌ای به وجود آید فصل الخطابی لازم است تا آن را حل کند.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در احزاب سیاسی کشور عده‌ای تازه تولد یافته‌اند و هنوز در مباحثسیاسی اولاد هستند اما حزب موتلفه اسلامی مانند پدر در سیاست کشور است که اصل فصل الخطاب بودن روحانیت را قبول دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری که در اولین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به موضوع فصل‌الخطاب اظهار داشت: فصل الخطاب یک اصل عقلایی در همه جای دنیا است زیرا اگر میان افرادی مشکلی و یا مساله‌ای به وجود آید فصل الخطابی لازم است تا آن را حل کند.

وی افزود: اگر فصل الخطاب نباشد آشوب و بلوا و فتنه به پا می‌شود و این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست زیرا به کشورهای اروپایی نیز که نگاه می کنیم آنها نیز فصل الخطاب دارند.

کازرونی تاکید کرد: هیچ انسان عاقلی قبول نمی‌کند که فصل الخطاب وجود نداشته باشد. ما معتقدیم از زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا به امروز ایشان و امامان معصوم(ع) فصل الخطاب بودند و در زمان غیبت نیز فقیه و مجتهد جامع الشرایط فصل الخطاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان غیبت، فقها فصل الخطاب هستند و وقتی در حکومت اسلامی فقیهی جامع الشرایط و مبسوط ید حکومت در دست اش باشد و رهبر شد او فصل الخطاب است.

وی تاکید کرد: اگر کسی حتی به نظر فصل الخطاب تن دهد کار خاصی نکرده زیرا این موضوع اصلی اعتقادی و عقلانی است.

کازرونی ضمن تقدیر از مواضع حزب موتلفه اسلامی در اعتقاد به فصل الخطاب بودن روحانیت بیان داشت: در احزاب سیاسی کشور عده‌ای تازه تولد یافته‌اند و هنوز در مباحثسیاسی اولاد هستند اما حزب موتلفه اسلامی مانند پدر در سیاست کشور است و همواره اصل فصل الخطاب بودن روحانیت را قبول داشته و دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز