خبرگزاری کار ایران

در نشست حزب جوانان ایران اسلامی مطرح شد؛

اصلاح‌طلبان ۲۰۰ کرسی مجلس دهم را هدف گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۴۵

استانی شدن انتخابات مجلس می تواند به ارتقا شأن و جایگاه مجلس بینجامد. یکی از مشکلات موجود در کشور ناشی از عدم نهادینه شدن تحزب است و تن ندادن به تحزب تاکنون هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرده است.

حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران و امید ایرانیان و شهربانو امانی نماینده سابق مجلس در نشست حزب جوانان ایران اسلامی با موضوع " اصلاح طلبان و انتخابات مجلس دهم " سخنرانی کردند.

به گزارش ایلنا، شهربانو امانی در این نشست با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان قصد همکاری و حرکت مشترک با حامیان دولت در انتخابات آتی را دارند، گفت: تجربه نشان می دهد هرجا که مردم در انتخابات ریاست جمهوری به صورت گسترده شرکت کرده و رییس جمهوری را برگزیده‌اند، در انتخابات مجلس نیز به کمک دولت آمده‌اند و نمایندگان همراه و هم‌فکر با دولت را به مجلس فرستاده‌اند.

امانی با ابراز نگرانی نسبت به شیوه برخورد شورای نگهبان با نامزدهای اصلاح طلب مجلس آتی، با اشاره به مشکلات موجود در سر راه اصلاح طلبان در انتخابات آتی، نقش و حضور مردم را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت حضور گسترده مردم در انتخابات، دیگر نمایندگانی نمی‌توانند با کسب کمتر از ۱۰ درصد از آرای واجدان شرایط، خود را نماینده مردم بنامند. مجلس تریبون مردم و پژواک صدای آنان و محل احقاق حقوق آنان است و نباید اگر دولت جدید و وزرای آن قدمی در جهت این مسیر برمی‌دارند مورد سوال، تذکر و استیضاح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس می تواند به ارتقا شأن و جایگاه مجلس بینجامد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور ناشی از عدم نهادینه شدن تحزب است و تن ندادن به تحزب تاکنون هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرده است.

این فعال سیاسی از آغاز تکاپوی اصلاح طلبان برای انتخابات آتی خبر داد و گفت: هم در استان ها و هم در تهران اصلاح‌طلبان جلسات خود را برای هماهنگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌اند و یقینا مشارکت حداکثری مردم، مجلس اصلاح طلب یا نزدیک به اصلاح طلبان را شکل خواهد داد. برخلاف القائات رسانه‌های مخالف دولت و اصلاح طلبان، هدف راهبردی اصلاح طلبان در انتخابات نه دور زدن دولت بلکه کمک به دولت روحانی است.

در ادامه این نشست، حسن رسولی با اشاره به اهداف و راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: هدف گذاری اصلاح طلبان کسب ۲۰۰ کرسی مجلس دهم است.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با اشاره به تجربه مثبت انتخابات ۱۳۹۲ و اشاره‌ای به عبرت‌های تشتت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ گفت: شاخص، محور و رهبری جبهه اصلاح‌طلبان با سیدمحمد خاتمی است و همه اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که با محوریت خاتمی در عرصه سیاسی شرکت کنند و خاتمی فصل‌الخطاب باشد.

رسولی با اشاره به اینکه خاتمی با سازوکار دموکراتیک و با هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری جمعی با مجمع مشورتی خود که از چهره‌های شاخص و از جمله احزاب و گروه‌های مختلف اصلاح طلب تشکیل شده است، به اجماع میان اصلاح طلبان کمک می کند، افزود: با تجربه انتخابات ۱۳۹۲ اصلاح طلبان آموختند که با هم حرکت کنند و در صورت وحدت و هماهنگی بین اصلاح طلبان، پیروزی آنها تا حدود زیادی تضمین می شود.

عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: اصلاح طلبان به کرسی های مجلس به عنوان طعمه نگاه نمی کنند و هر گونه فعالیت انتخاباتی و نیز کاندیداتوری در این انتخابات بر اساس عقل جمعی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: تحولات اخیر منطقه(تحرکات داعش) و تجارب گذشته(طالبان و القاعده)، نشان داده که ادامه شرایط کنونی میان ایران و غرب مقرون به صرفه نیست و می تواند یک همسویی با هدف تامین ثبات و امنیت منطقه ای میان طرفین اتفاق بیفتد.

در این نشست رسولی و امانی، رویکردهای اصلاح طلبان را در انتخابات آتی مجلس برشمردند و بر تفاوت انتخابات مجلس با ریاست جمهوری و خاصیت محلی و قومی بودن انتخابات در بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز