خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه؛

مهمترین جزء عبودیت٬ اجرای تدبیر الهی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۷۶

بالاترین مقامی که یک انسان می‌تواند کسب کند، مقام عبودیت است، که برکت به دست آوردن این مقام بر عالم هستی حاکم می‌شود. مصداق بارز و کامل آن وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: امام حسین(ع) در تقابل بین خدا و نخبگان، تدبیر سخت الهی را برگزید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله «محمدعلی موحدی‌کرمانی»، با بیان اینکه مهمترین جزء عبودیت، برگزیدن و اجرای تدبیر الهی است، گفت: اگر امام حسین(ع) به تدبیر نخبگان اعتنا می‌کرد هیچ‌گاه ایشان را رهبر آزادگان جهان نمی‌خواندند و خدایی ناکرده ذلت پدید می‌آمد.

آیت‌الله موحدی کرمانی پیرامون مبحثاخلاق مدیران و مسئولین موضوع «عبودیت» را انتخاب و تصریح کرد: بالاترین مقامی که یک انسان می‌تواند کسب کند، مقام عبودیت است، که برکت به دست آوردن این مقام بر عالم هستی حاکم می‌شود. مصداق بارز و کامل آن وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) هستند.

امام جمعه موقت تهران عبودیت را بندگی سرشار و اطاعت بی چون و چرا دانست و اذعان کرد: عبودیت با عبادت فرق دارد؛ عبودیت را بندگی همه جانبه و اطاعت و تبعیت‌پذیری محض الهی معنا می‌کنند. چراکه عبادت یعنی بنده تنها بخشی از فرامین خداوند متعال را به مرحله اجرا می‌رساند همانند نماز، روزه، حج و… اما عبودیت تمامی فرامین الهی را شامل می‌‌شود، لذا بالاترین مقام پیامبر اکرم(ص) قبل از رسالت، عبودیت است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز برای عبودیت سه باور قائل شد و افزود: به فرموده امام صادق(ع) تشکیل سه باور در کنار هم عبودیت را کامل می‌کند.

اگر این سه باور در انسان پدید آمد، بنده به اوج اطاعت‌پذیری می‌رسد. زمانی که بداند علی‌رغم همه نعمت‌ها و ثروت‌ها حتی مالکیت جسم و روحش نیز از آن خداوند متعال است. آن‌گاه در مقام مسئولیت، مدیریت و قدرت وظیفه امانت‌داری را به نحو شایسته انجام می‌دهد و نه قدرت خود را به رخ دیگران بکشد؛ زیرا آگاه است که مالک همه چیز خداوند است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی باور دوم عبودیت را اجرای فرامین دستورات الهی در گرو تضمین روزی حلال از سوی خداوند دانست و خاطرنشان کرد: انتظاراتی خداوند از بندگان خود دارند و در مقابل وعده‌هایی هم به بندگان صدیق و تبعیت‌پذیر داده‌اند که به واسطه آن، انسان‌ها رشد و تکامل پیدا می‌کنند. البته کسب درآمد حلال با تلاش معقول نه اینکه برخی به نماز اول وقت هم اعتنا نمی‌کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند که این کار اشتباه و غیر اصولی است. مطمئنا خداوند بندگان خود را در راستای به دست آوردن یک زندگی سالم و صالح با درآمد حلال یاری می‌کند و این وعده خود را ضمانت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در مسیر برگزیده الهی قدم برداریم و نه اجرای برنامه مخالف تدبیر حق تعالی، افزود: انسان‌ها اگر بخواهند به سعادت برسند باید در جهت راهی که خداوند تعیین کرده، قرار بگیرند و حرکت در مسیر مخالف این راهبرد، ما را به سعادت و هدف مشخصی نمی‌رساند. بنابراین می‌بایست تدبیر را از خداوند متعال فراگرفت و بر اجرای محض آن پرداخت؛ آن‌گاه جوامع هیچ‌گاه گرفتار ظلم و جور نمی‌شود و خبری از تبعیض‌نژادی و قشری نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام حسین(ع) را الگوی واقعی اجرای محض تدابیر و فرامین الهی دانست و تأکید کرد: امام حسین(ع) در مقابل یزیدی قرار گرفت که گستره قدرت وسیع شیطانی‌اش بسیار زیاد بود و برای شکستن این بدنه شوم نیاز به یاوران فراوانی داشت؛ امّا در این بین نخبگان سیاسی و دینی اعلام کردند این نبرد اصلا به صلاح دین اسلام نیست ولیکن حضرت اباعبدالله به تدبیر الهی گوش فرادادند و شهادت و اسارت مدنظر خداوند متعال را برگزیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) درس بزرگی به تاریخ داد که برگزیدن تدبیر الهی و تبعیت محض از فرامین خداوند متعال، عظمت، بزرگی و کرامات انسان را به جایی می‌رساند که امروز وجب به وجب مزار مقدس حضرت اباعبدالله در کربلا دارالشفای مؤمنین و محل استجابت دعاست. حقیقتا امام حسین(ع) در تقابل با یزید موفق شد او و ظالمین بنی‌امیه را رسوا کند و مطمئنا اجرای تدبیر نخبگان جز ذلت، سودی برای ایشان و دین مبین اسلام در پی نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز