خبرگزاری کار ایران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران خطاب به نمایندگان مجلس:

قربانی اصلی اختلافات بین مجلس و دولت درباره وزارت علوم، نهاد دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۲۸

اگر نمایندگان تنگ‌نظر مجلس طبق روال کنونی قصد دارند در جهت منافع گروهی خود از فتنه استفاده ابزاری کنند بهتر است لیست بلند‌بالای خود از فتنه‌گران را ارائه دهند تا بیش از این وقت دانشگاهیان و رییس‌جمهور محترم گرفته نشود و مبادا شخصی معرفی شود که در لیست شما جای گرفته است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بیانیه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتقاد کرده و نسبت به برخی رویکردهای موجود در مجلس درباره این وزارت خانه مهم، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیش از یک سال از انتخاب دکترحسن روحانی و بازگشت امید به فضای سیاسی ایران می‌گذرد ولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران به‌عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی، وظیفه‌ی خویش می‌داند نکاتی را به سمع نمایندگان مجلس محترم برساند: در پی اختلافات سیاسی سال ۸۸ و دوران ریاست‌جمهوری گذشته نهاد دانشگاه دچار فضای رخوت و بی‌تفاوتی به مسائل سیاسی - اجتماعی کشور شد، و بی انگیزگی حرف اول فعالیت‌های دانشجویی گردید.

این در حالی است که کسی دلواپس دانشگاه نبود، کسی دغدغه نشاط علمی و پویایی دانشگاه را نداشت، و به مرز نابودی رسیدن تخصص‌مداری و شایسته‌سالاری صدای اعتراضی را از تریبون‌های مجلس بلند نکرد. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شادابی و نشاط به فضای دانشگاه‌ها بازگشت. و دانشجویان برخلاف ادعای برخی بنگاه‌های رسانه‌ای و دشمنان استقلال و آزاداندیشی دانشگاه، بلوغ خویش را نشان دادند و نه‌تنها پیاده‌نظام احزاب سیاسی نشدند بلکه مطالبه‌ی آنها استقلال دانشگاه است. چند صباحی است که شاهد جدل‌های سیاسی میان مجلس و دولت هستیم، دولتی نوپا که برآمده از امید ملت ایران در بیست‌وچهارم خرداد سال گذشته است.

در این میان قربانی اصلی این اختلافات، نهاد دانشگاه است که صدای مظلومش را عده‌ای از نمایندگان مجلس یا نمی‌شنوند و یا نمی‌خواهند بشنوند. بدنه‌ی دانشجویی کشور همان چیزی را می‌خواهد که در بیست‌و‌چهار خرداد به تایید ملت ایران رسیده است؛ بدنه ی علمی کشور دوست دارد نشانه های تدبیر را در تصمیمات نمایندگان ببیند، ما خواستار اجرای عدالت هستیم، ما خواستار بها دادن به تخصص، و نمایش تعهد به نظام جمهوری اسلامی هستیم. وزارت علوم سهم دانشگاهیان است، آنان که نگران سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی‌اند، گویا با نگاهی قیم‌مآبانه بیش از همه به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت هستند. اینکه وزارت علوم را از دانشمندان متخصص و باتجربه محروم کنیم، مصداق فتنه است. ما از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم چنین فتنه‌ای را از خود دور کنند و دانشجویان و استادان کشور را در بلاتکلیفی نگذارند که این کار عین حق الناس است و خداوند از حق مردم نخواهد گذشت.

اگر نمایندگان تنگ‌نظر مجلس طبق روال کنونی قصد دارند در جهت منافع گروهی خود از فتنه استفاده ابزاری کنند بهتر است لیست بلند‌بالای خود از فتنه‌گران را ارائه دهند تا بیش از این وقت دانشگاهیان و رییس‌جمهور محترم گرفته نشود و مبادا شخصی معرفی شود که در لیست شما جای گرفته است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران، بنا بر وظیفه‌ی خویش از نمایندگان محترم خواهشمند است برخلاف رویه‌ کنونی، با نگاه علمی و مطابق اصول علم مدیریت به بررسی گزینه‌ی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بپردازد. از آنجا که می‌دانیم شما وکیلان ما در بهارستان هستید می‌خواهیم که نمایندگانِ نظر ملت خویش باشید و نه پرچم‌داران جبهه و حزبی خاص. ان شاالله…

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بیست و ششم آبان هزار و سیصد و نود و سه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز