خبرگزاری کار ایران

عارف:

در خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ جوانان سهم بالایی داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۳۹

در مقاطعی به نهادهای غیردولتی صرفا نگاه کمی وجود داشت و تنها دنبال افزایش تعداد NGOها بودند در مقاطعی هم نگاه امنیتی به تشکل‌های غیردولتی وجود داشت در حالی‌که اگر نگاه کیفی و ارزشی به این تشکل‌ها وجود داشته باشد مطمئنا می‌توانند بازوان خوبی برای کشور بخصوص در مسائل مرتبط با جوانان و حل مشکلات اجتماعی باشند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که «برخی ناهنجاری‌های جامعه باید زنگ خطری برای مسئولان باشد» گفت: جوانان در خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ سهم بالایی داشتند و انتظار بود مشارکت آن‌ها در سیستم اجرایی کشور بیش از گذشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران بخش جوان وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از تلاش‌های متولیان امور جوانان در ۳ دهه گذشته، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های خوبی در حوزه مرتبط با جوانان صورت گرفت بخصوص در زمانی که سازمان ملی جوانان به صورت مستقل فعالیت می‌کرد اقدامات قابل قبولی برای جوانان انجام شد اما معتقدم فعالیت‌های صورت گرفته در حد و اندازه پتانسیل‌ها و ظرفیت بالای جوانان کشورمان نبوده است.

وی با اشاره به نقش موثر جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، یادآور شد: شور و نشاط و انگیزه جوانان در دوران بعد از انقلاب اسلامی همیشه یار و یاور نظام در بزنگاه های حساس بود که تجلی آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس است که جوانان با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشتگان خود، حافظ میهن و نظام خود شدند.

وی با انتقاد از «استفاده ابزاری برخی سیاسیون از جوانان در ایام انتخابات» خاطرنشان کرد: در خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ جوانان سهم بالایی داشتند و علی‌رغم بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته به آن‌ها شده بودآن‌ها جلوتر از برخی مدعیان حرکت کردند و فضای یاس و ناامیدی که در کشور وجود داشت را با نشاط و همت بالای‌شان از بین بردند و به همین دلیل انتظار بود مشارکت جوانان در سیستم اجرایی کشور بیش از گذشته باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که «عملکرد مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که موجب سرخوردگی جوانان شودم تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته عده‌ای معتقد بودند باید با زور و چماق با جوانان برخورد شود. فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کردند و با محدود کردن فعالیت تشکل‌های دانشجویی نشاط را از دانشجو گرفتند آیا با این‌گونه اقدامات و نگاه‌ها نباید انتظار داشت جوان دانشجو به فکر مهاجرت باشد؟

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: سنت حسنه ازدواج امروز به خاطر مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی کمرنگ شده است و متاسفانه آمار طلاق در کلان شهرها نگران کننده است. تسهیلاتی که قرار بود برای تشویق جوانان به امر ازدواج در نظر گرفته شود به چه سرانجامی رسیده است؟ مسئولان متولی امور جوانان چه اقدامات موثر برای تسهیل ازدواج جوانان انجام دادند؟

وی با بیان این‌که «برخی ناهنجاری‌های جامعه باید زنگ خطری برای مسئولان باشد» به نقش موثر نهادهای غیردولتی اشاره کرد و گفت: در مقاطعی به نهادهای غیردولتی صرفا نگاه کمی وجود داشت و تنها دنبال افزایش تعداد NGOها بودند در مقاطعی هم نگاه امنیتی به تشکل‌های غیردولتی وجود داشت در حالی‌که اگر نگاه کیفی و ارزشی به این تشکل‌ها وجود داشته باشد مطمئنا می‌توانند بازوان خوبی برای کشور بخصوص در مسائل مرتبط با جوانان و حل مشکلات اجتماعی باشند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان به طرح «مجلس جوانان» اشاره کرد و گفت: تشکیل مجلس جوانان اقدام خوب و قابل تقدیری است، اما نباید این اقدامات صرفا تشریفاتی باشد. مجلس جوانان فرصت مناسبی است که جوانان در مقام مشاوران نهادهای قانونگذاری و اجرایی تجربه کسب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقوله ورزش اشاره کرد و گفت: متاسفانه قهرمان‌پروری، بدون در نظر گرفتن آموزه‌های اخلاقی، آسیب‌های جدی در ورزش ایجاد کرده است، در میادین ورزشی نباید شاهد صحنه‌هایی بود که نشان از اضمحلال اخلاق در ورزش باشد.

وی با تبریک به قهرمانان مسابقات آسیایی و پارآسیایی که باعثافتخارآفرینی برای کشور شده‌اند، گفت: امروزه در بسیاری از رشته‌های ورزشی جوانان ما با مدال آوری باعثافتخار برای کشور ایران شده‌اند، ان‌شالله در همه رشته‌ها و متناسب با ظرفیت جوانان سرمایه‌گذاری انجام شود.

عارف در پایان اظهار امیدواری کرد که جوانان در برنامه ششم توسعه جایگاه مناسب‌تری پیدا کنند و در این برنامه راهکارهای مناسبی برای پاسخ‌گویی به نیازهای جوانان از جمله مسکن، ازدواج و شغل اندیشیده شود و مشارکت جوانان در همه امور جدی‌تر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز