خبرگزاری کار ایران

اکرمی‌در گفت‌وگو با ایلنا:

گروهی نمی‌توانستند عقاید مرحوم عسگراولادی را هضم کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۰۱

مرحوم عسگراولادی در اواخر حیات خود تلاش کرد که به نوعی صورت مساله برخی اختلافات را برای جریان‌های کشور باز کند، اگرچه در این میان مورد بی‌مهری برخی گروه‌ها قرار گرفت، اما از هدف خود ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: گروهی نمی‌توانستند عقاید مرحوم عسگراولادی را هضم کنند و در مقابل وی جبهه می‌گرفتند ولی آنها که نیت پاک او را درک کردند، عقایدش را مورد تایید قرار دادند.

سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم عسگراولادی گفت: وی یکی از چهره‌های شناخته‌شده و مورد احترام در جمهوری اسلامی بود. مرحوم عسگراولادی از سال ۴۱ به مبارزات انقلابی پیوست و در حمایت از امام خمینی(ره) و مخالفت با شاه سنگ تمام گذاشت.

وی با بیان اینکه عسگراولادی پیش از انقلاب همواره در صحنه مبارزات خدمت کرد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم عسگراولادی وارد کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و علاوه بر این مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که در همه آنها تلاش کرد تا شان خود را حفظ کند.

اکرمی افزود: مرحوم عسگراولادی در همه مسئولیت‌ها صداقت، امانت و خدمت را از وظایف خود می‌دانست. وی پس از ارتحال امام(ره) در تبعیت از رهبر معظم انقلاب قدم برداشت و تا آخرین روزهای عمر خود خوشنام زیست و خوشنام از دنیا رفت.

وی گفت: مرحوم عسگراولادی در اواخر حیات خود تلاش کرد که به نوعی صورت مساله برخی اختلافات را برای جریان‌های کشور باز کند، اگرچه در این میان مورد بی‌مهری برخی گروه‌ها قرار گرفت، اما از هدف خود ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مرحوم عسگراولادی همواره بر این اعتقاد بود که هرچه می‌توانیم باید اختلافات درون خانواده جمهوری اسلامی را کاهش دهیم، چراکه تشدید این اختلافات به سود هیچ یک از جریانات نخواهد بود، اما گروهی نمی‌توانستند عقاید او را هضم کنند و در مقابل وی جبهه می‌گرفتند ولی آنها که نیت پاک او را درک کردند، عقایدش را مورد تایید قرار دادند.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی عصاره پنجاه سال تجربه و تحول در تاریخ معاصر ایران بود، گفت: قطعا کسی نمی‌تواند جای خالی شخصیتی مثل عسگراولادی را پر کند. اما شایسته است که عقاید و منش او توسط جریان‌های مختلف مورد بازخوانی قرار گرفته و نسبت به آن تامل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز