خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

اکثریت مجلس خبرگان از ریاست هاشمی‌رفسنجانی حمایت می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۲۰

ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی باعثایجاد تعادل سیاسی در خبرگان رهبری و کشور خواهد شد چرا که آقای هاشمی از افراد سابقه دار انقلاب بوده، پیچ و خم سیاست را خوب می شناسد و بلد است.

ایلنا: عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم، گفت: در میان کسانی که الان می خواهند خودشان را به عنوان رئیس و نائب رئیس مجلس خبرگان مطرح کنند، بهترین فرد برای ریاست، آقای هاشمی رفسنجانی است چرا که بر اساس اعتدال سیاسی حرکت می کند. همچنین ایشان به دور از افراط و تفریط هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به مباحثمطرح شده پیرامون تعیین ریاست مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: به نظرم قرار گرفتن آیت الله هاشمی رفسنجانی در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری، اثرات خیلی مثبتی برای مجلس خبرگان و همین طور کشور دارد، چرا که بالاخره آقای هاشمی از افراد سابقه دار انقلاب بوده، پیچ و خم سیاست را خوب می شناسد و بلد است.

وی افزود: به نظرم در این جریانات و شخصیت هایی که برای ریاست خبرگان رهبری مطرح می شود، آقای هاشمی رفسنجانی مصالح کشور را بیشتر در نظر می گیرد و خیلی به دنبال مسائل جناحی و حزبی نیست؛ البته کسان دیگری که این روزها زیاد سخن می گویند که مثلا آقای هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست خبرگان نمی شود و…، این ها به دنبال مسائل حزبی و جناحی خاص خودشان هستند و می خواهند آقای هاشمی از حضور در انتخابات منصرف شود اما آقای هاشمی رفسنجانی شخصیت فراجناحی و فراحزبی و یک شخصیت کاملا ملی است و انتظار بیشتر مردم هم این است که بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی باعثایجاد تعادل سیاسی در خبرگان رهبری و کشور خواهد شد، گفت: قطعا با ریاست ایشان در مجلس خبرگان، نفوذی که ایشان در داخل و خارج از کشور دارد، بیشتر می شود و از این رو می توان از این شرایط برای حفظ مصالح کشور بهره برداری بیشتری کرد.

فاضل میبدی با بیان این که افراد دیگری غیر از آیت الله هاشمی رفسنجانی که در جایگاه ریاست خبرگان هستند، نمی توانند خیلی در جهت مصالح ملی حرکت کنند، گفت: این افراد به دلیل این که نفوذ ندارند، قابل مقایسه با آیت الله هاشمی رفسنجانی نیستند. اما از آن طرف آیت الله هاشمی رفسنجانی یک چهره خیلی شناخته شده و سیاسی و مورد حمایت مرحوم امام خمینی(ره) بوده بر حسب سوابق و نفوذی که ایشان در بین مردم و در سطح مناسبات منطقه و عرصه بین الملل دارد، ریاست ایشان بیشتر به نفع مصالح ملی کشور خواهد بود.

وی گفت: قطعا اکثر نمایندگان خبرگان رهبری هم به ایشان رأی می دهند، چون آقای هاشمی رفسنجانی، در بین روحانیت سنتی هم محبوبیت خودش را حفظ کرده است؛ از طرفی حس می کنم حتی در بین مراجع قم، آقای هاشمی رفسنجانی چهره شناخته شده تر و محبوب تری است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: به هر حال افرادی که الان خیلی در خصوص ریاست خبرگان رهبری ادعا می کنند، هیچ سابقه ای در انقلاب ندارند و چند سالی است که دارند مطرح می شوند؛ از طرفی در جهت شناخت الفبای سیاسی هم در مقایسه با آقای هاشمی رفسنجانی، خیلی نمره پایینی دارند؛ این افراد ممکن است که نتوانند تصمیماتی که در رابطه با منافع ملی هست اتخاذ کنند و در صورت به دست گرفتن هیئت رئیسه خبرگان رهبری، دعواهای جناحی و حزبی ممکن است در آن جا حاکم شود و کار ملک و ملت را به جاهایی که نباید برساند، می رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز