خبرگزاری کار ایران

آل‌هاشم:

ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۸۷

رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس به وجود آمد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز، خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی، دستاورد عظیم دفاع مقدس می باشد و به برکت انقلاب اسلامی، ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل ۶۰۰ تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.


آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ ۸ سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی ۱۳ ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

وی بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ ۸ ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بنیاد حفظ آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات فرمانداران دفاع مقدس را منتشر کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سایر برکات ارتش ‌افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هسته‌ای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پل‌های متحرک و موفقیت در زمینه‌های پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاری‌های ارتش ایجاد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به همه‌ی موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاری‌ها، وصیت‌نامه‌ها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را منتشر کند.

شرق و غرب صدام را در جنگ تحمیلی همراهی کردند

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایت‌های اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمک‌های مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.
آل هاشم با اشاره به ابعاد بین المللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است، در این رابطه هم اینک یک جنگ پیچیده‌تر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بی‌سر و صدا آمده و از راه‌های مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی، تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز