خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

مسائل فرهنگی باید در بطن کار قضایی وارد شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۷۱

باید تدابیر حفاظتی برای دستگاه قضا در نظر گرفته شود که البته این تدابیر به معنای حفاظت فیزیکی نیست بلکه به معنای وسیع کلمه یعنی تربیت معنوی و اخلاقی است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر ورود و گسترش مسئله فرهنگی در بطن دستگاه قضایی تصریح کرد: حل مسئله فرهنگی زمانی محقق خواهد شد که مدیر، قاضی و کارمند توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی در همایش روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور که به دعوت معاونت فرهنگی قوه قضاییه در مشهد برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش این است که کسانی که مدیریت اصلی دستگاه قضا را بر عهده دارند با برنامه‌های فرهنگی این معاونت بیشتر آشنا شوند و همچنین این معاونت نظرات و دیدگاه‌های افراد را در خصوص مسایل فرهنگی در دستگاه قضایی بیشتر مورد توجه قرار دهد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: مسائل فرهنگی تنها در نماز و روزه و قرائت قرآن خلاصه نمی‌شود، البته اینها بخشی از کار فرهنگی است اما گستره فرهنگی بیش از اینها است که باید در این خصوص تلاش کنیم تا در متن کار قضایی وارد شود.

وی با بیان اینکه همه کارها باید در ازای یک پیوست فرهنگی باشد، افزود: در غیر این صورت مثل این می‌ماند که نقش بر آب می‌زنیم، لذا باید از پوشش و گویش گرفته تا نشست و برخاست و برخورد با ارباب رجوع نگاه فرهنگی حاکم باشد.

صادقی نقش مدیران دستگاه قضا را در خصوص گسترش مسائل فرهنگی مهم دانست و تاکید کرد: ما در جایی خدمت می کنیم که باید دائم به خود یادآور شویم اینجا دستگاه قضا و محل جاری سازی حق و عدل است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هدف امور فرهنگی در دستگاه قضا تربیت مدیران و کارمندان فرهنگی و اخلاقی است، تصریح کرد: باید تدابیر حفاظتی برای دستگاه قضا در نظر گرفته شود که البته این تدابیر به معنای حفاظت فیزیکی نیست بلکه به معنای وسیع کلمه یعنی تربیت معنوی و اخلاقی است.

صادقی در پایان با بیان اینکه بدون نگاه فرهنگی و انگیزه در تعالی اخلاق و معنویت در دستگاه قضا راه به جایی نخواهیم برد، خطاب به روسای کل دادگستری استان‌ها از آنان خواست تا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه مسائل فرهنگی این معاونت را یاری دهند.

پیش از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حاضرین در همایش بیان کرد: موضوع فرهنگ جایی برای انکار ندارد، زیرا همه ما معتقدیم که مسائل فرهنگی در برون و درون یک سازمان مسئله‌ای ضروری و مهم است.

وی افزود: مسائل فرهنگی در پیشرفت یک دستگاه نقش بسزایی دارد و اگر بعضا مشکلاتی در مسیر کارکنان دادگستری دیده ‌شود، قطعا به غفلت از مسائل فرهنگی برمی‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز