خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با نخست وزیر اسبق فرانسه:

ایران آمادگی خود را در مبارزه با تروریسم نشان داده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۰۹

فرانسه جایگاه خوبی در سیاست خارجه ایران دارد. / ما به سوریه و عراق در مقابله با تروریسم کمک کرده‌ایم و از امنیت سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: ایران آمادگی خود را در مبارزه با تروریسم نشان داده است و برای ما این موضوع اهمیت خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در دیدار خود با دومینیک دوویلپن که امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص برگزار شد، گفت: ما در گذشته ارتباط‌ات خوبی داشتیم تا بتوانیم روابط دو کشور را به سطح مطلوبی گسترش دهیم. امیدوارم که دو کشور بتواند رابطه خوبی را در بین خود ترسیم کند.

وی ادامه داد: سابقه گشایش دانشگاه‌های ایران به سال ۱۲۷۱ پس از میلاد می‌رسد که در جندی‌شاپور بسیاری از کتب علوم نجوم و ریاضی از فرانسه به فارسی ترجمه شد.

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه بسیاری از اساتید برجسته کشور ما به زبان فرانسه صحبت می‌کنند، یادآور شد: در طول تاریخ روابط دو کشور هیچ گونه سابقه استعماری وجود ندارد لذا فرانسه جایگاه خوبی در سیاست خارجه ایران دارد.

ولایتی با اشاره به روابط دو کشور اظهار داشت: ما علاقه‌مند هستیم این نگاه تقویت شود ضمن اینکه ایران در حوزه مسائل منطقه‌ای به ویژه مبارزه با تروریسم در کشورهای سوریه، عراق و لبنان به خوبی آنها را دنبال می‌کند و اهمیت این کشورها را برای منطقه و دنیا مهم می‌داند که این مساله می‌تواند زمینه همکاری‌های خوبی را بین دو کشور تعریف کند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به اوضاع سوریه و عراق بیان کرد: ما به این دو کشور در مقابله با تروریسم کمک کرده‌ایم و از امنیت سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر علی شمخانی به لبنان ابراز داشت: ایران آمادگی خود را در مبارزه با تروریسم نشان داده است و برای ما این موضوع اهمیت خاصی دارد.

در این دیدار همچنین دومینیک دوویلپن نخست وزیر و وزیر خارجه اسبق فرانسه گفت: من بارها به ایران آمده‌ام و سفرهای خوبی داشته‌ام و امیدوارم در این سفر بتوانیم در مورد نقطه‌های مختلف منطقه‌ای بین‌المللی بحثو تبادل نظر داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز