خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در نماز عیدقربان:

صالحان شهرهای کم‌آب، نماز باران بخوانند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۵۳

اگر امت اسلامی قدر حج را بدانند و از منا، عرفات و مشعر به درستی استفاده کنند و دشمن و راه‌های مقابله با دشمن را بشناسند، این امت هیچ‌گاه طعم ذلت را نخواهد چشید و عزیز خواهد شد.

خطیب نماز عید قربان پیشنهاد داد تمام مساجد شهرهایی از ایران که گرفتار کم‌آبی هستند، نماز باران اقامه کنند تا رحمت الهی نازل شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این روز و با اشاره به برکات فراوان دهه اول ذی‌الحجه مخصوصا روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: روز عرفه روز بزرگی بود به طوری که درباره آن گفته شده چه بسا انسان‌هایی که رحمت الهی در ماه رمضان شامل حالشان نشد غصه نخورند قدرت عرفه برای ریزش گناهان از ماه رمضان بیشتر است.

وی با تأکید بر ارزنده بودن این روز خاطرنشان کرد: در نماز عید قربان و در ۹ قنوت آن، از خدا خواستیم و تقاضا کردیم که خدایا مرا در تمام ارزش‌ها، ‌ کرامات، ‌ خوبی‌ها و سعادت‌ها که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) داشته‌اند داخل کن و از هر بدی که آنها منزه بودند پاک گردان. این دعاها به ما جرأت می‌دهند که درخواست و تقاضاهای بزرگی از خدا داشته باشیم.

خطیب نماز عید قربان با بیان این‌که «به برکت عمل حج، امت اسلامی امت علیا می‌شود» تصریح کرد: اگر امت اسلامی قدر حج را بدانند و از منا، عرفات و مشعر به درستی استفاده کنند و دشمن و راه‌های مقابله با دشمن را بشناسند، این امت هیچ‌گاه طعم ذلت را نخواهد چشید و عزیز خواهد شد.

موحدی‌کرمانی با اشاره به این‌که «لباس نو پوشیدن عید نیست» گفت: عید این است که انسان شرف انسانی به دست آورد و اشرف مخلوقات شود.

خطیب نماز عید قربان با تبریک ولادت امام هادی(ع) گفت: ‌ روز سیزدهم مهر روز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس است. در مقطعی اجازه ندادند امام سخن بگوید و انسان‌ها را در عراق بیدار کند بنابراین فرمود من به هر نقطه‌ای که بتوانم وظیفه‌ام را انجام دهم هجرت و سفر می‌کنم و به فرانسه آمد و با مردم دنیا حرف زد. پس خیلی مهم است که انسان بتواند وظیفه‌اش را بشناسد و به آن عمل کند.

موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کودک، مسئله و موضوع کودک را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: از امر و مسئله کودک غفلت شده و به این موضوع توجه کاملی نشده است، پایه‌های سعادت کودک به خاطر حافظه قوی که دارد در سال‌های اولیه زندگی ریخته و تضمین می‌شود. پدران و مادران باید فرزندان خود را با معارف اسلام و قرآن آشنا کنند و آداب اسلامی را هم خود انجام دهند و هم به کودک آموزش دهند.

وی ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که والدین مرتکب می‌شوند این است که معتقدند باید کودک را آزاد گذاشت، در حالی که باید کودک را در مقطعی آزاد گذاشت، اما کودک و بازی‌های او باید تحت کنترل والدین باشد چراکه برخی چیزها برای کودک خطر است.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به مسئله کم آبی و بحران آب در کشور بر خودداری کردن از اسراف آب تاکید کرد.

موحدی‌کرمانی با اشاره به تأکید دین بر اقامه نماز باران پیشنهاد داد: در تمام مساجد شهرهایی از ایران که گرفتار کم‌آبی هستند عده‌ای از مومنین و صالحان - که در بین آنها افراد گناهکار نباشند - نماز باران اقامه کنند، ان‌شاءالله رحمت خدا نازل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز