خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

توازن قدرت به نفع ایران تغییر یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۲۸

غربی‎ها قصد دارند با تحریم و انزوای سیاسی موضع ما را در مذاکرات هسته‌ای ضعیف قرار دهند ولی بدون تردید با رهبری مقتدر و قدرشناس و همچنین ملت آگاه، شریف و شجاع ایران اسلامی راه به جایی نخواهند برد و ظرفیت آن‌ها برای مقابله با ایران تنها در سطح تهدید است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که «امتداد قدرت ایران تا شرق مدیترانه گسترش یافته است» گفت: توازن قدرت به نفع ایران تغییر یافته است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح روز پنجشنبه در همایش اقتدار نیروهای مسلح و بسیج استان بوشهر با گرامیداشت سالروز آغاز دفاع ایران در برابر تهاجم سنگین جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سرآغاز عزت، اقتدار و آزادای جاودانه برای ایران شد و نقطه آغازی برای تمامی ملت‌‎های آزاده جهان شد.

وی ادامه داد: اتحاد و انسجام موجود در بین نیروهای مسلح استان بوشهر به دلیل موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک آن‌ها در منطقه در عرصه‎های دفاع ملی و هم در صحنه توسعه و پیشرفت کشور جای شکرگزاری به درگاه ایزد متعال دارد.

وی با بیان این‌که «همه فعالیت‎های نیروهای مسلح باشکوه، ستاش برانگیز و غرورآفرین است»، یادآور شد: قدرتمند بودن دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است ولی این‌که نیروهای مسلح کشور نیز در زمین، دریا و آسمان به فرصت هیچ‌گونه تجلی و ظهور به قدرتی نمی‎دهند نیز یک واقعیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حمله سنگین ضدانقلاب به پاسگاه سراوان در نیمه شب اظهار کرد: با وجود حمله سنگین عوامل ضدانقلاب به پاسگاه سراوان در نوار مرزی با پاکستان با مقاومت نیروهای زمینی سپاه پاسداران شکست خوردند و به عمق سرزمین کشور همسایه فرستاده شدند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شناورهای ایرانی در فاصله‎ای نزدیک با ناوهای جنگی هواپیمابر با پرچم برافراشته ایران اراده و اقتدار کشور را به نمایش می‎گذارند این نشان از غیرت، قدرت و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: حضور با اقتدار، فرسایش‌ناپذیر و همراه با فهم و شعور باطنی حقیقی نیروهای مسلح نسبت به مسئولیت‎های خود موضوعی مهم و بیانگر یک نیروی معتبر و شناخته شده توسط نظام‎های سیاسی در جهان است.

سلامی با بیان این‌که «نظام کهنه‎‌ ساخت آمریکا در حال فروپاشی است ‌و نسل جدید خارج از اراده آمریکا در حال شکل‎گیری است» اظهار کرد: فضای تنفسی دشمنان در منطقه تنگ شده و اراده سیاسی آن‌ها از تحولات جاری به حاشیه این تحولات رانده شده است.

وی اظهار کرد: در مقطعی از زمان در مرزهای ملی جغرافیایی با ائتلاف قدرتمند دشمنان درگیر بودیم اما امروز درگیری ما با همان دشمنان تا شرق مدیترانه امتداد یافته است و این امر نشان دهنده انبساط قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن برای به عقب نشاندن ایران از مدیترانه نشان از توسعه سیاسی و امنیتی قدرت محسوب می‎‎شود و دشمنی که همه سرزمین‎های اسلامی را از مجموع ایالات متحده خود می‎دانست مجبور به تغییر راهبرد در فضای استراتژیک در تعیین سطح هدف‎های خود کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات کنونی عراق ‌تصریح کرد: آمریکا با ۱۱ سال درگیری امنیتی زیاد در عراق را ترک و آن را با خلاء سیاسی و امنیتی همراه کند و به تعبیر خود آن‌ها این خلاء امنیتی سیاسی در عراق توسط ایران پر شده است.

وی یادآور شد: چگونگی استفاده از ابزار قدرت مهمتر از داشتن قدرت است و نحوه استفاده از ابزار قدرت برای دستیابی به منافع یک کشور بسیار مهم به شمار می‎رود.

وی گفت: آمریکا در توصیف نقاط ضعف اساسی‎ترین ضعف‎های خود به طور مداوم نبود رهبری روحانی و نافذ را بیان می‎کنند و بر عکس نقطه قدرت ایران نیز مدیریت رهبری با تدبر است که قادر به خواندن ذهن دشمنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: غربی‎ها قصد دارند با تحریم و انزوای سیاسی موضع ما را در مذاکرات هسته‌ای ضعیف قرار دهند ولی بدون تردید با رهبری مقتدر و قدرشناس و همچنین ملت آگاه، شریف و شجاع ایران اسلامی راه به جایی نخواهند برد و ظرفیت آن‌ها برای مقابله با ایران تنها در سطح تهدید است.

وی گفت: اگر کشور ایران کشوری ضعیف و اثرپذیراز تحریم بود شاهد پیشرفت ایران نبودیم و این نشان از تغییر توازن قدرت به نفع جمهوری اسلاامی ایران است.

وی در پایان با اشاره به این‌که «داعش دست‎پرورده آمریکا بوده است» اظهار کرد: آمریکا اراده همراهی از گروهی که خودشان پدیدآورنده آن بوده‌اند را تا انتها نداشتند و امروزه برای مقابله با آن ملتمسانه به دنبال حمایت ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز