خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید رابطه احزاب با دولت ترمیم شود / نشست‌های وزارت کشور با احزاب از مرحله تشریفات عبور کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۶۶

در دولت نهم و دهم مناسبات احزاب و NGO ها با دولت آسیب جدی دید که باید امروز آن را ترمیم و بازسازی کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که نشست‌های وزارت کشور و استانداران با احزاب و تشکل‌ها باید از مرحله تشریفات عبور کرده و به مرحله نقد و کار کارشناسی برسد.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ارزیابی خود از جلسات وزارت کشور با احزاب که تاکنون چند بار برگزار شده است، گفت: این جلسات فی‌نفسه بسیار خوب است. در شرایطی که در گذشته با سوءظن به احزاب و NGO ها نگاه می‌شد، این مسئله به این حوزه آسیب‌های جدی را وارد کرد. خوشبختانه امروز ضرورت توجه به جایگاه احزاب به شعار اصولگرایان نیز تبدیل شده است اما هنوز توجه به احزاب به سطح قابل قبولی نرسیده است.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی پس از فراغت از مسئله نصب استانداران باید بدون تعارف و با شجاعت به مسئله احزاب بپردازد. ممکن است حتی در این میان برخی از دوستان هم به ما خرده بگیرند که چرا وقتی شما از کلیت دولت حمایت می‌کنید به وزارت کشور که می‌رسید قدری با تامل برخورد می‌کنید. اگر رفتار دولت اصلاحات با احزاب و NGO ها را مقایسه کنیم، کاملا متوجه این تامل خواهیم شد.

میرلوحی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم هنوز هم رکورددار سطح بالایی از توجه و اعتنا به احزاب دولت اصلاحات است، گفت: این در حالی است که هم اکنون ۱۰ سال جلوتر آمدیم و حتما باید به این بخش توجه جدی‌تر شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در دولت اصلاحات بنده استاندار بودم و مرتبا هر ۶ ماه یک بار با احزاب شخصا جلسه برگزار می‌کردم، این نشست‌ها نه تشریفاتی بلکه نشست‌هایی کاملا جدی بود. استانداران کنونی هم باید این مساله را مورد توجه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: پس از انتخابات سال ۱۳۸۰ و پیروزی پرشور آقای خاتمی، بنده نماینده کاندیداهای دیگر در ستادهای مختلف را دعوت کردم و به آنها گفتم شما امروز مشاوران استاندار هستید اما آیا بعد از دوره اصلاحات جریان‌های حاکم حاضر شدند چنین رفتاری را با رقبای خود داشته باشند.

میرلوحی گفت: بعد از انتخابات مجلس ششم هم بنده تمام کسانی که بالای ۵ هزار رای داشتند را دعوت کردم و از آنها خواستم تا مطالب و نظرات خود را منعکس کنند. بنده تنها استانداری نبودم که اینگونه رفتار می‌کردم. متاسفانه اساسا در دولت نهم و دهم مناسبات احزاب و NGO ها با دولت آسیب جدی دید که باید امروز آن را ترمیم و بازسازی کرد.

وی تاکید کرد: نشست‌های وزارت کشور و استانداران با احزاب و تشکل‌ها باید از مرحله تشریفات عبور کرده و به مرحله نقد و کار کارشناسی برسد.

میرلوحی تهیه منشور خانه احزاب در زمان موسوی‌لاری در وزارت کشور را یک اقدام ارزشمند توصیف کرد و گفت: متاسفانه بعدها به این اقدام شایسته اعتنایی نشد. تشکیل مجمع استانداران نیز محصول دوره اصلاحات و خاتمی بود.

وی افزود: ما در این دوره، استانداران از ابتدای انقلاب تا زمان خاتمی را جمع کردیم و خدا می‌داند که این دوران به ویژه در دولت‌های نهم و دهم با چه زحمتی توانستیم این مجمع را حفظ کنیم. با این وصف که احمدی‌نژاد هم خود از جنس همین استانداران بود اما در دولت او مزاحمت‌های زیادی از سوی دولت برای مجمع استاندارن ایجاد شد چراکه نگاه آقایان متاسفانه در این میان همواره همراه با سوءظن همراه بود.

میرلوحی در پایان تاکید کرد: وزارت کشور باید با دقت و توجه بیش‌تر بحثخانه احزاب را مورد بررسی قرار دهد. قطعا بدون اینکه وزارت کشور در این زمینه متولی شود، احزاب مختلف نمی‌توانند مثل گذشته این نهاد را فعال و پویا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز