خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد‌ رسول‌الله:

ایران تهدیدی برای منطقه نیست

کد خبر : ۲۰۹۳۵۰

مهمترین پیامد دفاع مقدس شکست ابرقدرت ها بود و آنها فهمیدند که چگونه یک کشور با دست خالی می‌تواند در مقابل پنجاه کشور ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد‌ رسول‌الله تاکید کرد: دفاع مقدس باعثشد انقلاب اسلامی به نماد استقامت پایدار برای منطقه تبدیل شود. ایران امروز تهدیدی برای منطقه نیست بلکه پشتیبانی امنیت به همه کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در گردهمایی اصناف و بازاریان تهران که صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیان دلایل تحمیل و چرایی جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت‌: مهمترین دلایل استکبار جهانی از تحمیل این جنگ به ملت ایران، براندازی نظام نوپای اسلامی بود که در این ارتباط اشتباهات محاسباتی نیز داشت و آنها قدرت معنویت در جنگ را نادیده گرفته بودند که چگونه کسانی می‌توانند با دست خالی پیروز شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله گفت: در این جنگ ما به وضوح تفسیر آیات قرآن را لحظه به لحظه مشاهده کردیم. آمریکا فکر می‌کرد مردم علاقه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند و تحت فشارها کم خواهند آورد.

وی بیان کرد: دشمن ما از توان رزمی و جنگی ما غافل بود و شناختی از روحیه جهاد و شهادت طلبی نداشت و نمی‌دانست این مردم هراسی از شهادت ندارند.

گواهی به ذکر عوامل پیروزی در جنگ اشاره کرد و افزود: ‌ ‌مهمترین عامل پیروزی ما در این جنگ مقدس، رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) بود که امروز نیز آن را در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم. رهبری که با پای خود بیمارستان می‌رود و با مردم مصاحبه می کنند و آب از آب در این کشور تکان نمی‌خورد. این امنیت را امام و مقام معظم رهبری امروز در کشور نهادینه کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله اظهار کرد: دومین عامل پیروزی ما در این جنگ تحمیلی حفظ انتظام و وحدت بود که وحدت بهترین عامل تجاوز دشمن در همه نبردها است.

وی افزود: ما مشاهده می کنیم در این دفاع مقدس همه از چپ و راست آمدند و همه آنهایی که دلسوز انقلاب بودند در این راه گام برداشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله اضافه کرد: باید سومین عامل پیروزی در جنگ را تاثیر قیام اباعبدالله الحسین بدانیم که کاربرد فوق العاده‌ای در صحنه‌های نبرد داشت که بار دیگر در ایران، کربلا احیا شد.

گواهی افزود: عامل چهارم را دعا و راز و نیاز رزمندگان در جبهه‌ها می دانم که در جنگ لذت واقعی دعا را به همه نشان دادند.

وی پنچمین عامل پیروزی در جنگ را حضور گسترده زنان در همه ابعاد عنوان کردو ادامه داد: زنان با تمام توان چه در پشت جبهه و چه در خط مقدم حضور فعال داشتند. ما مشاهده کردیم که در این دفاع مقدس همه مردم با حمایت‌های خود نقش آفرینی‌های زیادی داشتند و ابتکارات بسیاری به خرج دادند که لازم است امروز بر روی آنها کارهای تخصصی برای بیان واقعیت برای نسل جدید صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیامدهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مهمترین پیامد دفاع مقدس شکست ابرقدرت ها بود و آنها فهمیدند که چگونه یک کشور با دست خالی می‌تواند در مقابل پنجاه کشور ایستادگی کند.

گواهی با بیان اینکه الگوبرداری از نهضت اسلامی پیامد دیگر دفاع مقدس است، بیان کرد: ما مشاهده می‌کنیم که در سراسر جهان نهضت‌های اسلامی در لبنان، فلسطین و یمن از دفاع مقدس الگوبرداری کردند ما توانستیم با دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به تمام جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در پایان اشاره کرد: دفاع مقدس باعثشد انقلاب اسلامی به نماد استقامت پایدار برای منطقه تبدیل شود. ایران امروز تهدیدی برای منطقه نیست بلکه پشتیبانی امنیت به همه کشورهای منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز