خبرگزاری کار ایران

بختیاری در سومین نشست تخصصی پلیس بین‌المللی ناجا:

با استقرار نظام عادلانه کیفری هیچ کشوری پناهگاهی برای مجرمین فراری نخوهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۷۱

با توجه به سرزمینی بودن اعمال حاکمیت دولت‌ها، تعامل مثبت بین دولت‌ها به خصوص کشورهای همسایه در جهت استقرار یک نظام عادلانه کشوری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی دادستان کل کشور تاکید کرد: استقرار نظام عادلانه کیفری موجب خواهد شد که هیچ کشوری مامن و پناهگاهی برای مجرمین فراری نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی بختیاری در سومین نشست تخصصی پلیس بین‌المللی ناجا با قضات «همکاری‌های قضایی بین‌المللی» طی سخنانی اظهار داشت: سهم آسان شدن مسافرت به نقاط مختلف جهان یک وضعیت خاصی را در نکات بسیار مثبت آن بوجود آورده و متاسفانه پلی شده که مجرمان بتوانند از مجازات فرار کنند. همانطور که در فضای مجازی نیز پیچیدگی‌های خاصی وجود دارد که تبهکاران با سوء استفاده از این فضاها که در واقع می‌تواند برای کمک به جوامع بشری، اثر بخش باشد برای رسیدن به اهداف‌شان بهره می‌برند.

معاون سیاسی دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: با توجه به سرزمینی بودن اعمال حاکمیت دولت‌ها، تعامل مثبت بین دولت‌ها به خصوص کشورهای همسایه در جهت استقرار یک نظام عادلانه کشوری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: این درست است که ما در رابطه با مشی سیاسی با برخی کشورها که رویه استکباری دارند تعارضات جدی داریم و تا زمانی که این رویه استکباری در آنها وجود داشته باشد این تعارضات به قوت خود باقی خواهد بود اما در هر حال سازمان پلیس بین‌الملل جهانی، سازمانی با بیش از ۷۰ سال سابقه است که ۱۹۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشور ایران نیز قبل از انقلاب اسلامی به عضویت این سازمان درآمده است.

بختیاری تاکید کرد: استقرار نظام عادلانه کیفری موجب خواهد شد که هیچ کشوری مامن و پناهگاهی برای مجرمین فراری نشود.

معاون سیاسی دادستان کل کشورگفت: سازمان بین‌المللی پلیس یکی از دستگاه‌هایی است که می تواند ما را در مبارزه با فساد و برگرداندن اموال غارت شده کمک کند.

وی آگاهی یافتن از ظرفیت‌های قانونی را عامل مهم دیگری عنوان کرد که باعثخواهد شد امر تعقیب مجرمین و احقاق حقوق عامه مردم با موفقیت بیشتری صورت گیرد.

بختیاری تاکید کرد: اما متاسفانه برخی استان‌ها به دلیل کلاهبرداری میلیاردی یک متهم حرفه‌ای دچار مشکلات امنیتی شده‌اند لذا آگاهی داشتن از ماموریت‌های اینترپل نقش تعیین کننده‌ای در پیگیری باندهای جنایی و حرفه‌ای خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز